Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hjelp til å slutte og skade meg selv:(


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

strever ubeskriverlig mye med selskading og selvm***tanker...

 

noen som har klart og stoppe...hvis ja, hvordan klarte du det ???

 

Jeg vil tro det var du som startet den andre tråden, og?

 

Som jeg skrev i mitt innlegg i den tråden vil jeg anbefale å oppsøke profesjonell hjelp. Jeg vil anbefale å ta kontakt med psykolog.

 

Selv hadde jeg selvmordstanker, men har ikke det noe særlig lengre, da jeg har gått igjennom det med psykolog, så vel som familien min. Det er viktig å snakke med noen.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Jeg vil tro det var du som startet den andre tråden, og?

 

Som jeg skrev i mitt innlegg i den tråden vil jeg anbefale å oppsøke profesjonell hjelp. Jeg vil anbefale å ta kontakt med psykolog.

 

Selv hadde jeg selvmordstanker, men har ikke det noe særlig lengre, da jeg har gått igjennom det med psykolog, så vel som familien min. Det er viktig å snakke med noen.

ja det er meg det også.....

jeg bare vet ikke hvordan jeg skal klare og takle det lengere,

jeg er så sliten og lei at jeg bare kommer til å gi opp til slutt!

 

Anonymous poster hash: 7cd25...4a4

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

ja det er meg det også.....

jeg bare vet ikke hvordan jeg skal klare og takle det lengere,

jeg er så sliten og lei at jeg bare kommer til å gi opp til slutt!

 

Anonymous poster hash: 7cd25...4a4

 

 

Det må du ikke gjøre. Som jeg skrev, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med din fastlege så kjapt som mulig. Be han om å henvise deg til en psykolog.

Lenke til kommentar

Har selv en nær venninne som slet veldig med selvmordstanker og selvskading i en ganske stor periode.

Dette er noe jeg har fått vite i ettertid og kjente henne ikke på den tiden.

 

Vet ingen god måte å forklare det på, men kan love deg at hun er i dag en av de snilleste, fineste, smarteste og mest oppegående jentene jeg kjenner.

Hun sliter fortsatt med det, men med hjelp av psykolog og gode venner som støttet henne, har hun kommet seg gjennom det!

Jeg ville anbefale deg på det sterkeste å gå til en psykolog! Jeg vet at det er et veldig stort steg, men når du først får tatt det steget, er det noe du kommer til å være stolt av resten av livet.

 

Om du skulle trenge noen å snakke med, stiller jeg meg tilgjengelig gjennom melding her på forumet. Har en god del erfaring med det og vet hvor jævelig det er å ikke ha noen å snakke med :)

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har selv en nær venninne som slet veldig med selvmordstanker og selvskading i en ganske stor periode.

Dette er noe jeg har fått vite i ettertid og kjente henne ikke på den tiden.

 

Vet ingen god måte å forklare det på, men kan love deg at hun er i dag en av de snilleste, fineste, smarteste og mest oppegående jentene jeg kjenner.

Hun sliter fortsatt med det, men med hjelp av psykolog og gode venner som støttet henne, har hun kommet seg gjennom det!

Jeg ville anbefale deg på det sterkeste å gå til en psykolog! Jeg vet at det er et veldig stort steg, men når du først får tatt det steget, er det noe du kommer til å være stolt av resten av livet.

 

Om du skulle trenge noen å snakke med, stiller jeg meg tilgjengelig gjennom melding her på forumet. Har en god del erfaring med det og vet hvor jævelig det er å ikke ha noen å snakke med :)

 

Ellers ønsker jeg deg lykke til!

tusen takk:)

det kan hende en dag jeg sender pm til deg en dag:)

 

Anonymous poster hash: 7cd25...4a4

Lenke til kommentar

Jeg sliter selv med selvskading og selvmordstanker. Mine mestringsstrategier handler ofte om distrraksjoner og utsettelser.

"se denne episoden av tvserien først"

"vent 15 minutter" osv.

Det er også viktig å ta kontakt med fastlege/psykolog. Det er verdt det.

Jeg går til psykolog 2 gangeri uka nå. Det er til stor hjelp. Så det er et veldig viktig steg i det hele.

Bare send meg PM om du trenger støtte. Jeg kan ikke love rette svar, men jeg kan love at jeg vil gjøre mitt beste til å forstå og hjelpe deg i din situasjon.

 

Selvskading kan være så mangt for en person. Du må tenke hva som utløser tankene dine. Det er ikke lett. Men det er verdt det. Det er verdt det når du klarer å stå i mot det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforskning og forebygging, har vi fått råd om hvordan vi skal behandle innlegg fra forumbrukere som vurderer selvmord.

Tråden blir derfor stengt og vi henviser den eller de som måtte ha reelle tanker om dette, til profesjonell hjelp. Forumbrukerne her inne har ikke nødvendigvis nok kunnskap og forutsetning til å takle en situasjon som dette.

Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å ta kontakt med en av disse for en prat. Du kan også ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS.

Kriseinformasjon i nødstilfelle

Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97)
Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30)

Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg, eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no, over personlig melding.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...