Gå til innhold

The Rolling Stones vs The Beatles?


MathiasOslo

Anbefalte innlegg

Hadde nøyaktig samme diskusjon med en kompis.

Han syntes sammenligningen var latterlig, og at Beatles ikke nådde Stones til knærne engang.

 

Det er hans personlige mening, en fyr som alltid har Motley Crue på anlegget når jeg er der.

 

Beatles er milevis sånn generelt.

Jeg viste til all time billboard-lista, som har Beatles på 1. plass og Stones på 10. plass:

 

1. The Beatles
2. Madonna
3. Elton John
4. Elvis Presley
5. Mariah Carey

6. Stevie Wonder
7. Janet Jackson

8. Michael Jackson
9. Whitney Houston
10. The Rolling Stones

 

http://www.billboard.com/charts/greatest-hot-100-artists

 

Hadde jeg stranda på en øde øy og kunne valgt meg enten den ene eller den andre, ville jeg valgt Beatles.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Videoannonse
Annonse
Isbilen skrev (På 1.11.2017 den 10.37):

Artig, den "slemme Stones/snille Beatles"-motsetningen. I følge Lemmy var det bare bullshit, han var blodfan av Beatles og fikk med seg en del konserter. En gang skal Lennon ha blitt irritert på en publikummer, satt fra seg gitaren, ruslet bort og nikket ham rett ned. Så fortsatte han som om ingenting hadde hendt. Stones var fløtepuser i forhold, selv om de rølpet mye.

Beatles var arbeiderklassegutter, Stones var middelklasseakademikere 😅

John Lennon var en trøblete og aggro mann 😅

(hurra for Lemmy😀fantastisk fyr😀)

Lenke til kommentar

Sånn jeg ser det ga ikke Beatles ut en eneste dårlig plate.

Stones derimot burde gitt seg for minst 40 år siden😅

Når det er sagt liker jeg begge og er veldig glad i 60-talls Stones, de beste sangene deres fra den tiden er like fine som Beatles’ sanger. Rugby Tuesday, Mother’s Little Helper, Paint It Black, Sympathy For The Devil = 😎😎😎😎😎 de tidlige R’n’B inspirerte sangene er også konge. Stones var nok det beste bandet i den britiske bluesbølgen, og uten nevnte bølge hadde vi sannsynligvis ikke fått hardrock og heavy så 👍👍👍

Lenke til kommentar
Entern skrev (2 timer siden):

John Lennon var en trøblete og aggro mann

Mulig det, aner ikke egentlig. Men Paul Mc har hvertfall alltid virket som en veldig sånn streit stueren fyr iallefall.

ps. Hvorfor var Lemmy en fantastisk fyr? Etter at han fikk sparken i gruppa han var med pga for mye misbruk av dop, reiste han rundt og misbrukte konene til alle de andre bandmedlemenne i stedet som hevn.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (21 minutter siden):

Mulig det, aner ikke egentlig. Men Paul Mc har hvertfall alltid virket som en veldig sånn streit stueren fyr iallefall.

ps. Hvorfor var Lemmy en fantastisk fyr? Etter at han fikk sparken i gruppa han var med pga for mye misbruk av dop, reiste han rundt og misbrukte konene til alle de andre bandmedlemenne i stedet som hevn.

Lennon var ganske trøblete (jeg liker han likevel altså😅). Paul har alltid virket ålreit 😊

Hva skal jeg si, Lemmy er (eller var🥲) ROCK 😅

Lenke til kommentar

Hvem hadde sangstemmer, foreksempel?

Saa en konsert med Stones paa tv i fra Paris.

Da slet Mick jagger. Hoertes helt forferdelig ut. Ikke til aa tro, at en vokalist, i fra et saa annerkjent band, kunne ligge paa det nivaaet.

Beatles hadde naa, tre meget gode vokalister.

Neida, snekkere bygger hus og musikere spiller musikk.

En kan ogsaa si det saann. Skulle Ringo Starr og Mick Jagger ha synget, "bae bae lille lam", saa har jeg stor tro paa at Ringo. hadde kommet best ut av det. 😀

Endret av Karltorbj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...