Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye dårlig å se på byen i kveld.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle menn liker ikke modell"vakre" damer som er pefekt på alle mulige overfladiske måter. Det er et fabrikert syn som er plantet av en industri som tjener penger på vår alt for store fokus på overfladiske aspekter i livet.

 

Synet om at man må score mest mulig på byen for å bevise at man er noe er plantet gjennom populærkultur. I tillegg kan det å sjekke damer på byen være et tegn på svakhet siden man velger en enklere arena enn hverdaglige situasjoner der folk har bedre dømmekraft,er mer skjerpet og opplagt enn sent på kvelden etter inntak av alkohol.

 

Det går feks å flire av folk som ikke går pent kledd eller ikke er vakre nok, men for alt man vet er de kanskje komfortable og kanskje er man selv en sneversynt tosk pga eget tankesett. Kanskje vedkommende har prioritert å betale ned på gjeld eller unnet seg andre ting i livet enn å prioritere moteriktige klær. Det er veldig mange som kjøper seg lykke fremfor å betale ned gjeld raskere enn de faste avdragene. Hvilken rett har man til å se ned på andre eller trekke konklusjoner basert på overfladiske observasjoner? Overdreven selvgodhet er et tegn på uvitenhejet, manglende logikk og manglende evne til å se hele bildet.

 

"Haha, lol. Tenk han fyren så ut som en dass og prøvde seg likevel på den dama." Kanskje han har andre kvaliteter enn ytre skjønnhet. Kanskje han liker akkurat den dama av andre årsaker enn skjønnheten hennes. Kanskje det finnes noen smellvakre damer som går etter andre verdier enn kun det ytre.

 

Man bør ta det som skjer på byen med ei klype salt.

Endret av BadCat
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen ganger kan folk være pene til tross for noen kg ekstra også. Om man veier litt mer enn det man "skal" så dømmes dette gjerne hardt også. Selvsagt kan man kanskje prøve å kle seg sånn at man ser finest mulig ut og ikke presse på seg de trangeste toppene og minste skjørtene om man har litt mage...

 

Jeg synes uansett at man skal ha respekt for andre og ikke drive med så mye skitslenging. Greit nok at det er mange man ikke synes er pene eller ikke er interessert i å få på rygg, men det er nok helt sikkert andre som liker vedkommende. Enig med deg BadCat, det bør gå an å ha et bedre syn på andre mennesker.

 

Nå er ikke jeg typen som er ute etter ONS. Det er ikke min greie. Jeg nevnte noe om helheten tidligere og det står jeg for. Pene mennesker blir mindre attraktive om de har dårlig personlighet, er lite sjarmerende, har dårlige holdninger, er drittsekk etc. På samme måte blir andre penere om de er sjarmerende, har fin personlighet etc. Når man bare tar et blikk på en person og så avskriver dem på grunn av en bagatell, så blir det veldig overfladisk. Man vet ikke hvordan den jenta er ellers, selv om hun kanskje var litt vel full og oppførte seg litt vel needy akkurat den kvelden. Vi er alle mennesker med tanker og følelser og alle fortjener respekt, om det ikke viser seg at man ikke fortjener det da... ;)

 

Samfunnet dømmer lett jenter føler jeg... Man blir lett stemplet som billig eller annet. Utseende blir bedømt opp og ned i mente. Er glad jeg slipper å ta del i sjekkingen som foregår på byen, det er ikke noe for meg. Jeg tror ikke akkurat at sjansen for å møte den rette når man er på byen og er dritings er så ekstremt stor. Det klaffer kanskje for noen, men det tror jeg er flaks ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er helheten som teller, ikke kun det overfladiske. Andre kvaliteter kan kompansere for utseende. Man bør ikke gå til sengs med noen som man synes er avskyelig stygg, men er fasiten at man skal avskrive alt som ikke er 100%? Vakre folk kan slite med komplekser over småting som andre ikke legger merke til mens de med ikke helt vellykket utseende kan ha en god selvfølelse. Folk er forskjellige.

