Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mye dårlig å se på byen i kveld.


Anbefalte innlegg

 

Forsåvidt et godt poeng ;)

 

Så det vi egentlig diskuterer er jenter på byen, som for å prøve å heve seg selv og sin status, lar fyrer konkurrere om seg og spandere drinker på seg i håp om at disse jentene blir med dem hjem? Og nevnte jenter kler seg på en tidvis smakløs måte?

 

Ja og det er nok en del av dem. Men en del her inne tror visst at fordi jenter er ute, kledd kanskje i litt lite tøy, så betyr det at de er ute etter gratis drinker. Det tror jeg ikke er riktig, da blir de dømt fordi de er kledd litt tynt og er på byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er vel ikke den som henger mest på barer etc. Ikke alltid like lett med barn.

 

Har vel aldri vært helt min greie. Kan for all del være morsomt og jeg har da blitt forsøkt sjekket opp selv, eller har sjekket opp. Lenge siden da. Sist jeg var ute så merket jeg og typen at det vsr noen som sjekket meg ut. Mest han, for jeg ser ikke på andre.

 

Har vel strengt talt ikke tenkt over hvordan andre jenter oppfører seg eller kler seg. Jeg er vel ikke direkte i deres målgruppe heller, med unntak av på enkelte utesteder ;)

 

Er sikker på at det er mange desperate mannfolk der ute også, det beviser vel all spanderingen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Grunnen til at mange ble provosert hadde kanskje mye med kalkunkrøll sine beskrivelser av kvinner i starten av tråden, hvor han bare fokuserte på utseende og slang utrolig mye negativt om kvinnene han hadde sett kvelden før fordi akkurat han ikke likte deres utseende.

 

Kanskje gutter som er avsmakelige og kyniske ender opp med å sjekke på byen, fordi de ikke klarer å få en kvinne til å bli hos seg når hun finner ut hvem de egentlig er.

Er jo akkurat det som skjedde med kalkunkrøll også, noe han skreiv om på Kvinneguiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå er jo begge dere to forskjellige individer som jeg ikke kan se har noen sammenheng med hva kalkunkrøll snakker om. Selv om dere ikke er i målgruppen prøver dere likevel å forsvare alle de patetiske kvinnfolka man finner på byen rundtomkring? Jenter som kler seg opp i horekostymer og kun er ute etter å bli spandert på. De vil bare ha oppmerksomheten og bygge lag under sin egen, kunstig forhøyde sosialstatus og leve ut fantasier fra en såpeopera.

 

Nå drar kalkunkrøll ting selvsagt til de ekstreme, men noen av prinsippene hans er noe de fleste menn burde ta til seg. Bl.a. dette med å gi faen i å spandere i hytt og gevær i et forsøk på å indirekte kjøpe seg til sengs. Blir kvalm av å se alle disse karene som bestiller flaskevis med pisslunka, billig musserende vin og enda kvalmere når jeg ser kvinnfolk som utnytter situasjonen. Slik du og stevia fremstår ut fra tekst klarer jeg ikke forstå hvorfor dere prøver å argumentere tilbake når dere tydeligvis ikke er identifiserbare med kvinnene han snakker om uansett.

 

Det må være lov å forsvare andre kvinner her også. Jeg vet i alle fall ikke om jeg skal le eller gråte når han skriver det han gjør om kvinnene han møtte på byen og når han skriver hvor perfekt han er. Det er rett og slett kvalmt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja og det er nok en del av dem. Men en del her inne tror visst at fordi jenter er ute, kledd kanskje i litt lite tøy, så betyr det at de er ute etter gratis drinker. Det tror jeg ikke er riktig, da blir de dømt fordi de er kledd litt tynt og er på byen.

Godt poeng. Man skal ikke generalisere.

 

- mange kler seg kanskje slik fordi andre gjør?

- de føler seg vel og føler at de ser fin ut?

