Gå til innhold

lcd en bra spille skjerm?


dor123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sto ingenting om hvor kjapp den skjermen var.

 

Har en Hyundai Q17S og den er kjempekjapp til spilling. Prøvde et par LCD-skjermer med høy responstid på spill og det syntes jeg funka dårlig. Den dårligste hadde 25 ms (en ADI A707) og var veldig skuffende.

 

Hyundai-en har 16 ms og dette funke glimrende. Men jeg anbefaler at du velger en skjerm med DVI.

Lenke til kommentar

Hyundai-skjermen er helt konge blant LCD'ene til spilling. Sylskarp og lynrask - men bruk DVI, ja!

 

Har en Dell 18" på jobben, og den suger (ikke det at jeg spiller på jobben, men....eh....).

 

Kjører Colin McRae 3.0 på full oppløsning på Hyundai'en, og det går så det griner! (av og til langt inni skogen, men dog....)

 

J:M

Lenke til kommentar

Tar jeg helt feil når jeg mener at q17s har 20 ms responstid?

 

The Q17 may well be the best monitor around at the moment. It offers a response time of 20 ms fra tomshardware.com

 

http://www.imagequest.co.kr/pro_q17.asp

Her står det ingenting om responstid.

 

Dette sagt, det er en veldig god skjerm og de jeg har sett har ikke hatt noe problem med ghosting, se forøvrig en laaang tråd om denne skjermen på hardware.no forumet.

 

Mvh.

Simen

Lenke til kommentar

Da blir det noe annet. For 1800 kr kunne jeg ha greid meg med en litt dårligere skjerm. Men skulle jeg ha brukt omlag 4000 kr, samt brukt den mye til spilling ville jeg ha kjøpt en Hyundai Q17S (s-utgaven har USB-hub samt DVI-inngang/D-Sub inngang).

 

Står litt forskjellige om responstiden til den skjermen. Noen plasser står det 16ms og andre 20 ms. Uansett er denne skjermen helt topp å bruke på spill. Den er kjapp nok i massevis.

Lenke til kommentar

Har en Dell 18" på jobben, og den suger (ikke det at jeg spiller på jobben, men....eh....).

 

Har selv en 17 lcd fra DELL(1703Fp) og syntes den er UTMERKET både i spill og kontorapplikasjoner :)... bare så det er sagt er ALLE LCD skjermer fra DELL lagd av Samsung som er et meget annerkjent merke innen skjemer... (Er så lei å høre fra folk at alle komponentene dell leverer er bare fra noen drittprodusenter :))

 

Men ellers...har hørt mye ros om den huyndaien ja... og lcd er er fra min side absolutt anbefalt. Hvis du kjøper deg en skjem med ok responstid vil du ikke merke noe forskjell fra en vanlig CRT. Kanskje spillopplevelsen blir bedre til og med ettersom du slipper og bli sliten i øya etter timesvis :yes: med spilling

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...