Gå til innhold

Kapitalismens bivirkninger


Anbefalte innlegg

Read and weap:

http://www.nrk.no/programmer/radio/petre_n...na/3115750.html

 

for de som ikke gidder å gå inn på linken, et lite sammendrag:

Jo mer Coca Cola elevene drikker på skolen, jo mer penger blir det til klasseturen!

Det har ført til at det på mange skoler er fri tilgang til brusautomater, og barna får drikke brus i timene.  

- Overvekt og diabetes er i ferd med å ta kvelertak på en halv generasjon barn og unge.

Tenk om Statoil skulle lage norske naturfagbøker der det står at oljeutslipp ikke er farlig?

I Norge ønsker forbrukerombud Bjørn Erik Thon en lov som forbyr reklame og sponsing i skolene. Noen frykter ”amerikanske tilstander”. Andre mener det aldri vil gå så langt her i landet.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gatt pa en amerikansk skole, en privat sadann. Det a drikke i timene var i prinsippet OK, men det var opp og ned iforhold til laererne om det var lov. Pa den tiden, for vel tre ar siden, fikk skolen ikke inn noe belop basert pa hvor mye Pepsi vi drakk, bare det faste belopet som gjorde at Coca-Cola automater ikke fikk plass.

 

Mange skoleboker var sponset, men hva gjorde det? Det ble billigere for vare foreldre. Jeg tror heller ikke at noen av dem benektet miljokatastrofer eller den slags. Jeg husker at vi hadde en bok sponset av Exxon og en annen av General Electric. Ingen av dem, det jeg husker, benektet noe som helst, de var seriose og noen tok selvkritikk i forhold til miljokatastrofer. Exxon sponset kjemiboken. Det stod PAA ingen mate at det var ufarlig med oljeutslipp.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Leste nettopp om en skole i USA som får så og så mye støtte fra Coca-Cola company i året for å bare selge deres brus der, og en gang i året hadde de Coca-Cola-dag. Der fikk alle hver sin brus og hver sin t-skjorte.

 

En gutt var imot dette og tok på seg en T-skjorte med Pepsi-logo på. Han ble utestengt fra skolen og fikk ikke komme igjen.

 

 

Dette er offentlige skoler i USA.

Lenke til kommentar
Leste nettopp om en skole i USA som får så og så mye støtte fra Coca-Cola company i året for å bare selge deres brus der, og en gang i året hadde de Coca-Cola-dag. Der fikk alle hver sin brus og hver sin t-skjorte.

 

En gutt var imot dette og tok på seg en T-skjorte med Pepsi-logo på. Han ble utestengt fra skolen og fikk ikke komme igjen.

 

 

Dette er offentlige skoler i USA.

:o :lol:

 

Skulle saksøkt skolen for brudd på grunnloven og menneskerettighetene.

Lenke til kommentar
Leste nettopp om en skole i USA som får så og så mye støtte fra Coca-Cola company i året for å bare selge deres brus der, og en gang i året hadde de Coca-Cola-dag. Der fikk alle hver sin brus og hver sin t-skjorte.

 

En gutt var imot dette og tok på seg en T-skjorte med Pepsi-logo på. Han ble utestengt fra skolen og fikk ikke komme igjen.

 

 

Dette er offentlige skoler i USA.

 

"No Logo"? God bok det der... må få lest den ferdig snart :D

Lenke til kommentar

JoachimR: Du legger ut en link til en side som skal bevise at Michael Moore lyver? So f**** what, det gjør jo president Bush, høyresiden i USA og de fleste andre han går til angrep på også, så de er like gode begge parter! Mannen MÅ jo lyge skal han klare å få frem poenget sitt! Men jeg tviler på at du skjønner dette!

Lenke til kommentar

Har nå lest dokumentene anngående michael moore. Og det er den største "nit-pickingen" jeg har sett. Tar bare for seg små ting som at det er klippet her og der, klipping som sannsynligvis er gjort for å få filmen innenfor en rimelig størrelse. Hele det store bildet blir elegang hoppet over, dokumentene er en ensidig kritikk, og ikke god journalistikk i det hele tatt, da artikler ang. filmer gjerne burde ha flere sider av samme sak, og gi et større bilde.

 

At Michael Moore trikser og mikser er bare sprøyt, hovedlinjene i det han forteller om er 100% sanne.

Lenke til kommentar
Har nå lest dokumentene anngående michael moore. Og det er den største "nit-pickingen" jeg har sett. Tar bare for seg små ting som at det er klippet her og der, klipping som sannsynligvis er gjort for å få filmen innenfor en rimelig størrelse. Hele det store bildet blir elegang hoppet over, dokumentene er en ensidig kritikk, og ikke god journalistikk i det hele tatt, da artikler ang. filmer gjerne burde ha flere sider av samme sak, og gi et større bilde.

