Gå til innhold

Microsoft tar sikte på å støtte Xbox One i over ti år (Xbox, X360, XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror du virkelig ingeniørene i Microsoft ikke aner hva de holder på med? Det er neppe slik at de har investert milliarder i noe som overhodet ikke vil funke. Dagens bredbånd vil heller ikke være det samme i 10 år..

Det kalles dedikerte servere, ikke magi. Det er heller PR-avdelingen som ikke vet hva de driver med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det beste hadde vært man gir ett konkret løfte om support tid - og ikke løse fraser.

Det at selve konsollen vil få support betyr ikke at spillene er garantert å virke slik som tiltenkt.

Jeg kjøpte nylig Galactic Reign på Windows Phone - av MS Studios. Dette spillet krever kontakt med MS servere for kalkulering (tar drit lang tid). Noen dager etter kjøp ble det annonsert at serverene skal legges ned. Da har de vært oppe i knappe 9 mnd.

Jeg har ingen tro på å få realtime utbytte av grafikkberegninger gjort i utlandet, men håper jo at MS kan dra lasset fremover.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Tror du virkelig ingeniørene i Microsoft ikke aner hva de holder på med? Det er neppe slik at de har investert milliarder i noe som overhodet ikke vil funke. Dagens bredbånd vil heller ikke være det samme i 10 år..

Hva skjer når serverne legges ned? En ting er DRM som krever kontakt med en server for å gi deg lov til å spille. Det kan man vel arbeide rundt... Men når du trenger EKSTERN datakraft for å takle spillet? O_o.... Yeah right..

Lenke til kommentar

Hva skjer når serverne legges ned? En ting er DRM som krever kontakt med en server for å gi deg lov til å spille. Det kan man vel arbeide rundt... Men når du trenger EKSTERN datakraft for å takle spillet? O_o.... Yeah right..

 

Eller at nettet vårt, eller deres servere går ned i en midlertidig periode. Og som du sier, hvor mye av Xbox One vil være en ikke fungerende spøkelsesby når den kommende generasjonen er over?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Eller at nettet vårt, eller deres servere går ned i en midlertidig periode. Og som du sier, hvor mye av Xbox One vil være en ikke fungerende spøkelsesby når den kommende generasjonen er over?

 

Herregud. Det eneste du prøver på er å male fanden på veggen. Snakk om å se spøkelser på høylys dag. Xbox live blir nok ført videre slik den blir denne generasjonen også. Kanskje om 10 år er du gammel nok til å innse at OM du ikke lengre får spilt ditt 10 år gamle spill er faktisk ikke dette verdens undergang.

 

Jeg tror forøvrig de har en løsning for om en eller annen linje skulle midlertidig falle ut. Det er ikke slik at du er den første til å tenke den tanken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cloud computing legges vel neppe ned i løpet av de neste 50 årene. Slik utviklingen går nå skal jo "alt" i skyen. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært mer bekymret over andre ting i cloud'n enn en spillserver.

 

Du mener det, ja? Microsoft la ned online-støtten for den første konsollen etter bare åtte år. Disse spillene blir å lide den samme skjebne som alle eldre MMO. De legges ned for alltid.

Lenke til kommentar

 

Herregud. Det eneste du prøver på er å male fanden på veggen. Snakk om å se spøkelser på høylys dag. Xbox live blir nok ført videre slik den blir denne generasjonen også. Kanskje om 10 år er du gammel nok til å innse at OM du ikke lengre får spilt ditt 10 år gamle spill er faktisk ikke dette verdens undergang.

 

Jeg tror forøvrig de har en løsning for om en eller annen linje skulle midlertidig falle ut. Det er ikke slik at du er den første til å tenke den tanken.

 

Du kan prøve å spørre de som faktisk har tatt vare på sine 10 år gamle innkjøp den dag i dag. Dessuten har du ingen måte å vite når disse serverne går ut på dato. Det kan være etter åtte år, som med den første konsollen. Det kan til og med være mindre. Poenget er at det vet du ikke.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig ingeniørene i Microsoft ikke aner hva de holder på med? Det er neppe slik at de har investert milliarder i noe som overhodet ikke vil funke. Dagens bredbånd vil heller ikke være det samme i 10 år..

 

Med holdningen til ISPer, tror jeg nesten det vil det i flere områder. Hadde selv 8/1 helt til vi byttet til Get med koaks, noe vi trolig bytter vekk fra snart da det er ustabilt som faen og kundeservice finnes i ordboka dems.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...