- de er ute for å ha det moro og være sosial med venninner.

 

Det er litt det samme som å si at jenter som kler seg på en viss måte ville ha sex og derfor var det ikke voldtekt. Tull! Det er en annen debatt, men det er lett å dømme andre og mange gjør det - særlig dømming av jenter.

 

Hva må gutter ikke seg for å stemples og dømmes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, for argumentets skyld kan vi vel si at du har rett. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i de kvinnfolkene. Jeg har brukt å kjøpe mine egne drinker på byen. Er noe annet om man har kjæreste. Jeg har ikke følt for å la random fyrer betale for mine drinker... Så nei, jeg er nok ikke som de jentene han beskriver. Det jeg argumenterer mot er vel den dømmende holdningen rundt alt som handler om dem + at det virker som Kalkunkrøll i det store og hele har et ganske negativt syn på kvinnekjønnet.

 

Jeg har ikke noe ønske om eller behov for å få den type oppmerksomhet på byen. Da setter jeg meg heller foran tven og ser på en film. Jeg har vel aldri ofret en eneste tanke til min sosiale status. Har jeg en sosial status? Neppe. Jeg er et menneske. Jeg er viktig for meg selv og for mine nærmeste, hva annet spiller noen rolle? Jeg har en kjæreste også og det er hans oppfatning av meg som er viktig, ikke hva no-names på byen mener eller synes. Så nei, jeg er nok ikke identifiserbar med disse kvinnemenneskene som omtales i post nr 1 og takk og pris for det! :D

Helt enig

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er sikker på at det er mange desperate mannfolk der ute også, det beviser vel all spanderingen ;)

 

Det er det helt klart, og de er i prinsippet ikke noe bedre enn kvinnene de prøver å få.

 

Jeg kommenterer sjelden/aldri kalkunkrøll sine innlegg siden jeg ikke kan stå inne for halvparten av hva han skriver en gang, men jeg mener det er mye fornuft i enkelte ting han skriver og med et visst filter er det mulig å få noe matnyttig ut av det.

 

Det er vel også noe feilaktig at kvinner stemples mer enn gutter. Min oppfatning er at det er motsatt. Menn har kanskje en litt mer øks og spade tilnærming til det enn kvinner (du er feit, du er stygg, du er teit), mens kvinner kanskje dømmer etter andre ting som er mer sosialt akseptert å uttrykke og å komme unna med.

Endret av Feh
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må være lov å forsvare andre kvinner her også. Jeg vet i alle fall ikke om jeg skal le eller gråte når han skriver det han gjør om kvinnene han møtte på byen og når han skriver hvor perfekt han er. Det er rett og slett kvalmt.

Det jeg mener også. Må kunne få forsvare andre kvinner. Kunne lett forsvart andre grupper også jeg.

 

For alt jeg vet så er krølle vakker som få og tilsynelatende sjarmerende, men han er vel ikke direkte sjenert og holdningene hans trenger å bearbeides. Er kanskje ikke så viktig å fremheve egen fortreffelighet samtidig som man rakker ned på alt og alle? ;)

Lenke til kommentar

Ja, det finnes dessverre noen kvinnfolk der ute som utnytter at menn kjøper drink på drink til de, hvor skylden ligger ang. den saken er jo selvsagt diskuterbar. Problemet ligger forøvrig i all denne generaliseringen, er det majoriteten av kvinnfolk som utnytter på den måten, 50/50, mindretall, enkeltpersoner? Hvilke andre faktorer spiller inn? Spørs dette på hvilket utested man er på også? Hvordan man ser ut? Nå må vi slutte å si at "alle kvinner er slik" og "alle menn er sånn", vi er alle forskjellige individer.

