Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk, feber, svimmel. Noen råd?


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ojojojoj, kvinner som snakker om trang fødsel vet ikke hva de snakker om, her har vi å gjøre med en skikkelig manneforkjølelse.

Respect, kudos og cred til deg Birger for at du holder ut det som trolig er det verste som kan skje av lidelser på denne jord. Jeg er redd for at det eneste som hjelper på kort sikt er amputasjon av hodet. Ellers kan du også holde ut i maksimalt 9 dager fra du ble sjuk, så er du garantert bedre.

 

Drikk plenty med isoton væske, sov godt, slapp av, spis sunt og god bedring. 1 g paracetamol hver 6 time hjelper ikke på nervene men på eventuelle fødselssmerter.

Endret av TOMpsy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ha, ha! Mulig jeg tok i litt for mye her, men ihvert fall så er dette det mest idiotiske tidspunktet å bli syk på ! Dermed må jeg fort bli frisk for å kunne gjøre det jeg har planlagt.

 

 

Bare å slappe av. Drikk masse vann.

Ibux kan lindre noe smerte i halsen. Det gjør hvertfall det for min del.

Jeg vet ikke helt om det hjelper så mye å slappe av, men jag kan jo prøve ett par dager. Jeg vil helst ikke bruke smertestillende. Det bruker jeg kun om jeg ikke greier å sove, eller lider så mye at jeg skriker. Vann skal jeg derimot prøve med en gang. Drikke flere liter da...

 

Noen flere råd? :)

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke har omgangssyke skal det ikke være noe problem å drikke/spise på tom mage, men om du kaster opp igjen snart etter det bør du heller se an om du skal drikke litt tam cola eller eplemost og tørre, salte ting som f.eks ritz crackers.

 

Om du ikke har omganggssyke prøv å få i deg så mye næring som mulig, selv om du ikke er sulten og alt smaker dritt. Jo mer du klarer å spise, jo kortere tid vil det ta fra kroppen har bekjempet bakteriene/viruset til du begynner å føle deg pigg. Mange inkl. meg selv har ofte en lei tendens til å ikke spise noe særlig når man er syk og da blir man ekstra sliten.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Mariekjeks :D ^

 

Ikke spis for mye, spis mye som er lett fordøybart. Kroppen bruker mye energi på å fordøye mat som den istedet kunne brukt på å gjøre deg frisk!

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Jeg er litt svimmel når jeg reiser meg opp og dessuten så er jeg litt uggen i hodet, men spy syken ser det ut til er borte nå. Jeg har nok bare fått i meg noe dårlig mat, men morsomt at denne spy syken skulle komme oppi en halsbetennelse. :p Kunne jeg blitt kvitt den svimmelheten og uggenheten i hodet ved å stappe i med en paracet.

Lenke til kommentar

At du blir svimmel kan ofte tyde på lavt blodsukker, men det pleier ofte å løsne etter 10-20 minutter etter man spiser. Det kan også komme av mild dehydrering, men hvis du har blitt det så vil det ta flere timer før det kommer seg igjen.

 

Hva er så viktig siden du stresser så fælt av å være syk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...