 

Man kan unne andre et greit selvbilde. Det går an å glede seg over at andre mennesker kom sammen i sosiale lag isteden for å fokusere på at det var mye dårlig ute på byen.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som er ute etter ONS ser vel ikke så langt forbi overflaten i de fleste tilfeller...

 

Sjarm er en veldig viktig faktor og har mye å si! Og man trenger ikke å være helt perfekt for å være pen/vakker. Alt kommer an på øynene som ser. Folk har forskjellig smak. Om noen er billedskjønne, så behøver ikke det å bety at de selv føler de er det heller. Det er så lett å kritisere andre.

 

Så debatten her går ut på at det er mange på byen som er for dårlig og kvinnfolk må jobbe mer for å få seg mannfolk på byen? Når alt tilsier at de ikke må det, så er det vel ingen grunn til at de må det? Eller hva? ;)

 

Jeg er villig til å tippe at manges mål med å gå på byen er å hygge seg også, ikke først å fremst å havne til sengs med noen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, sex eller kjæreste er ikke en menneskerett. Men ytringsfrihet og meninger er det, og jeg tror uansett kalkunkrøll får sin del av kaken når det kommer til sex. Når jenter noen som er både sterk og ser ut til å ha god selvtillit er dette attraktivt. Tro det eller ei.

 

Jeg er ikke overfladisk, men jeg bryr meg om kropp også. Viss ikke ville det vært lettere å bare gå for gutter. Har du god personlighet? Flott, jeg vil gjerne være vennen din. Føler jeg meg ikke tiltrukket til deg? Janei, det blir ikke noe sex på deg, men vi kan fortsatt være venner.

FRIENDZONED! Synd for deg. Du burde ikke spist sjokolade hver dag de siste ti årene.

 

 

Det er klart du kan velge å bli feit, men drømmemannen din har mest sannsynlig flere å velge mellom, og om de andre også har god personlighet(Pene jenter kan også ha det) så har du ikke en sjanse.

 

 

 

Vel, nå har jeg allerede kapret drømmemannen jeg da, så har ikke så mye å bekymre meg over. Jeg er sammen med han som alle vil ha, fordi han er både intelligent og har et bra utseende (+ masse mer selvsagt, men er ikke alle jenter som treffer på han som vet om alle hans gode kvaliteter). Om man skal tro det kalkunkrøll sier, så har han jo bare en av de tingene, og det gjør han svært lite attraktiv blant oss kvinner som har litt mellom øra. Det er også utrolig kvalmt med menn som er høye på seg selv. Tro det eller ei.

 

For min del, så hadde jeg nok hatt en sjanse selv om jeg var feit fordi kjæresten min ble forelsket i de gode kvalitetene jeg har som mange andre kvinner kanskje ikke har :)

 

Og dessuten er det flott at du ikke vil ha sex med meg, for jeg har allerede nok av irriterende stalkers som gjør alt de kan for at jeg og kjæresten ikke skal være sammen (f.eks drapstrusler og voldtektstrusler). Jeg har dessuten ikke ONS heller da, så :)

Endret av stevia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Drapstrusler og voldtektstrusler? Det hørtes slettes ikke noe kult ut. Kjipt! :(

 

Jeg har også kapret drømmemannen, så jeg mister ikke noe søvn på grunn av bekymring jeg heller ;)

 

Ifølge Krølle er vel disse karene våre dumme siden de har bundet seg til en kvinne i stedet for å nyte friheten og pløye over både det ene og det andre... ;)

 

Personlig er jeg lei av vekthysteriet som er overalt. Man er liksom aldri bra nok. Hva er greia med det? Man blir så opphengt i vekt at alt handler om det og det er skikkelig deprimerende.

