Gå til innhold

Ting rundt meg beveger seg av seg selv - hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Først må jeg presisere at det jeg nå skal beskrive er helt sant ! Jeg trenger å meddele denne historien fordi jeg håper på konstruktive tilbakemeldinger.

 

En gang like etter at jeg var kommet hjem fra jobb så satt jeg på toalettet og planla alt jeg måtte rekke å gjøre den neste timen. Dette besto i at jeg måtte rekke å lage mat/middag til familien, rydde forskjellige ting som nå lå slengt i uorden rundt i leiligheten og huske å gi min samboer div beskjeder. Samtidig kom jeg på at jeg måtte huske å slå av lyset i yttergangen, da jeg ikke likte at dette sto på mitt på lyse dagen. Når jeg var ferdig på toalettet føk jeg raskt mot kjøkkenet for å sette i gang med alle gjøremål. Jeg var veldig fokusert på alt jeg skulle gjøre. Og jeg satte i gang på kjøkkenet, med alle gøremåla svivende i huet. Plutselig hørte jeg at høyt klikk fra yttergangen. Min samboer sa straks at: lyset i gangen gikk av. Samtidig tenkte jeg: Søren, der ble jeg avslørt. Og jeg følte meg flau! Helt sykt dette. Når vi gikk til gangen så var lysbryteren avslått ! Der var altså ikke lyspæra som hadde røket men brytere som var avslått. Kunne jeg virkelig ha slått av bryteren mentalt ? Jeg tenkte nei det er nok en annen og naturlig forklaring på dette!

 

Men så skjer noe tilsvarende igjen. Også denne gang var jeg veldig stressa da jeg skulle rekke "tusen ting" på kort tid. Jeg var i ferd med å lage en stor omelett til middag til meg og min sønn. Og jeg skyndet meg da vi om ikke lenge måtte kjøre til hans trening. Når omeletten var ferdig skyndet jeg meg med å rydde etter meg på kjøkkenet. Jeg kom så til det punkt at jeg kunne ta tallerkener og sette disse på plass. Men hei der står jo smørboksen der hvor tallerkenene skal settes! Den må jo vekk. Så strekker jeg meg opp i skapet for å ta ut tallerkene. Og når jeg snur meg for å sette tallerkene på plass så var smørboksen borte vekke??? Jeg lette høyt og lavt etter den men uten hell. Ok snodig dette tenkte jeg. Så hentet jeg min sønn som var ute på rommet sitt. Og vi spiste og så kjørte vi til trening. To dager senere når jeg var på kjøkkenet så så jeg plutselig i øyekroken at en smørboks sto oppe på toppen av køkkenskapet like under taket ????? Da ble jeg helt målløs, da det overvodet ikke var noen naturlige forklaringer til at den skulle kunne havne der. Nå begynner jeg med skrekk å tro at jeg i veldig stressede situasjoner kan få ting jeg tenker på til å bevege seg ! Jeg har etter dette fått problemer med å sove da jeg bare begynner å gruble på dette. Håper med dette at noen vet hva dette kan skyldes og evt hvor jeg kan henvende meg for å få bistand til å finne ut hva som skjer.

 

Beste hilsen en rimelig vettskremt Ola Nordmann i 40 åra :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Birger...

Jeg skal prøve å stresse ned. Det må nok, som du skriver, være meg som slo av lysbryteren og som flyttet smørbokse rent fysisk. Mitt store problem, som jeg prøver å løse, er at når bryteren ble avslått med et høyt klikk så hørte jeg det selv mens jeg sto en helt annen plass, kjøkkenet, og samtidig hadde i meg at jeg måtte huske å slå av lyset på gangen. Når det gjelder smørboksen som plutselig forsvant i løpet av noen få sekund, så tenker jeg også at det må ha vært jeg som fysisk flytta den uten at jeg husket det. Problemet der, som jeg prøver å løse, er at jeg ikke kan forstå hvorfor jeg skulle plassere den helt oppunder taket på skaptoppen som er helt nedstøvet. Samtidig har jeg null minne om at jeg tok i boksen.

