Gå til innhold

sølt cola på pc og videokamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva gjør jeg?

 

jeg har selvsagt tørket tatt ut batteri tørket alt snudd og vendt og få til og renne ut.

 

men hva gjør jeg nå?

 

 

bør de være skrudd av eller skrudd på?

 

 

 

 

 

1e ) skrudd av

2e) du må vaske den forsiktig med vann så den seige colaen ikke få tørke! deretter setter du pc'en f.e. på baderoms gulvet ( hvis du har gulv varme ) og la den står til alle fuktighet er forsvunnet.

lykke til

Lenke til kommentar

har akkurat skrudd på alt.

 

 

kameraet og pc fungerer.

 

men kameraet vil ikke skru seg av uten at tar ut batteriet! det er og noen flekker på skjermen på kameraet..

kameraet fungerer ellers fint men kameraet lager en slik høy pipelyd innimellom mer som en røykvarsler eller noe ikke like høyt da men fæl lyd.

 

 

har et veldig fuktig bad fuktig luft der.

 

er ikke hjemme er på tur.

Lenke til kommentar

1e ) skrudd av

2e) du må vaske den forsiktig med vann så den seige colaen ikke få tørke! deretter setter du pc'en f.e. på baderoms gulvet ( hvis du har gulv varme ) og la den står til alle fuktighet er forsvunnet.

lykke til

 

takk for svar:)

 

hva gjør jeg med minnekortet til kameraet? burde jeg bruke vann for og være sikker på at det ikke er cola på det..?

Lenke til kommentar

Du burde vurdere å skifte væskeintaket ditt til vann, så neste gang du søler så er det bare for deg å skru av enhetene og la det fordampe og eventuelt kjøre litt elektronikkrens på så metallet ikke irer.

 

:ph34r::ph34r::ph34r:

 

Jeg hadde endret til alkohol. Fordamper mye fortere enn vann. Så kan man skru på enhetene raskere etter man har sølt

Lenke til kommentar

oi oi tråden har min har vist blitt mer populær:)

 

er en stund siden jeg sølte nå da. tørket av minnekortet med vann for å få bort cola..

 

tørket av det med vann før jeg overførte fra minnekort til pc. ville ikke få cola i kortleser også..

 

minnekortet fungerer ikke helt var et par bilder som ble ødelagt:(

 

 

Kanskje minnekortet vil fungere bedre om jeg renser det med isopropanol nå? eller er det for sent?

burde kanskje uansett ikke stole på dette minnekortet men heller kjøpe ett nytt?

 

pc gikk det helt fint med pc kom veldig lite cola på pc.

 

 

Videokameraet blir så varmt når jeg bruker det. og det går ikke an og skru det av, må ta ut batteriet for og få det av.

når lader det blir det veldig varmt, ja også tar det jo lang tid og lade det, siden skjermen og alt skrur seg på automatisk når setter i batteriet.

 

 

 

 

 

Du burde vurdere å skifte væskeintaket ditt til vann, så neste gang du søler så er det bare for deg å skru av enhetene og la det fordampe og eventuelt kjøre litt elektronikkrens på så metallet ikke irer.

 

:ph34r::ph34r::ph34r:

 

Eller skifte alt veskeinntaket mitt til isopropanol, 2 liter veske daglig er det ikke det som er anbefalt? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vaska PCen med vann og zalo mang en gang. Fordelen er jo at man nær allyid har det tilgjengelig. Det krever selvsagt at du skrur fra hverandre maskinen og tørker de delene som er våte. :)

 

Elektronikkrens etc... er lettere og bedre, men vijtigste er selvsagt å få bort colaen som får delene til å korrodere raskt. Etter det er gjort så er det bare å ta sin tid og være sikker på at alt er tørt og tørket opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...