Gå til innhold

Er Islam en religion fra helvete


Anbefalte innlegg

Sentralt i vurderingen av islam er om Allah er den samme Gud som israelittenes Gud i Gamle Testamentet. Eller om Allah bare er en hedensk gud, en månegud. De bruker jo halvmånen som symbol, i toppen av moskeene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Allah_as_Moon-god

 

De hedenske araberne skal visst ha marsjert rundt Kabaen (den svarte steinen i Mekka som inneholder en meteoritt), også før Muhammeds tid.

Er ikke dette en form for tilbedelse av Kabaen?

 

Og når alle muslimer vender seg mot Mekka i bønn, er ikke dette en fjern-tilbedelse av Kabaen, en stor svart stein?

 

Har forresten lest at Muhammed først bestemte at alle muslimer skulle vende seg mot Jerusalem for å tilbe, men at Muhammed ble sint da jødene nektet å bli muslimer, og akseptere ham som deres profet.

 

Muslimene vender seg i dag mot Mekka i de faste bønnestundene, men muslimene har fortsatt svært sterk interesse av Jerusalem. Jøder, kristne og muslimer krangler om hver eneste lille flekk av Jerusalem. Og muslimene har plassert sin gyldne moske på ruinene av Salomos tempel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sentralt i vurderingen av islam er om Allah er den samme Gud som israelittenes Gud i Gamle Testamentet. Eller om Allah bare er en hedensk gud, en månegud. De bruker jo halvmånen som symbol, i toppen av moskeene.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Allah_as_Moon-god

 

De hedenske araberne skal visst ha marsjert rundt Kabaen (den svarte steinen i Mekka som inneholder en meteoritt), også før Muhammeds tid.

Er ikke dette en form for tilbedelse av Kabaen?

 

Og når alle muslimer vender seg mot Mekka i bønn, er ikke dette en fjern-tilbedelse av Kabaen, en stor svart stein?

 

Har forresten lest at Muhammed først bestemte at alle muslimer skulle vende seg mot Jerusalem for å tilbe, men at Muhammed ble sint da jødene nektet å bli muslimer, og akseptere ham som deres profet.

 

Muslimene vender seg i dag mot Mekka i de faste bønnestundene, men muslimene har fortsatt svært sterk interesse av Jerusalem. Jøder, kristne og muslimer krangler om hver eneste lille flekk av Jerusalem. Og muslimene har plassert sin gyldne moske på ruinene av Salomos tempel.

 

allah er ganske riktig en månegud.

 

http://www.biblebelievers.org.au/islam.htm

 

allah var favorittguden til muhammeds stamme, og bare en av de over 350 avgudene muslimene tilba før hans tid.

muhammed og hans menn kjempet for at allah skulle bli den eneste "guden", derav kampriopet allahu akhbar som betyr allah er størst

 

Ellers er det du sier riktig, og muslimene tilber en stor svart stein i mekka, fordi de tror det er en månestrein.

 

Det du sier om Jerusalem er også riktig, og kanskje det er et lite hint om islams slektskap med jødedommen ?

Mange mener også at muhammed selv var jøde.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Spørsmål:
Er ikke Koranen skrevet av Satan?

Svar:

1. Koranens eget svar på påstanden
På Profetens tid ble en lignende påstand lagt frem av hedningene i Mekka, de påstod at Muhammed (fvmh) mottok disse åpenbaringene fra Satan. Som svar på denne påstanden ble de følgende vers i Surah Alwaqi'ah, kapittel 56 åpenbart:

«Dette er visselig en ærverdig Koran»

«i en velbeskyttet bok.»

«Ingen skal berøre den, unntagen de som er rensede.»

«(Den er) en åpenbaring fra verdenenes Herre.»
[Koranen 56:77-80]

Kitabim maknoon betyr en bok som er godt bevoktet eller en beskyttet bok, og refererer til Lauh-e-Mahfooz i himmelen som ingen skal røre unntatt Mutahhareen, dvs. de som er fri for urenhet, ondskap eller synd, altså englene. Siden det er umulig for Satan å komme i nærheten av eller røre Den Hellige Koranen, oppstår ikke spørsmålet om at han kan ha skrevet den. Det er videre nevnt i Surah Alshu'araa, kapittel 26:

«Satanene har ikke brakt den ned.»