 

At Michael Moore trikser og mikser er bare sprøyt, hovedlinjene i det han forteller om er 100% sanne.

 

Altså...

 

Fyren bruker ca. halve filmen på å tråkke Charlton Heston ned i søla, ved hjelp av intet annet enn løgn og bedrag, da Heston (og NRA også tidligere)tilogmed har kjempet mot KKK. Mens han holder på om Heston, fastholder Moore at NRA og skytevåpen i alle hjem er grunnen til alle drapene i USA. Da han senere forkaster denne antakelsen (etter Canada-besøket) unnskylder han seg heller ikke overfor Heston.

 

Michael Moore fortjener ingens respekt og for null av meg. Virker som du går inn for å ignorere fakta, som så mange andre.

Lenke til kommentar
Det er jo Heston og NRA sin løsslupne våpenpolitikk som er grunnen til at det er så lett å få tak i seg våpen i statene og ergo, flere drap enn det ville vært ellers!

Det er ikke noe ergo når det gjelder tilgang på våpen/antall drap. Om jeg ikke husker helt feil sier selv Michael Moore, i forhold til USA, at der er flere våpen pr innbygger i Canada, men mange færre mord per innbygger i Canada...

 

Michael Moore har en del gode poeng i filmen, men en skal dra det rimelig langt for å kalle det en dokumentarfilm... Det er feks lite representativt for NRA sine medlemmer å fronte Timothy McVeigh sin "lekekamerat", til tross for at andelen gærninger i NRA nok er høyere enn gjennomsnittet...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det verste av alt er at dere bruker nettopp folk som Michael Moore sine løgner for å bevise at Bush lyger...

 

Gutt som ble utestengt av skolen for å ha gått med Pepsi-skjorte på Coca-Cola dag?

Ja, sikkert. Som Joachim sa, må han ha gjort noe annet som han ikke skulle ha gjort, noe som bryter med regelverket på skolen.

 

 

Det er jo Heston og NRA sin løsslupne våpenpolitikk som er grunnen til at det er så lett å få tak i seg våpen i statene og ergo, flere drap enn det ville vært ellers! Man må jo være idiot ikke å se dette! Ergo du er en idiot!

Wow, slukte Moore sine film-triks med åpent gap ja...

Det er faktisk veldig streng våpenpolitikk...

 

Du merker vel ikke redigeringstriksene til Moore i filmene hans, men det er jo åpenbart at du ikke gjør...

 

At Michael Moore trikser og mikser er bare sprøyt, hovedlinjene i det han forteller om er 100% sanne.

:lol::lol:

 

Så søt du er. Så uskyldig. Så naiiv.

 

Irak-krigen! Grunnlaget FOR krig var visse våpen som de IKKE fant! manipulering av rapporter (det ER løgn)  

 

Han kaller meg terrorist (da jeg ikke er med han)

 

Grunnlaget for krigen var at Irak brøt resolusjon 1441.

Jeg har aldri sagt at det var MØV i Irak, men jeg skal heller ikke bestemme meg for at det ikke er det når de IKKE er FERDIG MED Å LETE.

 

Du har slukt så jævlig med drit Johnsen, om du bare ante.

 

Så naiiv er dere, at dere tror at bare Bush og Co er i stand til å manipulere, lyve, etc, etc.

 

Å nei, for den andre siden lyger aldri da... :roll:

 

Michael Moore er det største bedrageriet som finnes.

 

Gå på www.bowlingfortruth.com hvis ikke dere kjenner til de fakta som viser at nesten alt i filmen hans er sprøyt og bullshit.

 

Jeg så denne filmen ikke lenge siden, og når jeg så på den lo jeg av den, for den var så tåpelig.

 

"bin Laden used his CIA training to kill 3000 Americans on 9-11"

 

Å ja, for bin Laden var jo den som var i flyene som pilot da... og det var jo selvfølgelig CIA som trente pilotene til å fly... og det var jo selvfølgelig CIA som "trente" bin Laden...

 

Ooops, vent, CIA gav finans-støtte til opposisjonsgruppen in Afghanistan for å kjempe imot USSR. Denne opposisjonsgruppen var ikke bin Laden sin, det var to forskjellige.

 

Ooops.

 

Så utrolig latterlig.

 

Nå kommer han ut med en ny film eller bok eller noe senere neste år...

Klarer nesten ikke vente på sprøytet hans igjen...

Lenke til kommentar
Det verste av alt er at dere bruker nettopp folk som Michael Moore sine løgner for å bevise at Bush lyger...

 

Gutt som ble utestengt av skolen for å ha gått med Pepsi-skjorte på Coca-Cola dag?

