Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har du kommet inn til feil serie. Battlefield har aldri forsøkt å være realistisk. Man kunne vingesurfe på flyene i BF'42. Disse spillene har alltid vært arcady.

BF1942, Vietnam og BF2 fant mellomtingen. Det fungerte for min del. Dette blir alt for arcade for min del også. Ja, man kan alltids prøve være litt taktisk, men det mister helt sjarmen når de fleste bare løper rundt og skyter vilt. Helst under høy sprint.

Lenke til kommentar

 

Medal of Honor spillene har kommet annethvert år også, mellom BF-spillene. Samme greia som at CoD-spillene har blitt utviklet av to forskjellige utviklere annethvert år. Egentlig samme greia, bare at Medal of Honor og Battlefield i utgangspunktet ikke var like i det hele tatt. Nå ligner de jo mer enn noen sinne. Selvfølgelig er Battlefield et større flaggskip, men CoD-referansene ligger like sterkt til i begge spillene.

 

Dette er korrekt. Men nå er vel MOH serien tatt ut av roteringen, ettersom det rett og slett ikke holdt mål. Ihvertfall inntil videre

 

http://www.pcgamer.com/2013/01/31/no-more-medal-of-honor-ea-pulls-from-rotation-due-to-poor-reception/

 

Så får vi se hvor lenge det er til neste reboot :p For min del kan de like gjerne drite i noe mere jævla midt-østen piss.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

BF3 var allerede et veldig veldig bra spill, men med noen store irritasjonsmomenter og bugs som aldri ble fikset. BF4 er en nødvendig forbedring av et allerede veldig bra og revolusjonerende spill. Derfor bør ikke folk forvente en stor forandring. AC og COD derimot har hatt dusinvis med etterfølgere der du forventer at de gjør noe, men i stedet går de tilbake (Ghosts...).

 

SP var ikke helt forferdelig og de våpnene du får mot slutten er verdt å spille SP for syns jeg. MP er helt rått, selv om det har vert en irriterende start med dårlige servere osv. Noe jeg spesielt liker er at suppression har blitt mye bedre, siden det var en av de tingene i BF3 from fikk meg til å skifte over til Planetside 2 en god stund. Våpen og kjøretøy har blitt enklere å bruke, men det syns jeg er delvis en bra ting for da har også nye spillere en god sjanse til å kjempe i mot en lvl 100 som gjør ingenting annet enn å circle strafe med et helikopter hele runden. Våpen balanse virker også veldig bra i fra det jeg har merket og alle klassene har blitt bedre balansert.

 

Alt i alt syns jeg det er et overall bra spill og syns 8/10 er en bra karakter.

 

 

Synes €60 er litt dyrt for en nødvendig forbedring.

 

Jeg vil ikke si at BF3 var særlig revolusjonerende. Hva revolusjonerte det, egentlig? Hva er det andre spill gjør nå, som de ikke gjorde før BF3 kom?

Endret av Hr. Jenssen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg og flere venner er dette en solid oppgradering. Battlefield 3 likte vi ikke mye pga av de kjedelige kartene og hitboxene følte jeg var på trynet. I Battlefield 4 har du omtrent bare interessante kart og lydbildet og grafikken er kraftig forbedret. Selve gameplayet føles annerledes ut, våpnene føles mer presise og realistiske.

 

Jeg holdte meg til Arma mens BF3 ble lansert, men BF4 har jeg sittet flere timer med hver dag siden lansering. Det er rett og slett et bra spill. Kan det gjøres enda bedre? Definitivt, men det er ingen som kan ta fra Dice at dem faktisk sitter med det beste fps spillet ute nå per dags dato.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Der Bad Company 2 så smått introduserte ødeleggelse av bygninger"

 

"Så smått?" Man kunne jo ødelegge nesten alt? Jeg har ikke kjøpt patchen til BF3 (Altså BF4) og kommer ikke til å gjøre det. Men Destruksjonen i BC2 var jo WAY mye bedre enn det var i BF3. Hvordan det er i BF4 i forhold til forrige aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

SP var helt okei denne gang. Jeg likte også BF3 veldig godt.

Ut ifra min mening var ikke historien så veldig bra, alt for masse roping mellom de forskjellige folkene og styr med ditt og datt. Det fikk meg for det meste til å hate de fleste av dem.

Hard var ikke vanskeligt, døde noen ganger av at jeg spawner med en autosniper og noe annet ræl, som ikke er bra i det hele tatt for stedet jeg er i.