Personlig synes jeg bare at Krøllen er toppers underholdning. Trangsynt tulling eller trollebukk, underholdning skaper han iallefall!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel også noe feilaktig at kvinner stemples mer enn gutter. Min oppfatning er at det er motsatt. Menn har kanskje en litt mer øks og spade tilnærming til det enn kvinner (du er feit, du er stygg, du er teit), mens kvinner kanskje dømmer etter andre ting som er mer sosialt akseptert å uttrykke og å komme unna med.

Man føler kanskje at sitt eget kjønn stemples mer? Kvinner blir lett stemplet både av menn og av andre kvinner.

 

Du har noen poeng. Menn er vel mer enkle i den forstand at de er direkte. Forekommer nok litt dømming av menn og omtale om dem på toalettet og sånt.

 

Kanskje store deler av utelivet er en desperat kamp for oppmerksomhet og for å få seg noe, enten et ligg eller lykke. Jeg kan ikke omtale det og ønsker ikke å generalisere heller. Jeg brukte å gå ut for å ha det morsomt, ikke for oppmerksomhet eller påspanderte drinker. Jeg fant fort ut at byen ikke var egnet sjekkested for meg. Andre må finne ut hva som stemmer for dem.

Lenke til kommentar

Det jeg mener også. Må kunne få forsvare andre kvinner. Kunne lett forsvart andre grupper også jeg.

 

For alt jeg vet så er krølle vakker som få og tilsynelatende sjarmerende, men han er vel ikke direkte sjenert og holdningene hans trenger å bearbeides. Er kanskje ikke så viktig å fremheve egen fortreffelighet samtidig som man rakker ned på alt og alle? ;)

Nei, sier mer om han enn om de kvinnene han snakker stygt om ihvertfall :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg ikke overraska over at tråden min blir kapra av kvinner som skal forsvare at de ikke er sånn og sånn, fordi kjæresten deres har sagt det? Hør her. Bare fordi dere ikke klarer å se at det er viljen til å slikke dere langt etter ræva som avgjør om dere assosierer dere med en mann eller ikke, så betyr ikke det at alle andre menn klarer å se hvilken knupp kjæresten deres tilsynelatende mener dere er, selv om dere faktisk gjentar det. Dere har en type, gå å søk oppmerksomhet fra han. Her er vi faktisk så ikke interessert.

 

Så til deg så lurte på hvorfor det rakker meg hva andre menn gjør. Det er ganske enkelt fordi det går utover meg, og andre også, noe jeg understreker i hovedinnlegget. Hvis jeg skal ha meg en ny bærbar til en rimelig penge, så hjelper det ikke at andre tullinger bare føyer seg etter hver en prisøkning selger prøver seg på. Det fører nemlig til at pc etterhvert blir ganske så dyre, etterhvert som flere prises ut, så kompenserer selger og leverandør med å tilby billigproduserte tablets, mobiler og andre elendige hardware du aldri i verden har bedt om eller ønsker å få prakket på deg. Så sitter du der og knoter på en liten skjerm der den tynnest fingerflaten du har dekker 4-5 knapper i gangen, og bare de med lange negler og infantil benbygning, vil kunne anvende det effektivt og se på det som toppen av lykke. Med flere restriksjoner på brukervennligheten og flere krav til deg som forbruker får du ordninger som at microsoftkontoen vil være den registrerte administratorkontoen din på bærbaren, og når du ikke engang kan logge ut skype selv, uten å logge deg av windows, så kunne jeg ikke tenkt meg en bedre metafor for det å ligge der i senga med hun du er forpliktet til, når du bare vil legge deg til å sove. Ikke bare rull deg over på din side å lukk øynene som om du er et menneske med behov for søvn, nei, vugg henne i søvn og dull med henne til tåkepraten hennes slukner både henne og deg, så hun ikke furter og begynner å vanskeliggjøre livet ditt fra det dere står opp neste morgen.

