Gå til innhold

Synskrav i forsvaret?


thepill

Anbefalte innlegg

Går i 2. Klasse på videregående. Har -0,75 på det ene øyet og -1 på det andre. Har nettopp besvart sesjon del 1. Lurte bare på om det er noen begrensninger med tanke på syn når det gjelder vanlig felttjeneste(?). Vet at jeg ikke kan bli jagerflypilot og liknende som krever perfekt syn. Lurte bare på om jeg er dømt til kontorjobb??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pilot som du sier kan du glemme. Det samme gjelder nok de litt mer spesielle tjenestene. Fallskjermjeger, Marinejeger, osv.

Men de aller fleste andre tjenester bør være innenfor rekkevidde.

Kontorjobb blir det nok ikke.

 

Vær godt forberedt og vær i god form før sesjon 2.

Takk for svar! Er godt klar over at jeg ikke blir noen spesialsoldat! Men tenkte mer på vanlig infanterist, om det heter det?

Lenke til kommentar

Det med fallskjerm- og marinejeger må jeg si meg uenig i. Det vil si at du kan ta laseroperasjon, men med mindre du har tenkt å jobbe i spesialstyrkene, vil det nok være uaktuelt å bruke titusener på en førstegangstjeneste. Jagerflyger kan du ikke bli, selv om du tar laseroperasjon.

 

Føler jeg er litt pirkete, men syntes jeg måtte tilføye det.

Lenke til kommentar

Det med fallskjerm- og marinejeger må jeg si meg uenig i. Det vil si at du kan ta laseroperasjon, men med mindre du har tenkt å jobbe i spesialstyrkene, vil det nok være uaktuelt å bruke titusener på en førstegangstjeneste. Jagerflyger kan du ikke bli, selv om du tar laseroperasjon.

 

Føler jeg er litt pirkete, men syntes jeg måtte tilføye det.

Har ikke planer om noen operasjon. Er heller ikke besatt av å bli spesialsoldat. Er egentlig mest motivert for å ''leke infanterisoldat'' i en vanlig tropp ellerno. Ikke noe fænsy jeger eller liknende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...