 

Indre kvaliteter er viktig, de kommer ikke frem når man gir noen en "once-over".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drapstrusler og voldtektstrusler? Det hørtes slettes ikke noe kult ut. Kjipt! :(

 

Jeg har også kapret drømmemannen, så jeg mister ikke noe søvn på grunn av bekymring jeg heller ;)

 

Ifølge Krølle er vel disse karene våre dumme siden de har bundet seg til en kvinne i stedet for å nyte friheten og pløye over både det ene og det andre... ;)

 

Personlig er jeg lei av vekthysteriet som er overalt. Man er liksom aldri bra nok. Hva er greia med det? Man blir så opphengt i vekt at alt handler om det og det er skikkelig deprimerende.

 

Indre kvaliteter er viktig, de kommer ikke frem når man gir noen en "once-over".

Hehe, nei, ikke noe morsomt i det hele tatt.

 

Men han kalkunkrøll skal for min del få lov til å pule alt på to bein om han vil det, for det går ikke ut over meg uansett. Er ikke jeg som blir sittende som 60-åring uten egen familie og ektefelle og som må dø alene :p

 

Ja, det er trist at det er sånn, og det gjelder både kvinner og menn. Nå er jeg ganske tynn fordi jeg bare er sånn, men skulle ønske jeg hadde noen flere kilo å gå på. Jeg fryser jo hele tiden uansett hvor mye klær jeg har på og må sove med 2 dyner om natta mens kjæresten bruker en lett sommerdyne :wee:

Jeg synes at man uansett skal være fornøyd med den man er, og være komfortabel med egen kropp. Jeg har da selv følt at jeg ikke er bra nok (synes ikke jeg har fin mage og andre kvinner har sagt at jeg har en guttete kropp og alt for lite midje) men kjæresten sier hele tiden at jeg er verdens mest fantastiske jente og at han synes jeg er perfekt, og det varmer veldig :)

Endret av stevia
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg var lenge "i krig" med egen kropp og det er ikke lenge siden jeg har kommet i våpenhvile med meg selv. Det skader ikke at kjæresten min synes jeg er sexy og perfekt som jeg er ;) - ps, du kan få litt mage og sånt av meg altså! hehe. Jaja, trøster meg med at jeg har pupper ;)

 

Jeg har flere ganger hørt at jenter som får høre at de er tynne er lei av å høre det. Mange av dem ønsker å gå opp noen kilo, men sliter med å få det til. Andre har problemer med at de legger på seg bare de ser på mat. Jeg tror de aller fleste av oss kunne tenke seg å endre på et eller annet ved oss selv. Ikke Krølle da, for jeg mener - hallo! Krølle er jo bortimot perfekt og "wanted" av alle damer, alle rette damer i alle fall ;)

 

Selv har jeg en stk varm kjæreste jeg kan legge meg inntil om jeg blir kald, men liker godt å sitte med teppe på meg og fryser i grunn ganske lett.

 

Føles litt som vi gir mer ammunisjon til krølle og hans entourage ;)

 

Folk er forskjellige. Det finnes noe der ute for enhver smak! Er dette noe vi kan være enig i? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg finner interessant med denne tråden er at mange på en nesten hyklerisk måte avfeier hva Kalkunkrøll sier som om det ikke er fakta eller sannhet, men samtidig blir såpass provosert og får et behov av å forsvare seg, at man skulle tro han har trykket på noen knapper i vårt sinn, kanskje hentet frem noe fra virkeligheten vi helst låser inne og fortrenger.

 

Angående hva som sies om utseende og gutters overfladiske syn på kvinner, synes jeg det går like mye begge veier. Det spørs bare på hvilke mennesker du omgås med.
Som jeg skrev i tråden Ting som Irriterer så grenseløst:

- Jenter som gir seg selv høy status, eller tar seg friheten til å dømme andre, når de selv ikke har oppnådd noe annet enn et pent utseende. Tenker da særlig på den typiske «baben», hvor utseende er en obligatorisk fellesnevner i sin vennegjeng. Hvis dere definerer dere etter utseende, så er dere farlig nærme til å ikke være noe annet enn et sexobjekt i mine øyne.

At Kalkunkrøll kan ha draget på byen ser jeg ikke bort ifra. De menn jeg har kjent og møtt som drar best på byen, er noen av de mest avsmaklige og kyniske personene jeg har truffet. Jeg vet ikke hvem det sier mest om.

