Gå til innhold

Trenger hjelp med kjøp av gaming pc


Anbefalte innlegg

Heisann. Da er jo snart tid for høy sesong med gaming :) og tenkte å bygge en helt ny rigg.

 

Så en gaming pc

budsjett - 10k til 12k - kan gå til 13k men helst ikke.

Har ennå ikke bestemt meg for om jeg går intel eller AMD.

heller ikke det med skjermkort. men har sett på de nye kortene som AMD vil slippe ut snart.

hovedkort har jeg veldig lyst til å gå for ASUS eller MSI

 

tenkte jeg også skulle prøvde vannkjøling på dette bygget her. men har ikke noe erfaring med det. og jeg har tenkt til å overklokke.

 

OPS! trenger kun en ny harddisk, har 2 SSD disker fra før som jeg kommer til å legge til på den nye.

 

De forrige pcene jeg har hatt igjennom tidene har vært AMD basert - pga prisen.

 

takker for tips og råd!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vannkjøling vet jeg ikke nok om, men her er en build i underkant av 10k, så har du 2-3k å bruke på vannkjøling. Det bør være mer enn nok.

post-211104-0-92285900-1381173650_thumb.png

Vet ikke hva slags kabinett du har lyst på, så valgte bare R4, et veldig enkelt og greit kabinett uten noe bling bling og med god byggekvalitet. Skal du bytte til et annet bør du finne et miditower.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Ok, fjernet det nå. Til trådstarter vil jeg ikke anbefale vannkjøling. Har hatt mye dårlige erfaringer med det. Bruk heller de pengene på skjermkort og prosessor;) Nye skjermkort har dessuten gode kjølere fra før av.

hm, oki. har alltid hørt av mine venner som har bygget med vannkjøing at det så bra. men hva anbefaler du på CPU kjøling ? :)

Lenke til kommentar

 

hm, oki. har alltid hørt av mine venner som har bygget med vannkjøing at det så bra. men hva anbefaler du på CPU kjøling ? :)

 

Denne er billig og kjøler bra :) Hvis ikke kan du gå for noe slikt, men den tar litt plass.

Sistnevnte er stillegående og kjøler meget bra, har en slik selv. Hvordan Hyper Evoen er vet jeg ikke, men den har fått veldig bra tilbakemeldinger.

Endret av ole a
Lenke til kommentar

 

 

 

Denne er billig og kjøler bra :) Hvis ikke kan du gå for noe slikt, men den tar litt plass.

Sistnevnte er stillegående og kjøler meget bra, har en slik selv. Hvordan Hyper Evoen er vet jeg ikke, men den har fått veldig bra tilbakemeldinger.

 

Morsomt at du skulle anbefale akkurat denne, da det er den jeg bruker i dag;) Har overklokket min i5 3570k fra 3.4ghz til 4,2ghz uten problemer med denne kjøleren. Aldri hatt problemer med varme selv under de heftigste spilløktene. God luftsirkulasjon i kabinettet er et must her selvfølgelig.

 

Edit: Cooler Mastern var den jeg siktet til

Endret av basushjerne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...