 

Til sistemann: tusen takk for linken. Den skal jeg prøve ut og så håper jeg på negativt resultat :-) Mange, meg inkludert, hadde nok syntes det at det hadde vært kult å kunne flytte ting med bare mental kraft! Men nå når disse tingene har hendt rundt meg, så håper jeg helt ærlig at disse hendelsene kun har en helt vanlig logisk/naturlig forklaring, da jeg synes de er veldig ekle og egentlig ganske skremmende. Jeg er en travel mann med en travel kontorjobb med viktige ansvar, har en flott sønn som jeg er en stolt far til og har en flott og hardtarbeidende samboer som jeg er veldig glad i. Jeg håper virkelig og inderlig at slike snåsa-aktige ting ikke skjer mer :-))

 

Beste hilsen meg :-)

Endret av En vanlig mann i 40 åra
Lenke til kommentar

Hei Birger...

Jeg skal prøve å stresse ned. Det må nok, som du skriver, være meg som slo av lysbryteren og som flyttet smørbokse rent fysisk. Mitt store problem, som jeg prøver å løse, er at når bryteren ble avslått med et høyt klikk så hørte jeg det selv mens jeg sto en helt annen plass, kjøkkenet, og samtidig hadde i meg at jeg måtte huske å slå av lyset på gangen. Når det gjelder smørboksen som plutselig forsvant i løpet av noen få sekund, så tenker jeg også at det må ha vært jeg som fysisk flytta den uten at jeg husket det. Problemet der, som jeg prøver å løse, er at jeg ikke kan forstå hvorfor jeg skulle plassere den helt oppunder taket på skaptoppen som er helt nedstøvet. Samtidig har jeg null minne om at jeg tok i boksen.

 

Til sistemann: tusen takk for linken. Den skal jeg prøve ut og så håper jeg på negativt resultat :-) Mange, meg inkludert, hadde nok syntes det at det hadde vært kult å kunne flytte ting med bare mental kraft! Men nå når disse tingene har hendt rundt meg, så håper jeg helt ærlig at disse hendelsene kun har en helt vanlig logisk/naturlig forklaring, da jeg synes de er veldig ekle og egentlig ganske skremmende. Jeg er en travel mann med en travel kontorjobb med viktige ansvar, har en flott sønn som jeg er en stolt far til og har en flott og hardtarbeidende samboer som jeg er veldig glad i. Jeg håper virkelig og inderlig at slike snåsa-aktige ting ikke skjer mer :-))

 

Beste hilsen meg :-)

http://www.youtube.com/watch?v=iVpXrbZ4bnU#t=1532 - Spennende film om kvantefysikk.

 

Jeg kan ikke forklare det du opplevde men jeg tror ikke det er noe å være redd for. Det er mye mellom himmel og jord og rare ting skjer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pycnopedia:

 

Jeg har nå sett youtube filmen om kvantemekanikken og dens prediksjon om at partklene både oppfører seg som partikler og bølger og at bølgefunksjonens sannsynlighetsfordeling predikerer at partiklene faktisk kan være på to steder samtidig. Dersom det er noe kvantemekanisk som ligger til grunn for at ting rundt meg plutselig beveger seg uten at jeg fysisk har rørt dem men kun tenkt på dem, så kan jo en kvantemekanisk årsak være at min kvantemekaniske bølgefunksjon medførte at jeg var på to steder i et og samme øyeblikk slik at jeg både fikk flyttet tinga på sted 1 samtidig som jeg på sted 2 gjorde helt andre gjøremål!? :-))

Lenke til kommentar

Pycnopedia:

 

Jeg har nå sett youtube filmen om kvantemekanikken og dens prediksjon om at partklene både oppfører seg som partikler og bølger og at bølgefunksjonens sannsynlighetsfordeling predikerer at partiklene faktisk kan være på to steder samtidig. Dersom det er noe kvantemekanisk som ligger til grunn for at ting rundt meg plutselig beveger seg uten at jeg fysisk har rørt dem men kun tenkt på dem, så kan jo en kvantemekanisk årsak være at min kvantemekaniske bølgefunksjon medførte at jeg var på to steder i et og samme øyeblikk slik at jeg både fikk flyttet tinga på sted 1 samtidig som jeg på sted 2 gjorde helt andre gjøremål!? :-))

Poenget mitt med å linke til filmer er at ting ikke trenger å være logisk, verden er rett og slett veldig rar.

