Gå til innhold

Hvilken kontroller foretrekker du?

IceBlitz

61 stemmer

1. 1. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for best ergonomi?

• Xbox 360 spillkontrolleren
    • PS3 spillkontrolleren
    • Liker begge like godt på forskjellige vis - ulemper og fordeler med begge
  2. 2. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for FPS-spill

• PS3 spillkontrolleren
  3. 3. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for RPG-spill

• PS3 spillkontrolleren
  4. 4. Spillkontroller - Xbox 360 eller PS3 for plattform og andre roligere spill

• PS3 spillkontrolleren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Skrevet

Synes Dual shock 3 suger, og jeg kan ikke fordra små kontrollere. Xbox 360 passer mine hender perfekt.

Skrevet

D-paden, venstre stikke i feil posisjon og den helvetes irriterende batteripakka som alltid er i veien og som gjør at det ikke går an å holde kontrollen på en komfortabel måte, er gode nok grunner til at jeg syntes DS3 er overlegen 360-kontrolleren. Eneste som er rævva på DS3 er L2 og R2

• 2 uker senere...
Skrevet

De som sier at DS3 ligger bedre i hendene må ha de minste hendene på jord. Trodde først at batteripakken bakpå de trådløse X360-kontrollerne skulle irritere livet av meg i årevis, men den er ikke i veien og gir kontrolleren en deilig tyngde. Det eneste som er drit med X360-kontrolleren er D-paden og det faktum at skulderknappene har en tendens til å ryke om man blir ekstra sinna mens man spiller FIFA. Har også klart å slite av gummien på stikkene på et flertall kontrollere etter mye bruk, da jeg har en tendens til å trykke veldig hardt når det blir hektisk, men det er knapt et problem.

Jeg hadde kjøpt PS3 for lenge siden om kontrollerne ikke hadde vært så totalt ræva. 360-kontrolleren er rett og slett overlegen, og Microsoft har vært best på kontrollere siden de byttet fra det drapsvåpenet som fulgte med den første Xboxen helt i starten til mer ergonomiske Controller S. Synes ikke at noen andre av mainstream-konsollene har hatt kontrollere som har vært gode å holde i siden N64 sin latterlige sak, som feilet på stort sett alt bortsett fra komfort.

Skrevet

Xbox 360'en selvfølgelig.

• Den er større, så jeg får ett bedre grep.
  • RT og LT knappene er buet, slik at fingrene ikke sklir.
  • Jeg liker plasseringen av knappene.

PS3 kontrolleren er den eneste grunnen til at jeg ikke har skaffet meg en PS3.

• 3 uker senere...
Skrevet

Skal bli morro med en ny versjon av denne tråden, etterhvert som One og PS4 får fotfeste. Sony skal etter sigende ha dradd Dual Shock kontrollen opp av driten med sin 4.generasjon :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Liker DS3 mye bedre en X360 kontrolleren. Er kanskje fordi har brukt DS3 mest. Liker ikke skulderknappene til X360 kontrolleren (DS3 har ikke perfekte skulderknapper den heller) og for meg så blir X360 kontrolleren litt for klumpete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...