Gå til innhold

Oblivion: Et problem oppstår ved installering av mods


Anbefalte innlegg

For å installere mods til The Elder Scrolls: Oblivion, så bruker jeg Oblivion Mod Manager fra Nexusmods.com. Vanligvis pakker jeg ut filene i WinRAR til en egen mappe på Skrivebordet, åpner OMM, klikker "Create", "Add folder" og velger mappen hvor modifikasjonen ligger og så klikker jeg "Create omod" til slutt, men ved noen mods oppstår det et problem og siden jeg frem til i dag ikke har lastet ned og installert mods tidligere, så er dette avansert for meg.

Bildet under forklarer problemet, og hvis dette hjelper, så er dette linken til modifikasjonen: http://oblivion.nexusmods.com/mods/37843//?

 

 

post-292623-0-76467200-1380833121_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fulgt veiledningen?

1) Kopier maskene og teksturer mappe fra '00_Kerndaten "-mappen i din Oblivion / data katalogen.
2) Kopier de ønskede ESPer i samsvar med detaljerte beskrivelser, om noen, i Oblivion / data katalogen.
3) Aktiver tidligere kopierte ESPer i din Oblivion Launcher
(Merk: 'Zira er Horse Modpack - Heavy Horses DV.esp Legion "og" Zira er Horse Modpack - Armored Legion Horses DV.esp' er ikke kompatible)
Lenke til kommentar

 

Har du fulgt veiledningen?

 

1) Kopier maskene og teksturer mappe fra '00_Kerndaten "-mappen i din Oblivion / data katalogen.
2) Kopier de ønskede ESPer i samsvar med detaljerte beskrivelser, om noen, i Oblivion / data katalogen.
3) Aktiver tidligere kopierte ESPer i din Oblivion Launcher
(Merk: 'Zira er Horse Modpack - Heavy Horses DV.esp Legion "og" Zira er Horse Modpack - Armored Legion Horses DV.esp' er ikke kompatible)

 

 

Nei, siden all informasjonen var skrevet på tysk, så forsøkte jeg meg på å kun bruke Oblivion Mod Manager som har fungert på flere mods tidligere. Jeg håpte på at meldingen som er vist på bildet, ville kreve en generell løsning for mods.

Hva er "Oblivion / data katalogen"? Mener du mappen hvor selve spillet er lagret i?

Lenke til kommentar

Tips om noe er skrevet på et annet språk: Google translate :)

Er ikke perfekt, men kommer deg videre ivertfall om man leser imellom linjene.

Ja spillkatalogen der du har installert det. Sikkert en mappe som heter Data da vel :)

Så kopierer du ESP'er som samsvarer med maskene/teksturene i samme mappe som over ( om det er noen slike filer)

I launcheren har du sikkert en mulighet for å aktivere mods.

Og til slutt de som står i parantes er ikke kompatible :)

Lenke til kommentar

Tips om noe er skrevet på et annet språk: Google translate :)

Er ikke perfekt, men kommer deg videre ivertfall om man leser imellom linjene.

Ja spillkatalogen der du har installert det. Sikkert en mappe som heter Data da vel :)

Så kopierer du ESP'er som samsvarer med maskene/teksturene i samme mappe som over ( om det er noen slike filer)

I launcheren har du sikkert en mulighet for å aktivere mods.

Og til slutt de som står i parantes er ikke kompatible :)

 

Siden jeg i går begynte å bruke mods for aller første gang, så er det vanskelig å forstå hva folk mener selv om de skriver det på god gammeldags engelsk.

Skal jeg kopiere mappene som heter "meshes" og "textures" fra 00_Kerndaten-mappen til Data-mappen eller gå helt inn til alle filene og koipere dem ut av alle mappene sine til Data-mappen?

Hva mener du med å kopiere ESP'er som "samsvarer med maskene/ teksturene i samme mappe over"? Skal jeg kopiere filene i ESP-mappen over til Data-mappen etterpå? Er det valgfritt om jeg kan velge alle?

 

 

 

REDIGERT: Jeg kopierte "meshes" og "textures" fra 00_Kerndaten-mappen, og ESP-filene over til Data-mapen, men launcheren viser dem ikke...

Endret av Tacanacy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...