Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Laseroperasjon av øye


John Rambo

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor det er billigst å ta laseroperasjon i Norge og i utland.

Har hørt at det er fra 20.000 og oppover her i landet. Noen som har erfaring med det? og hvor er det best å ta operasjonen?

Har -1,75 ca på begge øya, skjev hornhinne på ene øyet. (nærsynt) Er lei av å bruke linser og savner synet mitt!

 

Har søkt litt på nett, men har ikke satt meg helt inn i priser og steder ennå, men vil bare høre her om noen har peil rundt dette.

 

Er forresten 21 år, og brukt linser i ca 3 år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderte å ta laseroperasjon også men venter på at de skal bli flinkere. Det er en risikabel operasjon og hvis du klarer deg uten ville jeg gjort det.

Mørkesynet ditt kan bli forverret, du kan bli ømfintlig for skarpt lys og øynene dine blir tørrere. Kanskje må du bruke øyedråper resten av livet.


Tror ikke det å bli blind er noe å være redd for, men mange sliter med ubehag etter slike operasjoner som ikke går over.

Anbefaler å undersøke grundig før du gjør et valg..


Hvis du bruker linser kan du prøve andre typer, f.eks. ukeslinser eller månedslinser. Månedslinser er det best kvalitet på mens dagslinser som skal vare i en dag er det lavest kvalitet på. Ukeslinser er for mange et greit kompromiss og mer behagelige på.

Lenke til kommentar

Er de ikke blitt gode nå? Hvor dårlig syn har du og alder? Har det mye å si for alderen? Kan det bli dårligere igjen etter noen mnd/år etter laserbehandling eller er det etter god tid(10år) Det er jo mange som tar laser for tiden... Og det går som regel bra.

Jeg må ta det for å komme inn på studie der de krever bedre syn enn det jeg har, ellerså har jeg ikke lyst til å betale så mye, fordi klarer meg med linser.

 

Jeg skal bruke månedslinser etter ny kontroll som er om 2 mnd.

Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke de er blitt flinke nok. Hvis jeg kunne ha "angret" operasjonen etterpå ville jeg ikke nølt med å gjøre det, er ikke redd for at operasjonen ikke blir 100% vellykket. Det jeg er redd for er at jeg skal måtte slite med ubehag i øynene resten av livet, som ikke kan helbredes.

LASIK-operasjon: "Heidi opplevde marerittet"
http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg/mener-lasik-er-ren-gambling-heidi-39-opplevde-marerittet-3884555.html

 

 

"ADVARER MOT LASEROPERASJONER:

De private øyeklinikkene får kritikk for at de ikke informerer om risikoen ved laseroperasjoner

http://www.side2.no/helse/article1964841.ece

 

Det er flere metoder men det som de gjør er ikke bare å bruke en laser på øyet. En type operasjon innebærer å at øyelegen skraper vekk hornhinnen og en annen et kutt for å kunne løfte bort hornhinnen. Dette kuttet skjærer av noen kanaler som det skulle komt væske gjennom og resultatet er alltid at det kommer mindre væske til øyet og at du blir tørrere som følge av det.

Bare å lese mer om det, ikke snakk med de som selger deg operasjonen.

Lenke til kommentar

Egentlig må jeg gjøre det innen febaruar 2014 for å komme inn på studie til neste høst.

Og økonomisk er ikke så stor problem heller,,,,,,men det er snakk om hvor trygt det er :hmm:Heidi saken i linken over er jo fra 2005,,,er det ikke blitt bedre nå som vi snart er i 2014? Og prisen så tror ikke det blir billigere om et år...har jo vært nesten samme priser siden for 2 år siden å for den saksskyld.

 

Det er en kjenning av en kollega som har tatt det, og det gikk fint for han.

Endret av John Rambo
Lenke til kommentar

men hva skal jeg gjøre da ? Vil jo inn på studie :confused: sjiipern

 

risikoen er veldig lav men jeg kan ikke anbefalle noe som KAN ødelegge synet til noen i ekstreme tilfeller..

 

I Norge er de flinke til å undersøke at øynene dine skal tåle lasik, kanskje ta å besøke en øye lege også få en helse tilstand på øyene fra en nøytral person..

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å ta laser for å komme meg inn på studie, har ingen andre valg og det kun synskravet som jeg ikke får godkjent på, så jeg er i en vanskelig situasjon

 

Jeg skal høre med optiker neste gang jeg skal til linsekontroll....

Har du tatt laserbehandling? hvordan er synet/øynene dine?

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å ta laser for å komme meg inn på studie, har ingen andre valg og det kun synskravet som jeg ikke får godkjent på, så jeg er i en vanskelig situasjon

 

Jeg skal høre med optiker neste gang jeg skal til linsekontroll....

Har du tatt laserbehandling? hvordan er synet/øynene dine?

 

Ja tok LASIK

Merket tørre øyne, bedre nattsyn av alle ting, ikke noe plager ellers egentlig ganske fornøyd.

 

Første årene var noe kjipt da jeg fikk tørre øyne men ser ut til det gikk seg til etter 3-4år, brukte ikke særlig med øyedråper så var ikke så ille hos meg med tørre øyne..

 

Jeg ville om jeg var deg tatt en skikkelig undersøkelse på øyene på et sted som ikke har noe med syns korrigering å gjøre, da får du en god indikasjon på om øyene dine tåler lasik ikke stol på folk som har penger som motiv noe lasik legene har..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Finnes det bedre måter enn LASIK? eller er det beste?

Er det veldig plagsomt å ha tørre øyne? er det som når man har på linser over natten også er de tørre på morgenen da man våkner? eller er det litt annerledes tørrhet

Får alle tørre øyne etter laseroperasjon eller er det bare noen som er uheldige?

 

Brilleland er vel godt nok for undersøkelsen? eller?

Lenke til kommentar

Jeg vurderte å ta laseroperasjon også men venter på at de skal bli flinkere. Det er en risikabel operasjon og hvis du klarer deg uten ville jeg gjort det.

 

Hvordan klarer du å bedømme når de er blitt flinke nok?

 

Jeg ser det nevnes LASIK og problemer med flappen her, men i dag har de jo operasjoner som utføres uten noen berøring av øyet. Alt skjer med laser.

Lenke til kommentar

Finnes det bedre måter enn LASIK? eller er det beste?

Er det veldig plagsomt å ha tørre øyne? er det som når man har på linser over natten også er de tørre på morgenen da man våkner? eller er det litt annerledes tørrhet

Får alle tørre øyne etter laseroperasjon eller er det bare noen som er uheldige?

 

Brilleland er vel godt nok for undersøkelsen? eller?

 

mer som tørre såre øyne, for meg funket ikke øye dråper særlig..

Tørre øyne er det mange som får..

Nei brilleland er ikke gode nok..

 

Uansett LASIK kan regnes som et trygt inngrep, greia er at det er øyene ikke noe man akurat klarer seg bra uten om noe går galt..

 

Jeg synes du er en god kandidat på den måten at du har mye vinne på ta LASIK med tanke på jobb og som sagt 9999 går det greit med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...