Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"oi, hun/han var pen/kjekk!"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Har dere opplevd at kjæresten har sagt den setningen? er det en setning man kan si foran kjæresten, eller skal man holde det inni seg? har man rett til å bli sur pga av det?

 

Anonymous poster hash: 9ab23...ccd

 

Det kommer helt an på konteksten det sies i, men som regel er sånt bare å leve med - vi er frie vesener, selv om vi bor sammen, mener nå jeg

 

:)

Lenke til kommentar

Har aldri blitt sur for det, og har både sagt og hørt det i forhold. Det er ingen trussel mot forholdet eller en fornærmelse mot kjæresten at man synes noen andre enn kjæresten ser bra ut.

 

Likevel hadde det vært utrolig irriterende å høre om hver eneste dame hans syns er pen, i alle mulige situasjoner. Ikke av sjalusi eller fordi det er ille å synes at noen andre enn kjæresten er pene, men fordi det er u-t-r-o-l-i-g uinteressant (og litt barnslig) med veldig utseendefokus og stort behov for å snakke om pene folk hele tiden. Man trenger dessuten ikke å si alt man tenker til andre mennesker absolutt hele tiden for å få være seg selv og si meningen sin generelt. Litt bruk av antenner må man jo kunne forvente.

 

Så, kontekst og hyppighet er av betydning her.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjeller på å kommentere positivt på utsende på en tilfeldig person en å kommentere eksempel hvor bra personlighet en annen person har?

 

Jeg uansett mener at hvis min kjæreste reagerer på at jeg finner andre vakre så har så har hu ett problem, enter super sjalu, eller veldig usikker på seg selv, men uansett vil jeg ikke tru at hun stoler på meg. Min kjæreste er ikke den eneste som er vakker her i verden, det er millioner av dem!

 

Har man god tillit og er helt åpne med hverandre i ett forhold skal det ikke være noen problemer å komme med slike kommentarer.

Lenke til kommentar

 

Har dere opplevd at kjæresten har sagt den setningen? er det en setning man kan si foran kjæresten, eller skal man holde det inni seg? har man rett til å bli sur pga av det?

 

Anonymous poster hash: 9ab23...ccd

 

 

Det er stuereint det, er teit at dette faktisk er ett tabu, man ytrer det fordi at man mener det. Om man ikke ytrer det så forandrer man fortsatt ikke meningen. Rar ting å bli sur for.

Lenke til kommentar

Når det gjelder film og skuespillere så er det vel en ting. Man er jo ikke blind heller, man kan jo se at en skuespiller er pen eller søt. Jeg kan observere at både menn/gutter eller kvinner/jenter på filmer er søte/pene, så hvorfor skulle ikke min kjære kunne gjøre samme observasjonen? Jeg føler meg jo trygg på at han synes jeg er vakker likevel (hans ord ;) ).

 

Jeg hadde kanskje ikke likt det om vi var ute og gikk og han i tide og utide kommenterte at kvinnfolk vi gikk forbi var pene, om han drev og stirret åpenlyst på andre etc. Jeg har ikke noe behov selv for å kikke på andre, men samtidig er jeg jo ikke blind og om noen åpenbarer seg foran meg og er veldig pen, så kan jeg vel kanskje tenke over det? Utover film og serier, så har jeg vel egentlig aldri følt noe behov for å si at noen er så veldig pen. Om min kjære hadde sagt at "Oi, hun var pen", så hadde jeg sikkert kikket og tenkt at "tja, ja, hun var vel det", men jeg hadde jo ikke likt det om han syntes hun var finere enn meg da ;). Er vel en grunn til at man er sammen også. Selv om jeg kan synes at skuespillere er kjekke, så synes jeg da uansett at min kjære er kjekkest.

 

Om man sitter og ser på film eller serier og det er settingen hvor man synes noen er fine, så hvorfor ikke prate om det heller da og si fra om man er enig eller ikke? Det er ikke som at en av de skuespillerne kommer til å utgjøre noen trussel for forholdet ;)

 

(ble visst mye frem og tilbake i denne posten min. Håper det ble litt fornuft også ;) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...