 

Så derfor bryr jeg meg, fordi andre menn simpelt enn bidrar til en ukunstig og deprimerende bestand av unge kvinner der det eneste tennende med dem er det de har mellom beina. En gjeng udelikate kvinner som bare er opptatt av at det er slitsomt og kvinneundertrykkende å ikke ha fullstendig tilgang til sjokolade og annet smågodt fra Deli de luca daglig og samtidig kunne velge med seg de menn de vil, mens de drikker for de mest ynkryggede mennenes penger. Sånne tilstander jeg beskrev i hovedinnlegget, skulle i praksis ikke vært mulig. Det skulle ikke vært vanskelig å finne en pulbar kvinne i en skokk av ungjenter, men så lenge menn insisterer på å slenge penger i blinde på disse skankene og sverger til fantasier og dårliger rasjonalliseringer om at det er verdt det når de kjenner osen av mus på noen meters avstand, så er det ikke mange årene før man ser den gjennomsnittlige miss piggy være så omsverma av menn, at oss som ikke svever i koseskyer av høy promille i praksis ikke har annet valg enn å satse på impotens og knaske lystdrepende medikamenter før vi har tippa 30. Den neste generasjonen menn må kanskje se seg heldig om damene i heletatt gidder å vaske musa, noen dager i forkant, før de begynner å kreve alles oppmerksomhet for den.

 

Derfor bryr jeg meg, fordi det jeg anser som kvinner, er i ferd med å forsvinne fra planeten å bli erstatta av alkoholslukende, pengegriske tøs som billig oser av mer dårlig sex enn noen gang, og likevel ikke har noen ambisjoner om å oppgi dette, til det store flertallet av de håpefulle som de likevel inviterer til å spandere på dem. Det gjør det ikke bare vanskeligere å få pult for dere flest, men enda vanskeligere å finne noe man vil pule for oss som kan tillate oss en standard.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er jeg ikke overraska over at tråden min blir kapra av kvinner som skal forsvare at de ikke er sånn og sånn, fordi kjæresten deres har sagt det? Hør her. Bare fordi dere ikke klarer å se at det er viljen til å slikke dere langt etter ræva som avgjør om dere assosierer dere med en mann eller ikke, så betyr ikke det at alle andre menn klarer å se hvilken knupp kjæresten deres tilsynelatende mener dere er, selv om dere faktisk gjentar det. Dere har en type, gå å søk oppmerksomhet fra han. Her er vi faktisk så ikke interessert.

 

Så til deg så lurte på hvorfor det rakker meg hva andre menn gjør. Det er ganske enkelt fordi det går utover meg, og andre også, noe jeg understreker i hovedinnlegget. Hvis jeg skal ha meg en ny bærbar til en rimelig penge, så hjelper det ikke at andre tullinger bare føyer seg etter hver en prisøkning selger prøver seg på. Det fører nemlig til at pc etterhvert blir ganske så dyre, etterhvert som flere prises ut, så kompenserer selger og leverandør med å tilby billigproduserte tablets, mobiler og andre elendige hardware du aldri i verden har bedt om eller ønsker å få prakket på deg. Så sitter du der og knoter på en liten skjerm der den tynnest fingerflaten du har dekker 4-5 knapper i gangen, og bare de med lange negler og infantil benbygning, vil kunne anvende det effektivt og se på det som toppen av lykke. Med flere restriksjoner på brukervennligheten og flere krav til deg som forbruker får du ordninger som at microsoftkontoen vil være den registrerte administratorkontoen din på bærbaren, og når du ikke engang kan logge ut skype selv, uten å logge deg av windows, så kunne jeg ikke tenkt meg en bedre metafor for det å ligge der i senga med hun du er forpliktet til, når du bare vil legge deg til å sove. Ikke bare rull deg over på din side å lukk øynene som om du er et menneske med behov for søvn, nei, vugg henne i søvn og dull med henne til tåkepraten hennes slukner både henne og deg, så hun ikke furter og begynner å vanskeliggjøre livet ditt fra det dere står opp neste morgen.

