Gå til innhold

Ny Star Citizen-trailer viser en imponerende spillmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Jeg lurer på hvordan gameplay hadde vært, hvis de hadde fulgt "ingen lyd i vakuum"-prinsippet?

 

Hvis vi nå virkelig skal flisespikke, så kan du vel legge til "ingen flammer i vaakum" også.

 

..så kan du jo spørre deg hvor moro spillet da hadde blitt.. ;)

Lenke til kommentar

Dere er begge sprø.

 

På en god måte ;)

 

Edit: dette er en "reklamefilm".

Hvor mange Audi reklamer har dere sett med solslitt lakk og steinsprut skader?

Forestiller meg at piloten her vil ergre seg like mye av den første minimeteor skaden som eieren av en steinsprut skadet nybil. :D

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Litt snodig at en i denne tids epoken spillet er i og med teknologien en har så må en manuelt sikte ned og skyte en fiende ala 2 verdenskrig og utover....

Ikke snodig i det hele tatt. Hadde det vært i fremtiden ville man ikke ha bemannede skip, se bortifra capitol ships. Fordi man ville ha hatt roboter/droner til å fly for deg. Man ville sannsynligvis heller ikke brukt gjennomsiktige ruter, men heller lys som prosjekteres på øye eller koblet direkte til den organiske hjernen. Spillet er bygd opp slik at det skal være gøy å spille ikke 100% realistisk. Man kan si det samme om Arma III som er et fremtidsrettet spill. Allikevel skal fly bemannes i Arma III. Noe som trolig vil bli byttet ut med droner i nær fremtid. Maskin vil ta over menneskelige oppgaver, og man vil heller la roboter utføre arbeid. Våres jobb blir da bare å utvikle nye roboter. og kontrollere dem.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

Tviler på at det er derfor vi hører lydene i spillet. Er nok heller at de velger å gjøre det litt morsommere enn å bare høre f.eks dine egne jetmotorer / vibrasjons lyd fra kanonene inne i cockpit.

Ja, det er jeg enig i, men det er faktisk mulig å gi det en logisk forklaring ;) Om jeg skulle designet ett romskip, hadde man definitivt hadd denne typen varsling for tilsvarende hendelser.

Ja, varslinger er greitt. Men hadde nok heller blitt "blip" lyder og "sirener" og en stemme. Slik det er i F-16 fly f.eks.

Jeg hadde likt dette bedre faktisk. Enda mer realistisk.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor folk betaler tusenvis av kroner for romskip? Er det en symbolsk støtte til utvikleren? Er dette prisen folk er villige til å betale, for å se på det i hangaren? Er det ikke penger kastet rett i dass, hvis romskipet ditt blir knust 10 minutter etter release? Ingen vet hvor mye man må spille i fullversjonen, for å kunne kjøpe disse $200 romskipene med ingame currency?

Endret av fluks1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

masse rart

 

"Kan noen forklare meg hvorfor folk betaler tusenvis av kroner for romskip?"

Fordi dei har råd til det.

 

"Er det en symbolsk støtte til utvikleren?"

20 millionar dollar +++ er då mykje meir enn 'symbolsk', vil eg påstå. Men ja, det er nok både for å få seg eit romskip og for å vise at romskipspel er framleis like aktuelt i dag som i gamle dagar.

 

"Er dette prisen folk er villige til å betale, for å se på det i hangaren?"

Og for å få kunne fly det i vinter, og spele heile spelet når det er ferdig.

 

"Er det ikke penger kastet rett i dass, hvis romskipet ditt blir knust 10 minutter etter release?"

Du har framleis kjøpt spelet. Viss du kræsjer det 10 minutt etter at du har byrja å fly det so må du øve meir.

For øvrig har dei av oss som støtta spelet frå byrjinga livstidsforsikring på romskipa våre, slik at viss vi kræsjer 10 minutt etter oppstart so får vi eit flett nytt eit.

 

"Ingen vet hvor mye man må spille i fullversjonen, for å kunne kjøpe disse $200 romskipene med ingame currency?"

Stemmer, det veit vi ikkje enno. Den som intet våger intet vinn osv.

Lenke til kommentar

 

Litt snodig at en i denne tids epoken spillet er i og med teknologien en har så må en manuelt sikte ned og skyte en fiende ala 2 verdenskrig og utover....

Ikke snodig i det hele tatt. Hadde det vært i fremtiden ville man ikke ha bemannede skip, se bortifra capitol ships. Fordi man ville ha hatt roboter/droner til å fly for deg. Man ville sannsynligvis heller ikke brukt gjennomsiktige ruter, men heller lys som prosjekteres på øye eller koblet direkte til den organiske hjernen. Spillet er bygd opp slik at det skal være gøy å spille ikke 100% realistisk. Man kan si det samme om Arma III som er et fremtidsrettet spill. Allikevel skal fly bemannes i Arma III. Noe som trolig vil bli byttet ut med droner i nær fremtid. Maskin vil ta over menneskelige oppgaver, og man vil heller la roboter utføre arbeid. Våres jobb blir da bare å utvikle nye roboter. og kontrollere dem.

Det som var poenget til Larzen var nok at i et skip som har en dobbel oppgave som fighter og transportmiddel (slik som i videoen) burde nok kanoner/lasere etc vært styrt av radar og/eller andre typer sensorer. Teknologien har vært i bruk i ti-talls år allerede. Ta f.eks en vulcan-gun... Alt en fremtidig stjerne-pilot hadde behøvd å gjøre er å fly rett frem så tar systemene seg av resten.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Det som var poenget til Larzen var nok at i et skip som har en dobbel oppgave som fighter og transportmiddel (slik som i videoen) burde nok kanoner/lasere etc vært styrt av radar og/eller andre typer sensorer. Teknologien har vært i bruk i ti-talls år allerede. Ta f.eks en vulcan-gun... Alt en fremtidig stjerne-pilot hadde behøvd å gjøre er å fly rett frem så tar systemene seg av resten.

 

Og det hadde sikkert vært et kjempeartig spill ;)

Lenke til kommentar

 

Random

 

Fordi man har råd til det? Wow, for et svar! Jeg kan tørke meg i ræva med tusenlapper, men det betyr ikke at jeg gjør det.

Virker som du tolket innlegget mitt en smule kritisk, noe som er langt fra sannheten. Ville bare vite hva man egentlig fikk for å punge ut en høvding for et romskip. Ser ikke helt hva poenget er, med mindre man har LTI, eller vil støtte utvikleren litt ekstra.

Lenke til kommentar

Det som var poenget til Larzen var nok at i et skip som har en dobbel oppgave som fighter og transportmiddel (slik som i videoen) burde nok kanoner/lasere etc vært styrt av radar og/eller andre typer sensorer. Teknologien har vært i bruk i ti-talls år allerede. Ta f.eks en vulcan-gun... Alt en fremtidig stjerne-pilot hadde behøvd å gjøre er å fly rett frem så tar systemene seg av resten.

Nå er jeg ikke sikker på hvordan de vil løse det i utgivelsen, men det har blitt nevnt at man kan få AI/NPC til å styre turrets, men dette vil ha sin pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...