Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - k.n.b - 8mm fisheye


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JorunT: Uvanlig for meg i det minste, fikk litt utløp for frustrasjonen over at føttene absolutt vil være med i alle bildene. Takker så mye.

 

FunFact: Busted! Den lille skjevheten var nok ikke tilsiktet. Hadde det blitt bedre om det var 100% symmetrisk? Kanskje, uten at jeg er helt sikker på det. Takk for kommentar nok en gang.

Edit: Takk nok en gang. Egentlig ganske kort denne passasjen, men alt blir jo ekstremt strukket ut med fish'en.

 

Blomvik: Det meste kommer med når dette objektivet benyttes, men jeg forsøkte å få med litt av det utenfor vannkanten ja. Takker.

 

Andreasfe: Takk. Horisonten er tynn, men den er der. Ville la brygga dominere mest mulig her.

 

RandiA: Takk nok en gang. Det med å finne på noe nytt blir nok et problem etter hvert. Uttrykket blir jo mye likt fra en fisheye.

 

rbsol: Hyggelig at du liker det.

 

Svolsen: Takk, lurer på hva det blir selv jeg...

 

BjørnÅgeS: Takk for det. Det skal være sikkert at dette er en utfordring, men hele kategorien tråden er postet under heter jo "Utfordringer" så...

 

twoeyes: Ja, den ramma kan man mene sitt om, men det er som du skriver vanskelig å unngå. Jeg kan for øvrig forsikre deg om at jeg har pekt kameraet til værs gjentatte ganger allerede. Det blir nok minst ett slikt bilde etter hvert tror jeg. Takk for utførlig kommentar.

 

tomsi42: Ja jeg kjører safe denne gangen, og jeg fatter ikke hva de tenker på når de snekrer så kjempedige brygger ved Bogstadvannet. :hmm: Takker.

 

Mr. Sanders: Ja det blir litt spooky når hele skyggen er med, men bare beina til "kamerastativet". Men noe må man jo finne på for å få dagene til å gå. :wee: Som du er inne på blir jeg innimellom litt gal av at det ikke er mulig å få et mindre utsnitt av den store verden. Takk for assosiasjoner.

 

bjeks: Takk og takk. Om jeg kan inspirere til at du bruker det utstyret du har så er ikkeno bedre enn det.

 

Rowdy: Takk. Var som jeg vel har nevnt tusen ganger allerede temmelig skeptisk til valget selv.

 

Jan R. Halvorsen: Takker for det. Spesielt 3 og 5 ser ut til å ha falt i smak hos flere.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

3. Oktober

Åpen sfære

Dette var skikkelig stilig.

 

5. Oktober

Vått

Og dette, likte spesielt hvordan kumlokket passer så godt inn sammen med måten bildene blir i sånn sirkelform.

 

6. Oktober

Ved Bogstadvannet

Morsomt bilde, enig i det som nevnes med horisonten.

 

7. Oktober

Passasje

Lite tid, men det ble med et nødskrik et bidrag denne dagen også.

Dette syns jeg er "best til nå". Om man kan si sånt da.. mener ikke at andre er dårlige altså, bare at jeg liker dette veldig.

 

Ellers morsomt å se resultater av noe man selv aldri engang har vurdert å kjøpe.

Lenke til kommentar

Fisheeye var noe som virkelig fascinerte meg da jeg startet med DSLR, men når jeg kom så langt at jeg skulle anskaffe meg noe ekstra vidt så gikk jeg (heldigvis) for en vanlig vidvinkel(zoom). At jeg sier "heldigvis" er det at det tross alt er svært vanskelig å ta gode bilder med et slikt objektiv, for meg hadde det ikke fungert, for deg så er det ingen tvil om at det virkelig fungerer. Det er flere gode bilder, men for meg så er "Sfæren" og "Passasjen" høydepunktene så langt.

Lenke til kommentar

8. Oktober

Vaiende gress

 

post-166172-0-14848600-1381357452_thumb.jpg

 

Ekstremt travelt denne dagen. Knapt tid til foto i det hele tatt, men tok dette kjapt på vei til et møte. Sterk vind, så jeg prøvde å få frem vaiende gresstrå med noe vekslende hell. En smule skeivt også ser jeg, men det er ikke mye å gå på for å rette opp før man begynner å klippe i billedsirkelen.

Lenke til kommentar

RandiA: Trolig. :wee: Men "fulltrefferprosenten" er nok på vei nedover, uten at det er objektivets feil.

Edit: Til din nye kommentar: Dette er et slags opparbeidet bed rett utenfor jobben.

 

pybalto: Takker for utførlige kommentarer. Hadde heller ikke vurdert et slikt objektiv før jeg plutselig for noen uker siden fant ut at jeg hadde lyst til å forsøke.

 

JadedGamer: Takk, nødskriket var pga at midnatt nærmet seg. Ta objektivet ditt i bruk, jo før jo heller. Det er alltids noe å få ut av det hvis man forsøker.

 

JorunT: Du har nok rett i at det likner en badeball. Kjekt med assosiasjoner.

 

Evenseth: Takk for det.

 

Rmatt: Takk.

 

polljen: Det hadde sikkert fungert hvis du gikk inn for det, men en noe mer forsiktig (og rettegnende) vidvinkel er nok enklere å ha med å gjøre. Takk for kommentar.

 

Jann.: Hyggelig du liker det.

 

Jan R. Halvorsen: Takk for det.

 

Mr. Sanders: Takk, det er nymalt der også faktisk. Objektivet ser ut til å like seg i trange omgivelser.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

9. Oktober

Fishscape

 

post-166172-0-14574100-1381358680_thumb.jpg

 

Forsøkte meg på et klassisk landskapsbilde i dag (dag og dag, her var det allerede mørkt. Skyene er utsatt for menneskelig lysforurensning). Ville da også forsøke å minske de sterke geometriske forvrengningene.

 

 

En variant tatt rett etter solnedgang, mens skyene enda hadde litt glød:

post-166172-0-33817400-1381358947_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

Begge de to siste bildene er flotte. 08 gav meg en liten følelse av akvarie, som ble nevnt og det sisge var utrolig kult. Etter å ha sett spoiler-bildet på det siste, for så å se det du valgte på nytt så minnet det bittelitt på en atomsky. Bør nevnes at jeg nå kun har sett bildet på mobilen på vei til jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...