 

Så derfor bryr jeg meg, fordi andre menn simpelt enn bidrar til en ukunstig og deprimerende bestand av unge kvinner der det eneste tennende med dem er det de har mellom beina. En gjeng udelikate kvinner som bare er opptatt av at det er slitsomt og kvinneundertrykkende å ikke ha fullstendig tilgang til sjokolade og annet smågodt fra Deli de luca daglig og samtidig kunne velge med seg de menn de vil, mens de drikker for de mest ynkryggede mennenes penger. Sånne tilstander jeg beskrev i hovedinnlegget, skulle i praksis ikke vært mulig. Det skulle ikke vært vanskelig å finne en pulbar kvinne i en skokk av ungjenter, men så lenge menn insisterer på å slenge penger i blinde på disse skankene og sverger til fantasier og dårliger rasjonalliseringer om at det er verdt det når de kjenner osen av mus på noen meters avstand, så er det ikke mange årene før man ser den gjennomsnittlige miss piggy være så omsverma av menn, at oss som ikke svever i koseskyer av høy promille i praksis ikke har annet valg enn å satse på impotens og knaske lystdrepende medikamenter før vi har tippa 30. Den neste generasjonen menn må kanskje se seg heldig om damene i heletatt gidder å vaske musa, noen dager i forkant, før de begynner å kreve alles oppmerksomhet for den.

 

Derfor bryr jeg meg, fordi det jeg anser som kvinner, er i ferd med å forsvinne fra planeten å bli erstatta av alkoholslukende, pengegriske tøs som billig oser av mer dårlig sex enn noen gang, og likevel ikke har noen ambisjoner om å oppgi dette, til det store flertallet av de håpefulle som de likevel inviterer til å spandere på dem. Det gjør det ikke bare vanskeligere å få pult for dere flest, men enda vanskeligere å finne noe man vil pule for oss som kan tillate oss en standard.

Du har postet noe på diskusjon.no. Dette er altså et diskusjonsforum siden du tydeligvis ikke har fått med deg det. Så når man poster på et diskusjonsforum så må man tåle å høre andres meninger. Om du ikke tåler å høre hva andre mener, så trenger du ikke poste her.

 

Jeg studerer markedsføring, så dette eksempelet med pc er bare tullball. Så lenge de har konkurranse, vil det ikke bli dyrere og dyrere. Pris har mye å si (pris, plass, påvirkning, produkt, personale) og er en av de viktigste tingene de konkurrerer om. Et produkt tilpasser seg etter hvilke kunder det har. Det er liksom en grunn til at vi driver med disse jævla markedsanalysene hele tiden, fordi vi skal vite akkurat hvem kunden er. En dyr pc fra f.eks apple vil ha andre kunder enn en pc som er billigere fra samsung. Og en kunde som skal bruke pc'n til å spille vil kjøpe en annen pc enn en person som skal ha en lett og liten pc som han/hun kan ta med i veska overalt.

Så sorry mac, men det er ikke sånn det fungerer.

 

Beklager at jeg ødela hele innlegget ditt nå, men jeg måtte bare påpeke det der.

 

Og du er jo en tøs du også tydeligvis, siden du i følge deg selv puler hele tiden på forskjellige jenter. Så da kan du ikke akkurat gå etter kvinner som er over ditt nivå. For en kvinne som da ikke er tøs vil være over ditt nivå. Altså de fleste jenter er over ditt nivå :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skal Kalkunkrøll legge seg oppi andre menns sexliv eller hva de liker og tiltrekkes av? Jeg skjønner ikke poenget.

 

Hvorfor diskuterer man noe som ikke direkte vedgår en selv i det hele tatt? Kanskje diskusjon.no bare skal legges ned?