«Det passer seg ikke for dem, heller ikke har de makt (til å fremstille den).»

«Visselig er de avskåret fra å lytte (til det guddommelige ord).»
[Koranen 26:210-212]

Mange har et feil konsept om Satan, de tror han kan gjøre nesten hva som helst med unntak av noen få ting som bare Gud kan gjøre. Ifølge dem er Satan så vidt underlegen Gud i makt. Siden disse menneskene ikke vil akseptere at Koranen er en mirakuløs åpenbaring, sier de at den er Satans verk.

2. Dersom Satan hadde skrevet Koranen ville han ikke forbannet seg selv
Dersom Satan hadde skrevet Koranen, ville han ikke sagt i den samme Koranen i Surah Annahl, kapittel 16 vers 98:

«Når du resiterer Koranen, så søk beskyttelse hos Gud mot den forbannede Satan.»
[Koranen 16:98]

3. Det er uttalige vers i Koranen som beviser at Satan ikke er Koranens forfatter

  1. I Surah Ala'raf, kapittel 7 vers 200 står det:

    «Og hvis et forslag fra Satan trenger seg på deg, så søk tilflukt hos Gud, for Han hører og vet (alt).»
    [Koranen 7:200]


    Hvorfor skulle Satan be sine etterfølgere om å søke tilflukt hos Allah som har erklært ham for en fiende?
  2. Videre sier Koranen i Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 168:

    «Å dere mennesker, spis av det jorden frembyr som er tillatt og godt, og følg ikke i Satans fotspor! Han er deres åpenbare fiende.»
    [Koranen 2:168]

  3. Surah Yasin, kapittel 36 vers 60 sier:

    «Sluttet Jeg ikke pakt med dere, dere Adams barn, at dere ikke skulle tilbe Satan? Han er da visselig deres åpenbare fiende!»
    [Koranen 36:60]

Satan er intelligent, så det er ikke rart at han kan gi folk tanken om at han selv skrev Koranen. Men sammenlignet med Den Allmektige Allah er Satan maktesløs, han er ikke i nærheten av like intelligent som Gud. Gud kjenner til Satans onde hensikter, så det er ikke uforventet at Han har gitt leseren av Koranen uttalige bevis for å gjøre det klart at Koranen er Guds ord, og ikke Satans.

Bibelen nevner i Evangeliet etter Markus, kapittel 3 vers 24-26:

«Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående,»

«og om et hus kommer i strid med seg selv, kan det huset ikke bli stående.»

«Har nå Satan reist seg mot seg selv og er kommet i strid med seg selv, kan han ikke bli stående. Da er det ute med ham.»
[Markus 3:24-26]

Selv Bibelen hevder at dersom Satan reiser seg mot seg selv er det ute med ham. Å påstå at Satan skrev Den Hellige Koranen er som å si at Satan har reist seg mot seg selv.


Spørsmål:
Er Islam en rasistisk og fremmedfiendtlig religion?

Svar:
Alle mennesker er likeverdige i Guds syn, svarte eller hvite, rike eller fattige, menn eller kvinner. Dette kommer tydelig frem i Den Hellige Koranen:

«Menneskeheten var ett samfunn…»
[Koranen 2:213]

Det er videre nevnt i Surah Annisaa:

«Å dere mennesker, frykt deres Herre, som har skapt dere fra en enkelt person…»
[Koranen 4:1]

Alle mennesker er altså skapt fra en enkelt person og var ett samfunn, noe som klart lukker døren for rasistiske holdninger. Islam står for likeverd uansett rase. Den Hellige Koranen kunne ikke gjort dette mer klart enn i det følgende verset av Surah Alhujurat:

«Å dere mennesker, Vi har skapt dere av et enkelt (par) av hankjønn og hunkjønn, og gjort dere til folkeslag og stammer, for at dere skal kjenne hverandre (og ikke forakte hverandre). Sannelig den mest beærede i Guds syn er den personen som er mest gudfryktig og rettskaffen. Gud er allvitende og godt kjent med alle ting.»
[Koranen 49:13]

Gud gjorde menneskene til forskjellige folkeslag og raser slik at man kan kjenne hverandre og leve i harmoni.

