Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy S4 Mini


Anbefalte innlegg

Nå blir jeg nesten litt sur... MINUS FOR LITEN SKJERM? Her får toppmodellene med 5 tommet et minus for å være for store, Iphone får ingen merknad med sin 4 tommer, men en android med 4.3 er altså så "lite" at det skal gi minuspoeng? Testene og evalueringene bør være noen lunde konsistente....

 

Der bommer du nok litt, siden iPhone 5s får minus for å ha "Mindre skjerm enn konkurrentene"...ikke at jeg er enig i et slikt minus, det finnes jo ingen "perfekt" skjermstørrelse og dette handler mest om personlige preferanser. ;)

Endret av Newton
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EirikLF: Det er riktig at systembrikken og RAM til sammen her burde gi nok futt til en grei brukeropplevelse. De store stoppene og treghetene opplever vi først og fremst der den jobber med den interne lagringen. Da blir alt veldig mye tregere i perioder. For eksempel hvis den oppdaterer apper under bruk, eller hvis du bruker filutforskeren eller bildegalleriet, for å nevne noe. Det kan virke som om treg lagringsplass er en viktigere faktor i den svake brukeropplevelsen enn selve systembrikken er.

 

Vi ser jo også at den kommer "greit nok" ut på ytelsestester - greit nok til at den opplevde ytelsen burde være innafor. Men - i det siste er det litt vanskelig å stole på ytelsestester, og til syvende og sist er uansett brukeropplevelsen en viktig del av årsaken til den svake karakteren her.

Samsung har visstnok gjort noe veldig rart med bildegalleriet, det er tregt selv på Note 3 som er en av de heftigste androidtelefonene og som også skal ha usedvanlig raskt internminne.

 

Det kan være en ide å inkludere androbench blant ytelsestestene deres, eventuelt noe annet som tester internminnet. Jeg ser en annen nettside har gjort dette, og resultatene tilsier at den ganske riktig har ganske tregt internminne, men det er vesentlig raskere enn asus sine transformer tableter.

 

Overraskende at dere opplevde enheten som såpass treg, jeg ser flere andre testere har skrevet det stikk motsatte, men internminnet er ihvertfall en god forklaring.

Lenke til kommentar

Synes det var mye negativt. Prisen er nok noe høy men den er mye mindre enn HTC One Mini, kjappere enn LG F5, og mye bedre batteri enn Sony V. Jeg er ute etter en liten mobil med bra batteri og helt ok spesifikasjoner så når prisen faller noe kan den bli svært aktuell.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Synes det er dumt at når de endelig klarer å lage en telefon som passer i lomma og i hånda og som ikke er blytung, så dytter de inn bare drittkomponenter.

Lenke til kommentar

Synes det er dumt at når de endelig klarer å lage en telefon som passer i lomma og i hånda og som ikke er blytung, så dytter de inn bare drittkomponenter.

Enig.

Synest "Mini" modellene burde være en faktisk mini modell med tilnermet like spesifikasjoner som storebrødrene.

 

Kanskje Samsung burde kuttet ut noen av det mangfoldet med modeller og heller gitt muligheten til å velge størrelse på mobiler med samme innmat. F.eks en toppmodell med heftigste spesifikasjonene som selges i 2 størrelser og en rimeligere modell som selges i samme fysiske mål men med rimeligere innmat.

 

f.eks

Galaxy S4 5" og Mini 4,3".

Galaxy *sett inn navn* 5" og Mini 4.3" <- Lavere spesifikasjoner og pris.

Galaxy Note 3 5,7" og Mini 5,3"

etc.

 

Mange som vil ha det heftigste, men kanskje ikke de store fysiske målene.

Andre er kanskje ikke så opptatt av å ha det dyreste og heftigste men vil ha større skjerm.

 

Jeg har i dag en Note (1) på 5.3" og må si jeg ble litt imponert når 3ern var mindre og lettere på nesten alle mål. Hvordan hadde en Note 3 5,3" blitt?

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor satser ingen på en virkelig god mobil med 4" skjerm. Det er vel flere enn meg som vil ha mobilen i trang jeanslomme?

Sony kommer jo med Z1f som har samme specs som Z1. 4.3" skjerm.

Jo, ikke dum den. Hadde håpet på at fler satset like bra.

 

Vi har jo erfart nå at Mini på Samsungmobil betyr, mindre kraftig (ikke i størrelse men maskinvare).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...