Gå til innhold

hva slags proteinrikmat spiser du og er du veldig nøyaktig?


sola2000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var vel motstridende med det du hevder? Du får mer proteiner per kJ ved å drikke skummetmelk enn ved å drikke helmelk, så skummetmelken må jo kunne kalles mer proteinrik.

 

Helmelk har mer fett innhold, vill du har muskeløkning gir derfor helmelk ett mer naturlig fettinntak enn det mye annet i fra kosten gjør, det er vist at det er positivt for styrketrening.

 

Protein innholdet er vell 3.3g per 100 gram for alle.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Greit nok det, men trådstarter spurte jo om proteinrik mat, det har ikke blitt nevnt et ønske om mat med høyt fettinnhold.

 

Det er sant, men viss du ser på innlegget mitt så skriver jeg ikke at han skal drikke helmelk fordi det har mer proteiner, en annen melk, jeg sier han skal drikke helmelk på ett generelt grunnlag, melk er generelt proteinrikt og jeg anbefalte helmelk pågrunn av at det ilag med resten av fordelene det gir utgjør det som i mine øyner er en mer fordelaktig fordeling på næringsinnholdet.

Lenke til kommentar

En viktig poeng med havregryn er at denne har en utrolig mye høyere innhold av den essensielle aminosyren lysin i forhold til andre korn-produkter. Kombiner havreprodukter sammen med meieriprodukter og vi har en fantastisk sammensatt kilde til proteiner. :)

Noen tips til å smaksette havregryn eller? Noe man kan lage med det f.eks.

Lenke til kommentar

Noen tips til å smaksette havregryn eller? Noe man kan lage med det f.eks.

Noe jeg eksperimenterte med var å steke egg+havregryn + litt melk og variere derifra. Den satt som en skudd for mine smaksløker. Var til og med såpass radikal at jeg pepret faenskapet. :)

 

Verste er at hensikten var egentlig å lage pannekaker, men var litt klønete men mixen ovenfor er verdt å prøve ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...