Ja, sikkert. Som Joachim sa, må han ha gjort noe annet som han ikke skulle ha gjort, noe som bryter med regelverket på skolen.

Så hvorfor sier ikke skolen bare det da? De kan jo gå ut å si akkurat det, så vil fyren kreve bevis, så vil de måtte legge frem bevis. Da skjer en av følgende:

1) De legger frem bevis - da er det ikke noe å krangle om.

2) De lar vær å legge frem bevis, det snakker for seg, og da er det ikke noe å krangle om mer.

 

 

Offtopic: Jeg PRØVER å ikke trekke inn personlig drittslenging, men jeg må bare si... du er den mest provoserende person jeg har "truffet på" på LANG tid! :roll:

Lenke til kommentar

Gutt som ble utestengt av skolen for å ha gått med Pepsi-skjorte på Coca-Cola dag?

Ja, sikkert. Som Joachim sa, må han ha gjort noe annet som han ikke skulle ha gjort, noe som bryter med regelverket på skolen.

Kanskje det brøt med skolens regler?

 

 

Det er jo Heston og NRA sin løsslupne våpenpolitikk som er grunnen til at det er så lett å få tak i seg våpen i statene og ergo, flere drap enn det ville vært ellers! Man må jo være idiot ikke å se dette! Ergo du er en idiot!

Wow, slukte Moore sine film-triks med åpent gap ja...

Det er faktisk veldig streng våpenpolitikk...

Moore har aldri sagt at det er løssluppen våpenpolitikk som er årsaken til alle drapene. I BFC er det vel to hovedteorier, våpenpolitikken og en vettskremt befolkning.

 

Du merker vel ikke redigeringstriksene til Moore i filmene hans, men det er jo åpenbart at du ikke gjør...

Merkelig setning ;)

 

At Michael Moore trikser og mikser er bare sprøyt, hovedlinjene i det han forteller om er 100% sanne.

:lol::lol:

 

Så søt du er. Så uskyldig. Så naiiv.

 

Jeg ser på BFC på en annen måte en Johnsen tydeligvis. Jeg er klar over at Moore trikser litt med tall og klipping, men jeg mener det er ganske nødvendig for å få fram poengene i filmen.

 

Irak-krigen! Grunnlaget FOR krig var visse våpen som de IKKE fant! manipulering av rapporter (det ER løgn)

 

Han kaller meg terrorist (da jeg ikke er med han)

 

Grunnlaget for krigen var at Irak brøt resolusjon 1441.

Jeg har aldri sagt at det var MØV i Irak, men jeg skal heller ikke bestemme meg for at det ikke er det når de IKKE er FERDIG MED Å LETE.

 

Du har slukt så sinnsvakt med drit Johnsen, om du bare ante.

 

Så naiiv er dere, at dere tror at bare Bush og Co er i stand til å manipulere, lyve, etc, etc.

hmm, jeg mener å huske noe photoshop bilder som vår gode venn Powell viste fram som bevis i sikkerhetsrådet. . .

 

Å nei, for den andre siden lyger aldri da... :roll:

Jo, det gjør den. lyver så det renner til tider faktisk.

 

Michael Moore er det største bedrageriet som finnes.

 

Gå på www.bowlingfortruth.com hvis ikke dere kjenner til de fakta som viser at nesten alt i filmen hans er sprøyt og bullshit.

 

Den siden imponerte meg ikke akkurat. . . Det var jo stort sett meningsyttringer :roll:

 

 

Jeg så denne filmen ikke lenge siden, og når jeg så på den lo jeg av den, for den var så tåpelig.

synd for deg. . .

 

"bin Laden used his CIA training to kill 3000 Americans on 9-11"

 

Å ja, for bin Laden var jo den som var i flyene som pilot da... og det var jo selvfølgelig CIA som trente pilotene til å fly... og det var jo selvfølgelig CIA som "trente" bin Laden...

 

Ooops, vent, CIA gav finans-støtte til opposisjonsgruppen in Afghanistan for å kjempe imot USSR. Denne opposisjonsgruppen var ikke bin Laden sin, det var to forskjellige.

 

Ooops.

 

Så utrolig latterlig.

 

Nå kommer han ut med en ny film eller bok eller noe senere neste år...

Klarer nesten ikke vente på sprøytet hans igjen...

 

Det var nytt for meg, har du en url eller noe?

Lenke til kommentar
Jeg så denne filmen ikke lenge siden, og når jeg så på den lo jeg av den, for den var så tåpelig.
Jeg lo også, fordi Mikkel ser så morsom ut der han vralter rundt å vrikker på den feite ræva si og tror han er proff. Den mannen har tjent stor penger på å spille på arbeiderklassens hat mot de rike, og arbeiderne liker han så godt at de ikke ser det faktum at mannen er styrtrik.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...