De ovennevnte versene fra Den Hellige Koranen er nok bevis på at Islam utelukker all form for rasistisk atferd. I tillegg kan man også se nærmere på hva profeten Muhammed (fvmh) mente om slike holdninger. Det kommer tydelig frem i mange Ahadith (beretninger om Profetens liv) at rase eller utseende ikke er av betydning overfor Gud. Profeten (fvmh) sa i Hajjatul Wada (Hans siste pilegrimstale), som kan leses i blant annet følgende Hadith som er klassifisert som Sahih (autentisk) av Sheikh Albani:

«Å alle mennesker! Deres Herre er én. Deres (for)fader er én. Dere alle tilhører Adam (fred og velsignelser fra Allah være med ham). Adam er skapt av jord. Sannelig, den mest beærede personen i deres Herres Syn, den Allmektige Allah, er den mest fromme blant dere. Det er ingen overlegenhet for en araber over en ikke-araber. Det er ingen overlegenhet for en ikke-araber over en araber. Det er ingen overlegenhet for en rød (rases) person over en hvit person. På samme måte er det ingen overlegenhet for en hvit person over en rød (rases) person, unntatt når det gjelder nivået av fromhet (og gode handlinger).»
[Musnad Ahmad 411]

Gud bedømmer ikke mennesker ut ifra rase, utseende eller kjønn, Han bedømmer dem ut ifra fromhet og deres handlinger. Ingen rase er en annen overlegen i Islam.

Lenke til kommentar

 

Ingen rase er en annen overlegen i Islam.

Hmm, merkelig, da noen av de største rasistene jeg har møtt har vært muslimer.. (nei, man må faktisk ikke, til tross for at veldig mange tror det, være hvit i huden for å være rasist... ) . Så de lever med andre ord ikke som de preker altså....

Lenke til kommentar

Månegud:

 

En løgn blir ikke mer sannere om man forteller det ørten ganger. En av de største løgnene som har noensinne har blitt presentert om islam og som er meget simpel polemikk er det at "Allah" var en månegud eller "ørken-gud". Arkeologiske og historiske kilder har bevist at "Allah" var ikke en eneste av de 360 avgudene som de pre-islamske araberne tilba. Disse 360 avgudenes statuer ble for øvrig fjernet fra Kaabaen av profeten og muslimene personlig. Måneguden i det pre-islamske samfunnet i Mekka og omegn var Hubaal. Hubaal var "husguden" /"sjefsguden" og han hadde tre døtrer ifølge avgudsdyrkerne i Mekka.

Koranen selv motbeviser den løgnen om at Allah(swt) er en månegud ifølgende vers:

"Among His Signs are the Night and the Day, and the Sun and the Moon. Do not prostrate to the sun and the moon, but prostrate to Allah, Who created them, if it is Him ye wish to serve. [41:37, Koranen]"

Den amerikanske misjonæren Robert Morey som framsatt denne argumentasjonsrekken i sine bøker motsier seg selv ikke bare men kommer med løse påstander og synsinger.
http://www.islamic-awareness.org/Quran/Sources/Allah/moongod.html

Disse versene her på sin side motbeviser at Allah har døtrer (altså at han er Hubaal-måneguden):

"Have ye seen Lat. and 'Uzza, And another, the third (goddess), Manat? What! for you the male sex, and for Him, the female? Behold, such would be indeed a division most unfair! These are nothing but names which ye have devised,- ye and your fathers,- for which Allah has sent down no authority (whatever). They follow nothing but conjecture and what their own souls desire!- Even though there has already come to them Guidance from their Lord!" [5:19-23, Koranen]

Et annet argument som man bruker også på dette tilfellet er det at enkelte viser tilbake til er halvmånen i islam når de skal "bevise" at Allah er - månegud. Man bruker det som et ledd i å si at muslimer tilber en "månegud"med navnet Allah. Halvmånen har ikke noe i grunn med islam i det hele tatt. Det er i senere tid den har blitt symbolet på islam. Det som er historisk korrekt er de første muslimene som brukte halvmånen som et symbol på sitt rike/nasjon osv var ottomanerne og dette var i 1300-tallet. Før det så brukte muslimene og særlig profeten og de første muslimene et rent grønt flagg eller noen ganger hvitt som symbol på sin gruppe/nasjon, dette var under 600-tallet. Så det finnes kke noe direkte link mellom halvmånen (crescent moon) og islamsk gudstro.