 

AI messig, Forferdelig friendlies som roper hvert havle sekund at dem vil ha et mål. Dette er irriterende, spesielt når du prøver å få så mange poeng som mulig.

Og enemy AI var for det meste skyting igjennom alt som ikke kan ses igjennom. Ta cover bak noe ræl som ikke hjelper så mye(Tregjærder osv...).

 

Grafikken var bra, jeg så noen glitcher innimellom. Ikke noe jeg kan nevne underveis.

 

Til slutt, lyden.

Jeg har alltid vært den som liker lyd veldig godt, og kan love deg at følelsen med å ha dette spillet på høytalere og litt høy lyd + bass. Jeg elsket følelsen av å hele huset til å riste med at en tank sprenger, du skyter med en KORG som står der, til og med sniperne kan man høre kraften på.

Dette har jeg alltid ment har vært bra i BF, og er noe av det positive med alle spillene.

 

TL;DR og rant om BFBC2

Historie: 4/10

AI: 2/10

Grafikk: 10/10

Lyd: 9/10

 

Grunnen til at lyd er 9/10, er enkelt å greit at lyden til BC2 er mye bedre. Den følesen av eksplosjoner som døvet deg og alle våpnene føltes riktig. All lyden som var i BC2 var rett og slett deilig.

Lenke til kommentar

I BC2 kunne man definitivt jevne hus med jorden, i større grad enn BF3. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Var vel muligens flere hus å ødelegge i BC2 ?

 

Når jeg nå ser videoer av BC2, ser jeg at det faktisk ser ut til å være mer ødeleggelse i BC2. Spesielt av mindre gjenstander, som kunne være helt solide i BF3. Vet ikke hvorfor jeg hadde det for meg at BF3 hadde mer destruction. Jeg ble vel bare lurt av Dice's løgner og PR-bullshit igjen. En av hovedgrunnene til at jeg velger å ikke støtte Dice/EA lenger.

Lenke til kommentar

 

Når jeg nå ser videoer av BC2, ser jeg at det faktisk ser ut til å være mer ødeleggelse i BC2. Spesielt av mindre gjenstander, som kunne være helt solide i BF3. Vet ikke hvorfor jeg hadde det for meg at BF3 hadde mer destruction. Jeg ble vel bare lurt av Dice's løgner og PR-bullshit igjen. En av hovedgrunnene til at jeg velger å ikke støtte Dice/EA lenger.

 

Akkurat, jeg husker nemlig at jeg ble skuffet over dette her i BF3. BC2 var helt texas når det kom til herjing og ødeleggelse :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvem retard spiller bf4 for singleplayer?!

Og hvem retard gir bf4 en karakter etter single playermode? Hallo!! Dere ødelegger bf sin mupltiplayermode som det er laget for. Idiotiske Dice tar til seg dette og skal liksom forbedre neste storrymode i bf5, og bruker mer penger og energi på lage en god story enn å perfeksjonere multiplayer.. som er den delen som varer i flere år, og som 90% av bf fans spiller for.. Slutt å grin fordi historien ikke er bra nok. Se en film!!! og la oss andre kose oss med det som virkelig teller for oss bf fans. Hører dere DICE?! MULTIPLAYER!!!!!!!!!!!!!!! FFS!

Lenke til kommentar

Singleplayer delen av Battlefield 4 fortjener maks en 4/10 og heller mer mot 3/10. Makan til horribel og kort opplevelse har jeg aldri vært borti før. Masse scripting og haugetalls av scriptbugs gjennom hele spillet. For ikke å snakke om hvor nedlatende squadmedlemmene dine er mot deg. Trodde Recker ble plassert som squad leader, men i mine øyne virker han mer som et barnehagebarn som følger ordrene til de andre squadmedlemmene.

 

AI for disse squadmedlemmene er også helt på jordet. De fyrer skudd ut i løse luften om du ikke assigner targets. Og når de først får targets å skyte på treffer de aldri. Jeg tror jeg telte 15 squad member kills gjennom hele campaign der jeg sikkert sto for godt over 1000 kills selv. Hard i dette spillet er også langt i fra vanskelig. Du kan enkelt stå å fyre skudd rett mot fienden uten cover i en god stund uten å bli truffet.

 

De burde holde seg langt unna singleplayer i fremtiden, for dette her er helt på jordet. Makan til makkverk av en singleplayerdel fra dice.

 

Vel, nå er vel singleplayerdelen bare en bonus du får med på kjøpet. Battlefield startet som ett rent multiplayerspill. (Du kunne spille multiplayerkartene alene mot botter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...