 

Jeg mener jeg kan bevise at universet er abstrakt, fordi det vi idag forstår som logisk ikke kan forklare alt. Altså vi må forstå mer og lære mer før det blir logisk for oss f.eks. om universet er uendelig stort eller ikke. Eller å forklare hvorfor tidsreiser er mulig eller umulig, eller om gravitasjon beveger seg like fort som lyset eller ikke.

 

Inntil vi perfeksjonerer logikken og forstår alt,mener jeg at "resten", det som vi ikke forstår, må være ulogisk.

 

Da er det vanskelig å si noe er umulig, å være skeptisk er helt greit men jeg hadde ikke blitt overrasket om det var mulig å lese tanker eller flytte på ting ved å tenke på det.

 

 

Interessant teori/forklaring du har, noen forskere snakker om parallelle universer. At alt som kan skje det skjer men alle ulike mulige utfall skaper et nytt univers.

 

For en som aldri har sett en radio vil det være et mysterium hvordan den kan lage lyd, og det skal litt fantasi eller innsikt til for å forstå at lyden egentlig kommer fra et sted langt borte og at radioen bare er en mottaker som formidler signaler.

Hva om hjernen er det samme? Bare en mottaker som formidler din bevissthet eller vilje videre?

 

 

Tenk om bevisstheten din "hoppet" mellom ulike parallelle univers? Du var i et hvor lyset var slått av og plutselig hoppet du inn i et annet univers der lyset ble slått på?

 

Jeg vet ingenting, men det er interessant å fundere over. Omtrent som med universet, dersom det bare stopper en plass så er ikke det logisk i det hele tatt. Hvorfor blir verden full?

Men det er like ulogisk at det skal fortsette uendelig, de som syntes det er logisk må tenke mer over hva uendelig det betyr. Det betyr ikke utrolig stort men uten ende.

 

Det er mye mellom himmel og jord ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Birger...

Jeg skal prøve å stresse ned. Det må nok, som du skriver, være meg som slo av lysbryteren og som flyttet smørbokse rent fysisk.[snipp] Samtidig har jeg null minne om at jeg tok i boksen.

Har du hørt om begrepet Occams barberhøvel(Occams razor)? Det er i korte trekk et prinsipp som sier følgende:

 

Av alle konkurrerende hypoteser, rundt et gitt fenomen, er det hypotesen som krever færrest antakelser som bør foretrekkes. Dette gjelder frem til enkelheten, kan erstattes av en forklaringsmodell med større forklaringskraft.

 

Vi vet følgende:

a) Det er aldri blitt påvist at mennesker eller dyr, har evner til å flytte noe med tankekraft - selv om det er utført utallige eksperimenter på dette.

b) Vi vet at mennesker lett glemmer ting, og spesielt hvis de er stresset.

c) Vi vet at mennesker kan flytte ting med hendene.

 

Det er også klart av vi ofte gjør ting, på ren autopilot. Når jeg kommer hjem fra jobb, så havner adgangskortet mitt, jobbtelefonen, nøklene og kredittkortmappa, på nøyaktig samme sted, hver eneste dag. Det hender relativt ofte, at jeg klapper meg på bukselommene, og tenker: "Hvor i helsike har jeg gjort av jobbmobilen?!" Før jeg kommer på at, jo for 1 minutt siden, så la jeg den fra meg på bordet.