Endret av Laughing Madcap
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg finner interessant med denne tråden er at mange på en nesten hyklerisk måte avfeier hva Kalkunkrøll sier som om det ikke er fakta eller sannhet, men samtidig blir såpass provosert og får et behov av å forsvare seg, at man skulle tro han har trykket på noen knapper i vårt sinn, kanskje hentet frem noe fra virkeligheten vi helst låser inne og fortrenger.

 

Angående hva som sies om utseende og gutters overfladiske syn på kvinner, synes jeg det går like mye begge veier. Det spørs bare på hvilke mennesker du omgås med.

Som jeg skrev i tråden Ting som Irriterer så grenseløst:

 

- Jenter som gir seg selv høy status, eller tar seg friheten til å dømme andre, når de selv ikke har oppnådd noe annet enn et pent utseende. Tenker da særlig på den typiske «baben», hvor utseende er en obligatorisk fellesnevner i sin vennegjeng. Hvis dere definerer dere etter utseende, så er dere farlig nærme til å ikke være noe annet enn et sexobjekt i mine øyne.

 

At Kalkunkrøll kan ha draget på byen ser jeg ikke bort ifra. De menn jeg har kjent og møtt som drar best på byen, er noen av de mest avsmaklige og kyniske personene jeg har truffet. Jeg vet ikke hvem det sier mest om.

 

Grunnen til at mange ble provosert hadde kanskje mye med kalkunkrøll sine beskrivelser av kvinner i starten av tråden, hvor han bare fokuserte på utseende og slang utrolig mye negativt om kvinnene han hadde sett kvelden før fordi akkurat han ikke likte deres utseende.

 

Kanskje gutter som er avsmakelige og kyniske ender opp med å sjekke på byen, fordi de ikke klarer å få en kvinne til å bli hos seg når hun finner ut hvem de egentlig er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føles litt som vi gir mer ammunisjon til krølle og hans entourage ;)

 

Nå er jo begge dere to forskjellige individer som jeg ikke kan se har noen sammenheng med hva kalkunkrøll snakker om. Selv om dere ikke er i målgruppen prøver dere likevel å forsvare alle de patetiske kvinnfolka man finner på byen rundtomkring? Jenter som kler seg opp i horekostymer og kun er ute etter å bli spandert på. De vil bare ha oppmerksomheten og bygge lag under sin egen, kunstig forhøyde sosialstatus og leve ut fantasier fra en såpeopera.

 

Nå drar kalkunkrøll ting selvsagt til de ekstreme, men noen av prinsippene hans er noe de fleste menn burde ta til seg. Bl.a. dette med å gi faen i å spandere i hytt og gevær i et forsøk på å indirekte kjøpe seg til sengs. Blir kvalm av å se alle disse karene som bestiller flaskevis med pisslunka, billig musserende vin og enda kvalmere når jeg ser kvinnfolk som utnytter situasjonen. Slik du og stevia fremstår ut fra tekst klarer jeg ikke forstå hvorfor dere prøver å argumentere tilbake når dere tydeligvis ikke er identifiserbare med kvinnene han snakker om uansett.

Endret av Feh
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Grunnen til at mange ble provosert hadde kanskje mye med kalkunkrøll sine beskrivelser av kvinner i starten av tråden, hvor han bare fokuserte på utseende og slang utrolig mye negativt om kvinnene han hadde sett kvelden før fordi akkurat han ikke likte deres utseende.

 

Kanskje gutter som er avsmakelige og kyniske ender opp med å sjekke på byen, fordi de ikke klarer å få en kvinne til å bli hos seg når hun finner ut hvem de egentlig er.

Det tror jeg du har helt rett i på begge punkter, det kanskje jeg som har problemer med å forstå det siden jeg er mann.

 

Kan dog nevne at den ene hadde, og kanskje har et forhold som har holdt seg lengre enn mine tidligere. Det stoppet han ikke fra å knulle på byen for det.

