Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utorrent disk overload 100% problem


Anbefalte innlegg

Hei :) For å begynne er jeg klar over at det finnes flere tråder om dette temaet men jeg har forsøkt noen av hotfixene som nevnes i dem og det har ikke løst problemet. Da tar jeg meg friheten til å spørre igjen.

La oss for ordens skyld si at det utelukkende er lovlige torrenter som blir delt.

All fildeling skjer til samme private tracker.

 

Problemet er som følger:

  • Jeg får en feilmelding i utorrent " disk overload 100%" ved nedlasting av torrents.
  • Størrelse på torrent og antall leechers ser ikke ut til å påvirke hyppigheten.
  • Nedlasting er begrenset til 4 mb/s men det kan godt skje med lavere hastighet.
  • Det er kun 5 torrents som laster opp om gangen.
  • Globalt maks antall tilkoblinger er satt til 200.
  • Maks antall peers per torrent er satt til 50.

 

Jeg har forsøkt å bytte disk til en med 16mb cache uten at det spilte noen rolle.

Disken benyttes utelukkende til torrents og er ikke den samme som OS kjører fra.

Det er mer enn nok plass igjen på disken.

 

Ble et rotete innlegg men jeg håper jeg har gjort meg sånn nogenlunde forstått.

Setter pris på alle ideer!

 

 

Tilleggsspørsmål: Jeg laster sjeldent opp i mer enn 200kb/s til tross for at jeg har en linje med nesten 90 mbit/s opplastningshastighet.

Hva kan være grunnen til det?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Du laster nok ikke opp raskere enn det du nevner på grunn av at du ikke har videresendt porter korrekt, ellers er det for få leeches med tilstrekkelig båndbredde. Med mindre du faktisk har alt det i orden.

 

Skjer det hvis du skriver til OS-disk?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det samme problemet med en disk, en "green"-disk. Det viste seg at det var disken som var på tur å ta kveld. Nå ser det ikke ut til å være tilfelle for deg siden det skjer med flere disker.

Det eneste tipset jeg har er å sjekke om cache er påslått i uTorrent, og eventuelt prøve å øke størrelsen på den (til f.eks. 100 MB).

Lenke til kommentar

Tror jeg har alt i orden med portene da jeg har manuell port forwarding og satt rett port i utorrent.

Jeg har satt cache i utorrent til 256 mb og det TROR jeg begrenset problemet men det er jeg ikke sikker på.

Har ikke testet å skrive til OS disk, men det burde jo bare være en ulempe?

 

Forøvrig fungerer nedlasting aldeles ypperlig. Bunner linja om jeg vil, med mindre disken overloader.

Og den KAN laste opp i over 200kb/s men det er bare svært sjeldent den gjør det ;)

Endret av Timster
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei, fikk ordnet problemet på et vis og fant ut at disk overload problemet kun oppstår når jeg har torrenter som er delvis nedlastet. Pleier bare å unngå å laste ned deler.

 

MEN når har noe annet begynt å bugge, utorrent krasjer tilsynelatende uten grunn og prosessen lar seg ikke fjerne. Dritten er da at jeg ikke kan bruke google chrome fordi den ikke makter å laste inn noen siden med utorrent hengende i bakgrunnen.

Eneste jeg har funnet ut som funker er å restarte PC'en når utorrent klikker men dette tar ikke mer en noen timer før det skjer på nytt. Begynte helt uten forvarsel og disken er ikke full eller går i dvalemodus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Disken er en Samsung F1 1TB som er et par år gammel. Gikk kun som lagringsdisk før jeg begynte å bruke den til torrents for et halvt års tid siden. Resten av dataen er: 16gb ram, windows 7, kablet nettverk med nettverkskort på hovedkortet.

 

Dette forekommer kun når utorrent er på og det "krasjer"

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Øk mellomlagringen under innstillinger/avansert

 

http://www.youtube.com/watch?v=4eo_q9UKBJ4

 

This...

 

Du skriver ikke hvor mye RAM du har, men har du 8+ kan du fint sette av 1500 MB til mellomlagring uten at du merker noe.

 

"ctrl+shift+esc" og se på performance for å se hvor mye RAM du bruker og har...

 

Edit:

 

Ser at du skriver at du har 16 GB RAM. Du vil garantert ikke merke noe om du setter hurtigbuffer/cache til 1500 MB, annet enn at du aldri mer vil oppleve "disc overload" :)

 

Edit2:

 

Anbefaler uTorrent 2.2.1

Endret av pifler
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-182691

 

Takker for forslag:) Glemte bort tråden her litt pga jeg gikk over til å bruke tixati istedet. Blir å formatere pcen snart og da kommer jeg sikkert til å gå tilbake til utorrent med høy buffer :)[/quote

 

Prøvde Tixati da jeg var lei bloatware utorrent, fant til slutt ut at utorrent 2.2.1 er tingen ;-) superlightweight og ingen reklame :-D

Lenke til kommentar

gå over til qbittorrent istedet for å tviholde på en gammel utorrent versjon.

Aldri hatt et disk overload problem og har på tving crc/md5 sjekking på alle torrents, tving kryptering, dhx og lignende også av.

http://www.qbittorrent.org/

 

Det er vel ikke noe problem med utorrent (den gamle altså, den nye er jo helt bloatet) så lenge man husker å skru opp buffer om man har rask linje og snurredisk? Jeg har 100mbit og aldri noe problemer :)

 

Uansett, skal man først bruke uTorrent så er 2.2.1 tingen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...