Gå til innhold

Oktoberfest 2013 – JorunT - 60 mm f/2,8


Anbefalte innlegg

Takker for kommentarene, jeg skjønner jeg må ta med hjem litt Tsipouro når jeg reiser hjem.

 

Kan absolutt anbefale området, det er litt utenom alfarvei, har aldri sett andre norske her enn de vi har tatt med oss. Vi har det meste, flotte strender, skog og fjell, genuine landsbyer, og ro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16. okt: Ikke bare dis, men også noen dekorative skyer. Den stripen som ligger rett over horisonten spesielt. Utsikt over havet kan være flott.

Voksduken i Helgenskrinet må være være et eksempel på at "man tager hva man haver". Ikke av de mest forseggjorte oljelamper jeg har sett heller. Det er neppe overflod av penger til å holde disse i orden.

"Billigere enn på polet", det skal du få meg til å tro. Tapperiet ser ut til å være av en enklere type også :wee:.

19. okt: Det er nok ikke alle som har det like greit nei. Du fanger situasjonen bra, og barnet ser jo egenltig ganske sorgløst ut.

Lenke til kommentar

 

19. okt: Det er nok ikke alle som har det like greit nei. Du fanger situasjonen bra, og barnet ser jo egenltig ganske sorgløst ut.

 

Takker så mye.

 

Den lille jenta har nok ikke full oversikt over økonomien, heldigvis, så hun kan tillate seg å smile. Farens blikk er noe annet, det kan ikke være særlig festlig å sitte der med utstrakt hånd og ikke ha noen annen måte å overleve på enn å måtte nedverdige seg til å tigge. Arbeidsløsheten er på nesten 30 % på landsbasis, og her i nord enda høyere, det finnes ikke noe sikkerhetsnett for slike som denne mannen og hans familie.

Lenke til kommentar

Enig med de andre, granateple-bildet er virkelig bra! Jeg fikk lyst på ;)

Liker også av Liana og faren godt.

Takker så mye

 

Meget beskrivende bilde av den økonomiske situasjonen. Får meg til å tenke at vi har det rimelig bekymringsløst i Norge.

Enig med deg, mange i Norge klager allikevel.

 

Flere nye fine bilder siden sist var innom, granateplebildet var utrolig lekkert, knall farger og skarphet, fint utsnitt. Ellers flere bra miljøskildringer fra det store utland.

Takker.

Lenke til kommentar

21. oktober - Måne over Akti Salonikiou

 

10408134626_3e930dd789_z.jpg

_DSC6783.jpg by JorunT, on Flickr21. oktober - Disig måne over Akti Salonikiou

 

Prøver meg på nattfotografering, noe jeg ikke har mye erfaring med, og ville alle tenkt på å bruke dette objektivet til dette om det ikke var for festen. I går var det mye klarere luft, og jeg fikk et bedre bilde, men det var ikke med 'fest-objektivet, så jeg prøver meg igjen i dag. Det blåste endel, og med så lang lukkertid ble det litt svaiing i trærne, men det får gå.

Endret av JorunT
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trodde først du mente luft-temperatur, - i vannet altså - nesten litt for mye det da.....he,he.

Det var faktisk en grad eller to varmere i vannet i luften ( i skyggen), i sola var det herlig.

 

16.10 gjør at reiselysten vekkes igjen her. Flott bilde. :) Og, badetemperaturen i siste bilde er ulidelig å se på...

Takk. Håper ikke det brakte for store lidelser å se badetempen her.

 

Ikke misunnelig i det hele tatt ... Klart og fint vann som gir flotte farger.

Så bra da. Takk for kommentaren

 

Pfft, kan oppnå 70 grader i dusjen :) Men bassenget mitt er frosset ned for sesongen.

Det ser idyllisk ut der dere er.

Takker, det er idyllisk her, ja, selv om vi ikke bar basseng, 'bare' Middelhavet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...