Lenke til kommentar

Muslimer er som sosialister, de er overbevist om at det de mener er riktig, selv om både virkeligheten og alle andre beviser viser det motsatte.

Muslimer sier at "koranen motbeviser at allah er en månegud"

 

Men koranen er da ikke noe bevis på noe som helst annet enn islams onde og perverse lære,

Koranversene ble forfattet av muhammed selv bla for å rettferdiggjøre hans egne overgrep og maktbegjær, og for å rettferdiggjøre alle plyndringstoktene og senere krigføringen og erobringen av tidligere kristne land i midtøsten, samt andre land i midtøsten og asia.

Disse versene ble skrevet ned av hans menn på barkbiter ol. Disse ble ikke samlet til en bok før ca 200 år etter at muhammed døde.

Det er også vers som er tatt ut av koranen, og nye som er kommet inn etter dette.

 

Det er satan selv som er inspirasjonskilden til koranen, og satan skjuler seg bak måneguden allah, som jo er en av de over 350 avgudene som jeg før har nevnt.

 

http://veggavisen.wordpress.com/2010/03/24/demoner/

 

Alle bør jo forstå at satan ikke gjør ting åpent, og sier "se her er jeg" Men han kamuflerer seg og skjuler seg for å vise seg frem som vennligheten selv, for å forføre flest mulig.

 

satan går om nødvendig også så langt som å ta avstand fra seg selv, og lar muslimene symbolsk kaste stein på seg selv i mekka.

Og alt dette gjør satan fordi det han er ute etter er å forføre og ødelegge menneskene.

Hvis satan viste seg frem som han er og flagget sine hensikter så ville han jo antakelig ikke klare å forføre noen.

 

Allah hadde også 3 døtre, Al-lat, al-Uzza og Manat, disse er ennå nevnt i koranen

 

YUSUFALI: Have ye seen Lat. and 'Uzza,
PICKTHAL: Have ye thought upon Al-Lat and Al-'Uzza
SHAKIR: Have you then considered the Lat and the Uzza,

 

http://www.inthenameofallah.org/Daughters%20of%20Allah.html

 

Det var flere vers i koranen som omtalte allahs døtre, men de er tatt ut av koranen.

Salman Rusdie skrev om dem i sin bok sataniske vers.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Største rasister? Mot hvem?

Hvem er man rasister mot prettyboy...? Mot det man tror er andre raser, men kanskje spesiellt jævelige var de mot de som hadde mørkere hud enn dem selv... :(

 

Til opplysning så utvandret europeere fra nettopp midt østen for ca 40 000 år siden, noe som gjør folk fra midtøsten og europa så og si identiske bortsett fra flere pigmenter i huden... Så rasisme er vel egentlig et avleggs ord i og med at alle mennesker ER samme rase... Vi kommer alle fra afrika :)

 

Med hensyn til islam: er det virkelig noen som tror at en allmektig gud ville utlevert sin siste og eneste plan til en ignorant gjeter som hverken kunne lese eeller skrive og som den guden åpenbart visste at ikke ville skrive ned en bokstav av det gnålet han maste om? Ikke jeg ihvertfall, så i så måte stiller islam på lik linje med mormonismen, den er funnet opp av en mann for å få makt... Desverre så lykktes han i det og i dag er det 1,5 milliarder gærninger som ikke evnerr å utvikle seg fra denne høyst barbariske gude troen som tror det er OK å drepe andre for alt de oppfatter som nedsettende om deres høyst imaginære gud...

 

Fordummende og ikke minst farlig å tro på slike gamle fantasier fra en åpenbart forstyrret mann...

Lenke til kommentar

Så muslimer er rasister mot afrikanere, er det du mener?