Endret av Laughing Madcap
Lenke til kommentar

 

 

Nå er jo begge dere to forskjellige individer som jeg ikke kan se har noen sammenheng med hva kalkunkrøll snakker om. Selv om dere ikke er i målgruppen prøver dere likevel å forsvare alle de patetiske kvinnfolka man finner på byen rundtomkring? Jenter som kler seg opp i horekostymer og kun er ute etter å bli spandert på. De vil bare ha oppmerksomheten og bygge lag under sin egen, kunstig forhøyde sosialstatus og leve ut fantasier fra en såpeopera.

 

Nå drar kalkunkrøll ting selvsagt til de ekstreme, men noen av prinsippene hans er noe de fleste menn burde ta til seg. Bl.a. dette med å gi faen i å spandere i hytt og gevær i et forsøk på å indirekte kjøpe seg til sengs. Blir kvalm av å se alle disse karene som bestiller flaskevis med pisslunka, billig musserende vin og enda kvalmere når jeg ser kvinnfolk som utnytter situasjonen. Slik du og stevia fremstår ut fra tekst klarer jeg ikke forstå hvorfor dere prøver å argumentere tilbake når dere tydeligvis ikke er identifiserbare med kvinnene han snakker om uansett.

 

Tja, for argumentets skyld kan vi vel si at du har rett. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de kvinnfolkene. Jeg har brukt å kjøpe mine egne drinker på byen. Er noe annet om man har kjæreste. Jeg har ikke følt for å la random fyrer betale for mine drinker... Så nei, jeg er nok ikke som de jentene han beskriver. Det jeg argumenterer mot er vel den dømmende holdningen rundt alt som handler om dem + at det virker som Kalkunkrøll i det store og hele har et ganske negativt syn på kvinnekjønnet.

 

Jeg har ikke noe ønske om eller behov for å få den type oppmerksomhet på byen. Da setter jeg meg heller foran tven og ser på en film. Jeg har vel aldri ofret en eneste tanke til min sosiale status. Har jeg en sosial status? Neppe. Jeg er et menneske. Jeg er viktig for meg selv og for mine nærmeste, hva annet spiller noen rolle? Jeg har en kjæreste også og det er hans oppfatning av meg som er viktig, ikke hva no-names på byen mener eller synes. Så nei, jeg er nok ikke identifiserbar med disse kvinnemenneskene som omtales i post nr 1 og takk og pris for det! :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tviler på at det er mange kvinner som er slik kalkunkrøll omtaler dem.. :p Eksisterer vell mest i hans hode.

 

Forsåvidt et godt poeng ;)

 

Så det vi egentlig diskuterer er jenter på byen, som for å prøve å heve seg selv og sin status, lar fyrer konkurrere om seg og spandere drinker på seg i håp om at disse jentene blir med dem hjem? Og nevnte jenter kler seg på en tidvis smakløs måte?

Lenke til kommentar

Tydelig at mange her inne har liten erfaring fra byen. Det florerer av kvinnfolk som er slik han beskriver. Hvordan de ser ut må vi jo bare ta som hans subjektive mening, ingenting å gjøre med det, men hvordan han beskriver at de oppfører seg stemmer ganske godt med virkeligheten i mange tilfeller. Synd, men sant. Jeg kjente meg godt igjen i observasjonene hans i første post da jeg ser dem på byen hver eneste gang jeg er ute. Så sent som fredag var jeg på julebord med jobben og etter middag var vi på en liten, men eksklusiv bar i Oslo hvor ting gikk tilsynelatende taktfult for seg, men et par kvinner observerte vi der som hadde funnet en relativt kjekk fyr med noen kroner i lomma. Etter et par timer med flørting og x antall drinker på hans bekostning dro de bare videre i 12-tiden. Det var deres lille, gratis vorspiel før de skulle ut på byen.

 

Det er jo selvsagt også masse kvinnfolk ute som ikke er slik, men disse er så fryktelig lett å få øye på, selv om mange tydeligvis feiler brutalt i å se at de blir lurt trill rundt.

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...