Gå til innhold

[Løst] Kommer ikke ut av hvilemodus, harddisk?


Anbefalte innlegg

Har fått et lite problem med maskinen min, den vil ikke alltid gå ut av hvilemodus vist den først har havnet der.

Maskinen reagerer ikke på noen ting, museklikk, tastatur, prøvde nytt USB tastatur og men det funket heller ikke.

Trykket på av knappen for å få maskinen til å gå i dvale, for så å vekke den men ingenting fungerer.

Det bare forblir helt svart, selv om jeg hører lyd fra den (HDD, ikke vifte). En gang stoppet den bare opp, uten å være i hvilemodus. Da forble bare skjermbildet slik det var, uten noen reaksjon på mus eller tastatur.

 

Prøvde til og med å koble til via SSH for å sjekke om det kun var skjermen som ikke funket. Fikk koblet meg på, men med en gang jeg skulle kjøre en komando tok det veeeeldig lang tid før den svarte med meldingen "Write failed: Broken Pipe".

 

Hver gang det skjer blir jeg nødt til å slå den av, enten med å ta strømmen eller å holde inne power knappen...

 

Jeg mistenker harddisken for å begynne å bli defekt, kjøpte maskinen for 3 1/2 år siden så den er akuratt ikke ny. I tillegg fikk jeg en mail fra Apple & co, med beskjed om at maskinen min var i en serie som var "beryktet" for å ha problemer med harddisken. Så de tilbude meg å bytte disk gratis vist jeg tok den med til en epleforhandler, mailen glemte jeg og plutselig var tidsfriten for å gjøre dette over...

 

Noen som tror det kan være noe annet eller er enige med meg at det må være harddisken?

 

Den skal jeg nok klare å bytte selv, selv om det er en iMac 27". Men vil være sikker før jeg begynner å skru på maskinen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...