Jepp... Enkelte tror til og med at når man ikke finner mytene i islam for troverdige så er DET rasisme... Ignorasnen lenge leve, men dette er vel hva man får når man tror på 1400 år gamle myter som faktisk VIL at alt skal være som for 1400 år siden også... Kvinner skal ikke ha noen rettigheter (med unnskyldningen at dette er funnet på for å beskytte dem såklart...), alt som strider i mot islams myter er vranglære og alt og alle som sier i mot skal steines eller straffes på det mest bestialske... Som jeg sa, å tro på dette vrøvlet er både farlig og fryktelig fordummende, for det får i utgangs punktet helt OK og snille mennesker til å gjøre grusomme ting uten annet grunnlag enn påstander i en bok, og ignorante bakmenn, også kallt imamer, som tjener rått på disse folkenes egen undertrykkelse... :(

 

Så i så måte er islam en religion fra helvette sett fra ståstedet til et fritt og tenkende menneske ja....

Lenke til kommentar

Jepp... Enkelte tror til og med at når man ikke finner mytene i islam for troverdige så er DET rasisme... Ignorasnen lenge leve, men dette er vel hva man får når man tror på 1400 år gamle myter som faktisk VIL at alt skal være som for 1400 år siden også... Kvinner skal ikke ha noen rettigheter (med unnskyldningen at dette er funnet på for å beskytte dem såklart...), alt som strider i mot islams myter er vranglære og alt og alle som sier i mot skal steines eller straffes på det mest bestialske... Som jeg sa, å tro på dette vrøvlet er både farlig og fryktelig fordummende, for det får i utgangs punktet helt OK og snille mennesker til å gjøre grusomme ting uten annet grunnlag enn påstander i en bok, og ignorante bakmenn, også kallt imamer, som tjener rått på disse folkenes egen undertrykkelse... :(

 

Så i så måte er islam en religion fra helvette sett fra ståstedet til et fritt og tenkende menneske ja....

Da har vi ihvertfall to forskjellige syn på hva rasisme er..

 

Så jeg som er muslim, som faktisk er fra Afrika, er rasist mot afrikanere?

 

At du virkelig kan mene no sånt er helt tilbakestående for meg, at muslimer er rasister mot afrikanere..

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Da har vi ihvertfall to forskjellige syn på hva rasisme er..

 

Så jeg som er muslim, som faktisk er fra Afrika, er rasist mot afrikanere?

 

At du virkelig kan mene no sånt er helt tilbakestående for meg, at muslimer er rasister mot afrikanere..

 

Som jeg sa, rasisme og tanken på rase er bortkastet da alle mennesker ER samme rase, men med variasjoner i utseende alt etter hvem klima vi bor og har bodd under.. I så måte må de vel kalles variasjonister :)

 

Og det er ikke JEG som mente dette nei, så ikke prøv den stråmannen engang. Noen av de største "variasjonistene" jeg vet om er faktisk muslimer, arabiske muslimer, nærmere bestemt fra tyrkia...

Lenke til kommentar

Litt av en påstand må jeg si, kalle arabere og tyrkere for rasister..

 

He he. Ser hvor du vil, men det endrer dessverre ikke en dritt... Turkerne jeg ref til hatet de som var enda sortere i huden langt mer enn noen annen rasist jeg har møtt, og jeg har møtt en del!

 

Men bare av nysgjerrighet, hvorfor skulle arabere og tyrkere være fritatt for rasisme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Bare utifra det jeg vet.

Her er noen eksempler ifra det som er innenfor Islam

 

Allah the greatest deceiver of all

Jeg lurer på hvorfor noen vil tilbe en løgner?

 

Satan father of lies

I bibelen sier det at Satan er skaperen av løgner

 

Johannes 8:44

For dere er barn av djevelen, og dere elsker å gjøre det han gjør. Han var en morder fra begynnelsen av, en som hater sannheten – det er ikke en tøddel sannhet i ham. Når han lyver, så er det helt naturlig for ham, for han er løgnens far______________________________________________

 

i tilegg så har jeg hørt at til og med Muslimer kan komme til helvete. Men er litt usikker på tolkningen.

http://www.youtube.com/watch?v=JRaML-4Dj1A

 

Hva er ditt synspunkt på dette?

 

 

Hei

 

Jeg lurte på hvor du har dette her fra, så kan vi ha en liten dialog om dette temaet.

 

Takk :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...