Gå til innhold

Slik blir du kvitt det siste fettet


Anbefalte innlegg

I sommer har jeg redusert fett slik at hele 8-pack syntes. Nå vil jeg dele oppskriften fordi den funker.

 

Ellers en enkel oppskrift som krever MYE arbeid.

 

0. Det viktigste: sett deg mål for hva vil du være. Ha noe å måle hver dag fordi det er motiverende. (Jeg anbefaler måle vekt, fett prosent og ta bilder).

1. Bruke en kalkulator for å finne ut hvor mange kalorier trenger kroppen din.

3. Veie og notere alt du spiser av kalorier. Alt sammen, hver dag.

2. Lage oppskrifter i excel ark med porsjon størrelser og kalorier.

4. Trene:

+3-4 ganger per uke intervaller 3 x 10 minutter (helst 1 gang 30 minutter hvis du orker) . Hvis du svetter ikke i shorts i en kaldt rom, da gjør du noe gærnt.

+5 ganger per uke skal du ha 70% av maks puls i 30-40 minutter. Det kan du få til ved å jogge, sykle, hoppe, eller hva som helst som funker best for deg.

 

Ting å passe på:

-ikke tape mer en 0.5 kilo per uke (ellers risikerer man å miste litt muskler);

-sove 8 timer (hvis det begynner å bli vanskelig å sovne, ta en ukers pause fra trening, du har overtrent);

-proteiner. 1.5g per kilo kroppsvekt jevnt i løpet av dagen.

 

Kilde: http://scoobysworkshop.com/losing-weight-and-building-6-pack-abs/

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måle vekt hver dag? Latterlig med tanke på at vannretensjon kan gi svingninger i vekt så store som opptil 1,5kg...

 

Veiing er best en gang i uka og da med de samme foutsetningene.

Rett etter man har stått opp og vært på do.

Å ha spist det samme dagen før som de foregående ukene.

o.s.v..

 

Overtrening eksisterer ikke, sutring derimot...

Lenke til kommentar

Proteinanbefalingene er for lbs. Rett mengde er rundt 2-2.2g per kg man veier.

 

Er begge punktene under trening kardio? IMO heller 3 fullkroppsøkter og 3-4 HIIT økter i uka. Mer enn det og terskeltrening er overkill.

Intervaller kan ikke regnes som kardio da puls rekker å falle ned under kardio sone.

Intervaller trener jeg slik:

velger ca 6 øvelser som tar hele kroppen

for eksempel for 2 økter per uke:

1. Lunges

2. Dips

3. Spiderman planks

4. Pull ups

5. Push ups ( eventuels superman push ups eller andre)

6. Crunchy frogs

 

For flere økter per uke bør man isolere fordi muskler bruker opptil 5 dager for å restituere og superkompensere. Lar man ikke musklene superkompensere blir man aldri sterkere. Å løpe med puls under 70% av maks ikke står i veien for restitusjon og superkompensasjon, det er bare for å brenne litt extra kalorier.

Lenke til kommentar

Måle vekt hver dag? Latterlig med tanke på at vannretensjon kan gi svingninger i vekt så store som opptil 1,5kg...

 

Veiing er best en gang i uka og da med de samme foutsetningene.

Rett etter man har stått opp og vært på do.

Å ha spist det samme dagen før som de foregående ukene.

o.s.v..

 

Overtrening eksisterer ikke, sutring derimot...

Jeg mener at å veie seg hver dag er ikke tidskrevende. Det er bare å stå på vekt i 15 sekunder og notere tallet i regneark. Ganske artig å se kurven eter noen måneder. Å få samme forutsetningen før veiing en gang per uke kan være vanskelig. Plutselig tror man at vekta økte med 1kg, det er demotiverende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Å veie seg hver dage er idiotisk uansett hvordan man ser på det. Etter tid vil du se en trend men det er demotiverende siden vekta svinger fra dag til dag.

To ganger i uka holder til å tracke progresjon i massevis.

Fettfirbrenning er ikke gjort over natta...

 

Nå vet jeg ikke helt hva du sikter til med vannretensjon og de greiene der, men matematisk sett, vil det lønne seg med høyere frekvens på målingene. Som du sier er det trenden som sier noe om forbedringen, ikke enkeltmålinger.

Lenke til kommentar

Er psyken mattematisk betinget??????????

 

Folk motiverer seg av forskjellige årsaker, psyken er individuelt og det finnes faktisk ganske mange som motiveres av mangel på resultater til å pushe seg enda lengre.

 

Men jeg er enig, det er litt wasted jeg gjør det en gang i uken, men om jeg tråkker oppå hver dag vil jo trenden vise det samme overtid, man blir ikke feitere av å veie seg akkurat.

Lenke til kommentar

Mitt poeng med å veie seg hver dag er at det skal fungere som en påminnelse til å ikke ta den unødvendige brus eller sukkerbit gjennom dagen. Man skal glede seg til neste veiing. For noen vil det være nok å veie seg en gang i uken, andre kan nyte av å veie hver dag. Det er mitt teori og ikke noe mer en det. Jeg har lest om flere som brukte den metoden.

 

Faktisk kan man bli kvitt fett men fortsatt øke vekta pga økt muskel masse. Sånt sett vil ikke vekting motivere. Men her kommer måling av fett laget inn i bilde.

 

Uansett hvordan man måler, det som er viktig er at man vet det er en progresjon at han gjør det riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...