 

Samfunnet dømmer lett jenter føler jeg... Man blir lett stemplet som billig eller annet. Utseende blir bedømt opp og ned i mente. Er glad jeg slipper å ta del i sjekkingen som foregår på byen, det er ikke noe for meg. Jeg tror ikke akkurat at sjansen for å møte den rette når man er på byen og er dritings er så ekstremt stor. Det klaffer kanskje for noen, men det tror jeg er flaks ;)

 

Samfunnet dømmer både menn og kvinner. Eller rettere sagt, kvinner dømmer både hverandre og menn.

 

Ellers må jeg være enig i at man ikke finner en kjæreste på byen.

 

Ja, det finnes dessverre noen kvinnfolk der ute som utnytter at menn kjøper drink på drink til de, hvor skylden ligger ang. den saken er jo selvsagt diskuterbar.

 

Hvis jeg spanderer på deg fordi jeg er mann og du er kvinne, uten at jeg får noe tilbake, så er det min skyld, selv om du kanskje oppfordret til det. Det er jo en gjensidig utnyttelse. Men for min egen del sitter heldigvis lommeboka tett til brystet.

 

Med litt fantasi kan man anvende økonomisk spillteori for å forstå menneskers atferd på byen:

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Fangens_dilemma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Samfunnet dømmer både menn og kvinner. Eller rettere sagt, kvinner dømmer både hverandre og menn.

 

 

 

Så når Kalkunkrøll som er en mann sier "En av disse kjedelige kveldene der hengefett og valker tyter ut av de alt for små overdelene deres, og de eneste ikke-fråtsende kvinnene er av den sorten som har latt seg lure til å tro ta piperenserbeina deres egner seg som blottet i minikjørt. " osv så mener du altså at han ikke dømmer kvinner?

 

Den var god du ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så når Kalkunkrøll som er en mann sier "En av disse kjedelige kveldene der hengefett og valker tyter ut av de alt for små overdelene deres, og de eneste ikke-fråtsende kvinnene er av den sorten som har latt seg lure til å tro ta piperenserbeina deres egner seg som blottet i minikjørt. " osv så mener du altså at han ikke dømmer kvinner?

 

Den var god du ;)

 

Så det du sier da at det ikke finnes jenter som er på formen Kalkunrull beskriver?

Oh my, this world is perfect.

 

Vet ikke jeg hvor mange som har prøvd å få deg til å skjønne at han setter det på spissen??

Endret av Driiper
Lenke til kommentar

Hvis jeg spanderer på deg fordi jeg er mann og du er kvinne, uten at jeg får noe tilbake, så er det min skyld, selv om du kanskje oppfordret til det. Det er jo en gjensidig utnyttelse. Men for min egen del sitter heldigvis lommeboka tett til brystet.

Ja, jeg synes personlig at hvis man skal spandere på byen, så gjør man det fordi man rett og slett bare vil være grei. Hvis man kjøper drikke til noen, kun på det grunnlag om at man vil ha et ligg, og ikke får dette etterpå.. Janei, da er det ikke mye å furte over, annet enn at man ikke klarte å nå målet. Ikke kvinnen (eller mannen, for den saksskyld) sin feil. Personlig tar jeg ikke imot drinker på utested, med mindre det er fra baren selv (bursdagsdrink e.l), venner, familie, eller en kjærest. Rett og slett fordi jeg ikke mingler meg med folk for å få ting, da dette går litt utenom mine moraler og verdier i livet generelt. Hadde jeg mot formodning tatt imot en drink fra de her herrene, så hadde jeg ikke akkurat følt at jeg utnyttet de, da de er voksne mennesker som vet hva de gjør, og de selv som tilbyr. Ikke en eneste gang har jeg hørt de si at de forventer seksuelle handlinger i betaling tilbake.

 

Så kanskje menn som kun vil spandere dersom de får seg et ligg, burde si dette til kvinnen før de kjøper noe? Litt sånn "Hei, kan jeg kjøpe sex med deg, betalt i drinker?" Da slipper de iallefall å klandre kvinnene for å ha utnytt de ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...