Gå til innhold

Veldig varierende hastighet med mobildata/internett?


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en HTC One X+ hvor jeg opplever ekstremt varierende hastighet på mobildataen.

 

Har 5gb data inkl i mitt abonnement så bruker ofte mobilen som wifi hot-spot, og kobler pcen til den.

Dette rett og slett pga jeg driver ikke med nedlastinger osv, kun surfing, så har ikke gidda og invistert i vanlig bredbånd.

 

Men opplever en del av hastigheten kan variere en del, som oftest går surfing på pcen (via mobilen) eller også på mobilen helt ok for min del, men noen ganger går det eeekstreeemt treigt.

 

Har full dekning, riktignok EDGE nettverk som oftest, men noen ganger går det så treigt at nettsidene ikke vil åpnes en gang.

 

Telefonen ligger jo i ro på bordet, og plutselig kan nettet fungere helt ok igjen.

 

Hva skyldes dette? Ustabilt mobilnett eller hva?

Har Telenor så dekningen er 100% den, ikke det som er problemet..

 

De få gangene jeg laster ned små filer som bilder osv, så kan hastigheten med EDGE først være 20kb/s for så droppe til 5 kb/s så opp til 15 kb/s, opp å ned hele tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har EDGE på hytta. Basestasjonen er så nær at jeg ser den fra vinduet, så signalet er meget sterkt.

Jeg opplever også at hastigheten varierer veldig.

Noen ganger kan jeg bruke YouTube, riktignok på aller laveste kvalitet, med bare noen få pauser for å la den laste.

Andre ganger klarer den ikke å laste en enkel nettside, engang.

 

Noe av problemet er antivirusprogrammet, som plutselig bestemmer seg for å oppdatere seg. Da er nettet ubrukelig i flere minutter, inntil antivirusen er ferdig oppdatert.

 

Andre ganger er det ingen åpenbar grunn.

Men det kan jo skyldes radioforstyrrelser, eller at det er flere kunder som bruker basestasjonen, så vi må dele på kapasiteten.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Eg har turbo3G+ eller noko slikt, og får frå tid til anna problem med at Youtube nektar å spele av eller tek lange pausar. Dersom eg då går inn på speedtest.net får eg gjerne opplyst at eg har hastigheit på ca 10 Mb/s.

 

NRK sin nett-tv pleier å hakke og variere i kvalitet heile tida, i tillegg til at lyd og bilete ikkje er synkroniserte. Eg saknar mogelegheita ein hadde tidlegare til å setje hastigheita sjølv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...