 

Det å slå av lyset, havner i denne kategorien. Det er en handling som ikke krever særlige kognitive evner og langt mindre konsentrasjon om oppgaven. Desto mer stresset du er, desto større er sjansen for at hodet er en helt annen plass og at denne handlingen faktisk bare ble gjort på ren automatikk.

 

Vi vet også, fra observasjon at mennesker kan oppleve forsinkelser i hjernen. Selv om lyden av at du slo av lyset, faktisk skjedde for lenge siden, så oppfattet hjernen din lyden, på et senere tidspunkt.

 

Dette: http://www.brainbugs.org/FlashLagEffect.php handler om litt samme effekten, men vi har også observasjoner som viser at slike effekter kan være mer fremtredende. Du har altså hørt lyden, men hjernen din er så opptatt med å prosessere annen informasjon, noe som fører til at du plutselig registrerer at du hørte lyden, selv om du egentlig hørte den - lenge før. :)

Lenke til kommentar

Nikka:

 

Jeg er sikker på at du har rett. Det er i allefall de tankene som får meg til å finne roen. Men det pipler likefult fram en skremmende følelse, fordi jeg aldri noen gang tidligere har funnet på å plassere en smørboks helt oppunder taket på en nedstøvet toppplate oppe på kjøkkenskapa, og så husker jeg null av jeg tok i smørboksen. Men nå skal jeg for min og alle sin skyld gå vitenskapelig til verks!! :-) jeg skal fremover ta kameraopptak mens jeg holder på å styre og stresse på kjøkkenet, slik at om ting atter en gang plutselig fyker av gårde helt av seg selv så er det dokumentert på film, og da poster jeg filmen på youtube og linker til den i melding på denne tråd! God helg alle sammen , kos dere ! :-)

Lenke til kommentar

Jeg fikk i går endelig vite årsaken til det ene mysteriet.

 

Det var sønnen min på 13 år som i skjul bak min rygg hadde flytta smørboksen. Dette innrømmet han i går. Men lysbryteren sto han dog ikke bak. Jeg lo da veldig godt av det og gjør fortsatt det. Gud som han klarte å lure meg, jeg ble jo nesten rar av spøken. :-))))

Endret av En vanlig mann i 40 åra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ville ikke fått sånn panikk dersom jeg hadde en 13-årig sønn i huset. Men du har fått en poltergeist inn i huset, og trenger dermed en demonutdrivelse så fort som mulig.

 

Det eneste jeg har hatt i huset var et pjolterbeist, også kjent under navnet svigerfar, men han ble i det minste edru igjen... Slapp med andre ord djevel utdrivelsen, selv om han var full av fandens munnvann... :)

 

 

 

Huff, vanskelig å skille om du faktisk bare tuller her eller er seriøs, Frankline.... Djevel utdrivelse liksom, er så... år 1290 på flere enn en måte... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...
En vanlig mann i 40 åra skrev (På 4.10.2013 den 11.39):

Fine ! ?

 

Jeg er helt enig med deg ! Antagelig inneholder virkeligheten som du sier mange fenomener som når de skjer med/rundt oss får oss til å bli helt sjokkerte, oppskremte og forundret rett og slett fordi vi ikke pr d.d har nok anstrakt kunnskap til å forstå logikken / naturen bak dem. ?

Hei, jeg har opplevd det samme som deg. At lysbryteren skrur seg av og jeg har ikke vært i nærheten, en gang skjedde det da en venn var på besøk som kunne da bekrefte sammen med meg at bryteren skrudde seg av uten av noen av oss var nær den.

Samme skjedde da jeg og min x satt å så på TV, da flyttet en stor lysestake med 4 kubbelys seg bortover bordplate ca 20 cm. Vi satt begge med armer og bein opp i sofaen å så det samme...har også opplevd at ting flytter på seg, iPod,telefon osv har begynt å lyse eller spille musikk på egenhånd.

Under en familiemiddag flyttet en kolakork seg sakte i fra et sted til et annet da alle satt der, det er ikke logisk forklaring på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...