Gå til innhold

[Løst] ARMA 3 - FPS-dropp på multiplayer?


Anbefalte innlegg

Hei
Har et problem med Arma 3 som jeg ikke forstår.
Selv i Alpha og Beta har jeg hatt dette problemet. Når jeg spiller multiplayer får jeg en ekstrem FPS-dropp. På singleplayer på Ultra, når det virkelig er mye action, har jeg en FPS på 23-25. Men på en multiplayer-server, selv den kompisen min her i Norge lager, får jeg en FPS på 7-12 - og dette med innstillingene i spillet skrudd ned til Standard eller Low. I andre servere har jeg hatt helt nede i 5.
På singleplayer i Standard har jeg en FPS på 60.
Hva er greia? Hvordan fikser jeg dette?

Specs:
Intel Core2 Quad CPU Q8300 2.5 GHz
8GB RAM
PowerColor Radeon HD 7950 3GB GDDR5
W7 64 bit.

Standard HDD, ikke SSD.

Endret av Nutzg0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er greit nok Nizzen. Saken er den at ytelseforskjellen er veldig merkbar fra singleplayer til multiplayer.

Til trådstarter:

Du kan forsøke å gå inn i Arma3.cfg fila som ligger i Mine dokumenter -> Arma3 og endre så denne linja ser sånn ut; GPU_MaxFramesAhead=1;

Den står mest sannsynlig på 1000 default.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da er det nok prossesoren din som er for svak, dessverre. Jeg har samme GPU, men kjører en AMD8350 8-kjerner. Ligger på rundt 60 fps med settings rundt very high.

Det som kan gi deg en god del forbedret ytelse er å sette ned overall, detail og shadow distance til du føler det gir deg bedre fps. Videre kan du skru av post process aa og sette shadows på normal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjører Nvidia 690 gpu å en i7 3770K @4,9ghz , 32gb ram å spiller fra SSD. Har akkurat samme ærfaring med fps å servere som Kontorstol . Spiller stort sett wasteland å somme servere er så håpløse at maskinen min ikke klarer å drive det akseptabelt på svakest instillingenne engang , menst andre servere går det helt fint på ultra ...

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For ett sykt ressurskrevende (dårlig optimalisert?) spill! Sitter med en i7 x990@4,2ghz, 12gb ram og ett gtx780. Og klarer ikke mer enn 30-40 fps. Får noen syke fpsdrops innimellom. Det sprøeste er att det virker ikke som fps'n endrer seg noen spesiellt uansett hvilke innstillinger jeg bruker, får 30fps på standard og 30fps på ultra. Dette er på SP.

 

edit:

 

Under hele spillsession så var aldri gpu usage over 50 % en eneste gang. I alle andre spill så ligger load mellom 95%-100%. Så da er det ikke hardwaren min det er noe galt med, men spillet?

Endret av AcIdica
Lenke til kommentar

For ett sykt ressurskrevende (dårlig optimalisert?) spill! Sitter med en i7 x990@4,2ghz, 12gb ram og ett gtx780. Og klarer ikke mer enn 30-40 fps. Får noen syke fpsdrops innimellom. Det sprøeste er att det virker ikke som fps'n endrer seg noen spesiellt uansett hvilke innstillinger jeg bruker, får 30fps på standard og 30fps på ultra. Dette er på SP.

 

edit:

 

Under hele spillsession så var aldri gpu usage over 50 % en eneste gang. I alle andre spill så ligger load mellom 95%-100%. Så da er det ikke hardwaren min det er noe galt med, men spillet?

 

ca det samme jeg får. så ja er nok spillet.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...