Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Beina mine sovner når jeg sitter på toalettet


Velosiraptor7

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter jeg med og.. Når jeg er ferdig, og reiser meg opp for å vaske meg, må jeg bare stå der 1 minutt før det bli behaglig å gå videre :/.

 

Dette skjer om jeg bruker mobilen eller ikke.

Trur kanskje det har noe med hvor lenge mann sitter der. Man har jo også en tendens til å hvile armen på beina også. Da stopper man jo noe av blodtilførselen(iallefall meg da)

Lenke til kommentar

Bein og armer sovner fordi nervene kommer i klem, noe som fort kan skje med nervene i beina om man sitter på dass over lengre tid. Det er helt normalt og helt ufarlig. Eneste løsning er å ikke bruke så lang tid på dass.

 

Mobilbruk har absolutt ingenting med dette å gjøre, sånn rent bortsett fra at man kanskje bruker lengre tid hvis man tar med seg mobilen på do.

Lenke til kommentar

Bein og armer sovner fordi nervene kommer i klem, noe som fort kan skje med nervene i beina om man sitter på dass over lengre tid. Det er helt normalt og helt ufarlig. Eneste løsning er å ikke bruke så lang tid på dass.

 

Mobilbruk har absolutt ingenting med dette å gjøre, sånn rent bortsett fra at man kanskje bruker lengre tid hvis man tar med seg mobilen på do.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

troddet det var blod mangel jeg :p hadde samme probleme tidligere i livet :p må bare nevne en gang jeg satt i senga med pcen på fange, tror jeg mista alt blode i eine foten uten å merke det, før når jeg skulle opp å gå så jekk jeg rett i bakken! først et steg, så det andre der foten ikke fungerte what so ever! trodde at det var noe som sjedde hvis man satt for lenge på do å :p at prikkingene man fikk var blode eller noe sånt..

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 9 år senere...

Har det samme, men mest hjemme. har ett veggmontert toa, det ble montert litt høyt, så da er det høyden med tanke på vinkel på kne eller forde dolokket er nærmere rundt en ovalt, altså mindre skinke på dolokket, dermed mere press på fremmsiden der blodet skal gå.

får prøve å finne ett lokk med mindre hull, må sikkert lage selv, håper jeg fixer det, det er ganske ubehagelig, elsker resten av opplevelsen dog.

Lenke til kommentar

Alle har nok dette problemet i varierende grad, dvs fadern har pose på magen så han slipper å sette seg ned. Jeg har et vegghengt dass, relativt lite og altfor lite for meg. Jeg pleier å sitte ganske langt fremme på setet for å unngå dette problemet. Det funker. Ellers er det verdt å nevne at flate doringer presser i mindre grad mot nervene enn de mer moderne som har en forhøyet profil i midten (tenk livredningsringprofil) 

Jeg har lenge vært på jakt etter en sånn sak i stoff som man trer over ringen for at det skal bli litt mykere og behagelig å sitte, men tror dette var mer vanlig før i tiden også vanskelig å finne. 

Endret av Gjest Baardsen
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (4 minutter siden):

Alle har nok dette problemet i varierende grad, dvs fadern har pose på magen så han slipper å sette seg ned. Jeg har et vegghengt dass, relativt lite og altfor lite for meg. Jeg pleier å sitte ganske langt fremme på setet for å unngå dette problemet. Det funker. Ellers er det verdt å nevne at flate doringer presser i mindre grad mot nervene enn de mer moderne som har en forhøyet profil i midten (tenk livredningsringprofil) 

Jeg har lenge vært på jakt etter en sånn sak i stoff som man trer over ringen for at det skal bli litt mykere og behagelig å sitte, men tror dette var mer vanlig før i tiden også vanskelig å finne. 

Du finner mange varianter på Fruugo. Denne koster 599,- men det er det faen meg verdt!

image.png.0c587cc71270190b13502e9bcc74cfb6.png

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...