Gå til innhold

Nexus 5 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Verdt å merke seg at USA utgavene ikke ser ut til å støtte LTE i Norge i det hele tatt.

 

Minimum 3000mah batteri iallefall

Og kamera har vel den minste sensoren jeg har hørt om (1/3.2"). Mulig det er bra uansett, vi får se.

Minimum 3000 mAh batteri? Det er jo det absolutt største som er tilgjengelig i telefoner med mindre du går opp til phablet størrelser. LG G2 har jo rimelig overlegen batteritid, og denne har mindre skjerm og envelope tracking for å gjøre opp for den manglende kapasiteten. Bør kunne forvente S4 nivå på batterilevetiden her.

 

1/3.2" er ikke veldig lite, sammenlign med: Nexus 4: 1/4 ", iPhone 5: 1/ 3.2", Galaxy S4, LG G2, Note 3: 1/3.06 " . OIS er også veldig positivt å se på kamerafronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis det er noe sannhet i disse ryktene kommer F5 knappen min til å være utslitt i morgen tidlig...

 

Hvor kommer disse ryktene fra?

 

Google har for tradisjon å åpne Google Play Store i nye land ved nylanseringer. Har lest flere ganger i høst at Norge står for tur, men hvor mye det er i det vet jeg ikke. Leste også senest for noen timer siden (Andoid Police tror jeg, ev. Reddit) at de åpner slusene i USA i kveld, og i Europa i morgen tidlig. Derfra har jeg bare lagt sammen to og to og øyner et håp om at de åpner her i morgen. Hadde vært fint å fått den til 3-3,5k fremfor de overprisene vi sikkert kommer til å få hos norske forhandlere...

Lenke til kommentar

Verdt å merke seg at USA utgavene ikke ser ut til å støtte LTE i Norge i det hele tatt.

 

Har ikke veldig god kjenskap med båndene på LTE, men bånd 3, 7, 8 og 20 mangler og 1 og 5 er på USA versjonen.

 

Fra Google:

2G/3G/4G LTE

 

North America:

GSM: 850/900/1800/1900 MHz

CDMA: Band Class: 0/1/10

WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19

LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

 

Rest of World:

GSM: 850/900/1800/1900 MHz

WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8

LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

 

Egenimport til norge vil jeg regne med kommer på fort 3000kr medregnet frakt og mva/toll, men få allikevel håpe prisen i norge faller ganske fort.
Lenke til kommentar

 

Verdt å merke seg at USA utgavene ikke ser ut til å støtte LTE i Norge i det hele tatt.

 

Har ikke veldig god kjenskap med båndene på LTE, men bånd 3, 7, 8 og 20 mangler og 1 og 5 er på USA versjonen.

 

Fra Google:

2G/3G/4G LTE

 

North America:

GSM: 850/900/1800/1900 MHz

CDMA: Band Class: 0/1/10

WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8/19

LTE: Bands: 1/2/4/5/17/19/25/26/41

 

Rest of World:

GSM: 850/900/1800/1900 MHz

WCDMA: Bands: 1/2/4/5/6/8

LTE: Bands: 1/3/5/7/8/20

 

Egenimport til norge vil jeg regne med kommer på fort 3000kr medregnet frakt og mva/toll, men få allikevel håpe prisen i norge faller ganske fort.

Nei LTE båndene er nok ikke de samme. Men kan få tilsendt tlf som "gave" så da slipper jeg forhåpentlivis noe særlig ekstrakostnader. Det jeg mer lurte på er om 4g er et must, eller kunne dere klart dere uten om dere fikk tlfn til "usa pris"

Lenke til kommentar

Var nødt å hente fram målebåndet og gjøre noen kalkulasjoner hva disse tommene på telefoner og pads utgjør:

 

Den mobilen jeg har er 8,5 cm diagonalt. Om jeg legger målebåndet i hjørnet, og tenker at andre skjermer har omtrentlig det bredde-høydeforholdet som min telefon nå, så får jeg sett hvor stor en skjerm blir om jeg kikker lengre og lengre utover målebåndet. :)

 

Greit å visualisere litt for seg selv.

 

5" = 12,7 cm

 

7" = 17,78 cm

 

10" = 25,4 cm

 

:) Jeg tror jeg skal gå for noe mellom min skjerm nå og hva disse nye 5-tommerne gir oss.

 

Kan heller legge en pad til disse større oppløsningen blir vel min smak nå i 2013/2014.

Lenke til kommentar

Har ikke veldig god kjenskap med båndene på LTE, men bånd 3, 7, 8 og 20 mangler og 1 og 5 er på USA versjonen.

 

Fra Google:

Egenimport til norge vil jeg regne med kommer på fort 3000kr medregnet frakt og mva/toll, men få allikevel håpe prisen i norge faller ganske fort.

Det er stort sett kun LTE bånd 3, 7 og 20 som brukes i europa

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LTE_networks#Europe

 

Ville regnet med minst 3000 kroner, det blir vel pris på telefon + frakt innad i USA + USA moms + frakt til Norge + Norsk moms på alt dette + gebyr til Posten for fortolling.

 

Nei LTE båndene er nok ikke de samme. Men kan få tilsendt tlf som "gave" så da slipper jeg forhåpentlivis noe særlig ekstrakostnader. Det jeg mer lurte på er om 4g er et must, eller kunne dere klart dere uten om dere fikk tlfn til "usa pris"

Til 2000 kroner hadde jeg lett klart meg uten LTE, men merk at det allerede nå er flere ukers ventetid i USA for å kjøpe nexus 5 i play store.

Endret av EirikLF
Lenke til kommentar

Google Now på norsk? Snakker heller engelsk til mobilen enn østlandsk :roll:

Hvorfor det? Det er da mer naturlig å spørre "hvor gammel er kong harald" enn å spørre "How old is the king of norway" - du trenger ikke snakke østlandsk - prøv å diktere melding, jeg gjør det fint på sørlandsk, så lenge jeg snakker tydelig.

 

Du kan bruke din vanlige "stemme" og dialekt, men du må spørre "hvor gammel er kongen av norge", ikke "å gammal æ kongøn?"

Endret av toth
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...