Gå til innhold

Signatur på bildene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Signaturer i bildet er noe herk.

 

- Skal jeg ha det på veggen skriver jeg heller en lapp med mer utfyllende info og stikker den inn på baksiden av ramma eller bruker limbånd om det ikke er noen rammekant. "Portrett - tante Elghild i solnedgang på hytta 2013"

 

- Skal jeg bruke det digitalt på nett eller privat så står opphavsnavnet i EXIF-dataene. Man legger inn navnet i kameramenyen så skriver det navnet automatisk i EXIF. Det kan jo være litt ekstra bryderi å huske på hvis dere er flere som aktivt deler på å bruke kameraet.

 

- Skal jeg vise det i fotoklubben kan det hende jeg sniker inn en beskjeden tynn linje med blender, lukker, brennvidde etc helt i nedre bildekant, bare for å være informativ.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne nesten kopiert Simen1 sitt svar for det er rimelig det samme.

 

Legger til en ting og siste bildet jeg solgte klistret jeg info på baksiden av bildet, han som kjøpte det spurte faktisk hvorfor logoen min ikke var på det som han hadde sett på en utstilling, så finnes vel like mange meninger om dette som det er trøndere på glattceller hver eneste helg. Og resten av landet selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pleier i de fleste tilfeller å snike inn en liten linje med signatur på bilder og grafikk postet på nett. Setter den halvgjennomsiktig, liten, og plassert i et hjørne litt diskrét. Signaturen alene stopper ikke de som ikke respekterer andres arbeid, uautorisert bruk håndteres best på andre måter. Den er der kun for å indikere opphav.

 

Eksempel her i nedre venstre hjørne.

post-260104-0-16665200-1382615567_thumb.jpg

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...