Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

om du leste den reddit posten jeg linket et par poster opp så var man 100% garantert til å få en key om du fikset deg en koreansk battlenet account og optet inn der, keyen får du på epost så den linker du bare til en eu/us account

Nei, jeg leste den ikke. Takk for info. Jeg fikk key på facebook så det ordnet seg :)

Lenke til kommentar

Alle mage common cards er gode, derfor de er op.

 

Får du er par frostbolts. fireballs og flamestrikes og du er golden

Vel, det er ikke akkurat sjeldent at jeg ikke drafter noen av de der.

Så sitter jeg der da med en Frostbolt og kanskje en Fireball. Da er du ikke akkurat golden for å si det sånn.

 

Men det du nevner der er sånn det er for stort sett alle klassene. Drafter de gode class kortene så er du golden.

Lenke til kommentar

Er en nettside som de viste frem på både turn2 og valuetown med seiersstatistikker for alle klasser i både constructed og arena. Husker ikke navnet, men total "samplesize" var over 30 000 kamper (mage alene hadde over 8000 tror jeg).

 

I arena var rogue nr 1, mage nr 2

I constructed var rogue nr 1, mage nr 5

 

Hunter var ikke overraskende nr 9 i begge tilfeller. Så det er nok mere grunn til å klage på rogues enn mages..

 

Og jeg hater virkelig rogues :p Samme hvor bra start man får selv, så kan rogue snu det til sin fordel med deadly poison, perdition blade, si:7 agent, backstab, eviscerate, scrub osv... altfor mange kort som er helt imba med combo mekanikken.

 

Turn 2 6/6 bloodknight + argent squire? Turn 2 divine shielded fairie dragon + argent protector?

Åpninger paladins har våte drømmer om og som nesten kan avgjøre en kamp mot alle andre klasser, men som rogues bare kan gjespe seg gjennom mens de funderer på hvem av de 70 removal kortene de skal bruke først

Lenke til kommentar

Det jeg syns er verst mot rogues er at det er så mange kamper (selv iblant når jeg vinner), hvor jeg aldri får "gjort noe" før turn 8 eller 9, eller aldri.

 

Jeg legger ut noe, roguen fjerner det

Jeg legger ut noe, roguen fjerner det

Jeg legger ut noe, roguen fjerner det...

 

Det blir bare for ofte at man aldri får faktisk angrepet med minionsene sine, og da er det like kjipt å spille mot som mage freeze (hvor man får beholde minions på bordet men de får ikke lov til å angripe :p)

Lenke til kommentar

Det er ikke sant. Alle kort som kan kjøpes kan også fåes ved å spille. Når det er sagt kjøper man ikke kort, men kortpakker. De kan betales med ekte penger eller ingame gull. Og i de kortpakker er det jo vilkårlig hva slags kort man får.

 

Men jo flere pakker man åpner, jo større sjanse er det for at man får gode kort. Og det er begrenset hvor mye gull man kan tjene iløpet av en dag.

Lenke til kommentar

De fleste TCG er litt p2w, i den grad at skal du ha gode decks må du ha en del kort tilgjengelig, siden det gir mer variasjon, synergi potensiale osv. Det vil ta en del tid å spille seg til nok kort. Men som nevnt over så må man ikke betale noe, og selv om man har alle kortene tilgjengelig så gir ikke det noen garanti for at man vil vinne mye. Man må fremdeles klare å sette sammen gode decks, og vite hvordan man skal spille de. Det er ikke slik at det mest sjeldne kortene er de beste, de er ofte situasjonsbetinget.

Men det kommer jo an på hvilket nivå man ønsker å konkurrere. På de lavere nivåene vil man trolig oftere møte på folk med kun/mye basis kort, og da blir det ganske jevnt med tanke på hvilke kort man møter på.

 

Alle (ikke basis) kort kan disenchant'es for dust. Dust brukes til å "kjøpe"/bygge nye kort, og da har du full kontroll på hvilke kort du får, man må bare ha nok dust. Siden man kan maks ha to like kort i hver deck, har spillet en funksjon for å disenchant'e alle kort du har for mange av.

 

Begrensningen er på 100g og gjelder bare constructed. Med 50% winrate og 10min per game tar det 10 timer å tjene 100g..

Det er vel ikke helt riktig. Man har 3 daily quests som gir 40g hver og de er ekskludert fra maks grensen på 100g pr dag. Det er ikke alle quests som går på å vinne, så det bør ikke være vanskelig å samle sammen nok gull til en pack eller ett arana run pr dag. Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det raskest å bla opp noen kr for å få noen flere kort, i alle fall i starten. Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Det er vel ikke helt riktig. Man har 3 daily quests som gir 40g hver og de er ekskludert fra maks grensen på 100g pr dag. Det er ikke alle quests som går på å vinne, så det bør ikke være vanskelig å samle sammen nok gull til en pack eller ett arana run pr dag. Men uansett hvordan man vrir og vender på det så er det raskest å bla opp noen kr for å få noen flere kort, i alle fall i starten.

 

Det jeg mener er at det tar 10 timer å tjene nok gull som teller til den 100g cappen per dag, alt man tjener fra arena, quests og diverse bonuser (som f.eks 100wins) er ekskludert, så den cappen er ikke noe å bekymre seg over. Jeg sitter med 700g nå, tjent på noen bra arena runs og dailies ;)

Lenke til kommentar

SATAN. det priest kortet som dobler all healing på hero power og kort kan dra å brenne i helvette, verre op shit har jeg ikke sett siden mage kortet som gir dem fireball for hver spell de caster.

Prophet fucking velen sammens med double health kort 7/14, hadde board advantage til den unkillable dritten der kom på bordet, å du poker den se på healingen jeg kan gi den ........

Lenke til kommentar

Mye som kunne hjulpet deg i den situasjonen. Silence, Big Game Hunter, Crazed Alchemist, Tinkmaster Overspark, Deathwing og Class spesifikke removals. At du ikke hadde noe tilgjengelig gjør ikke kortet OP.

 

This. Mye som folk synes er OP som jeg synes er ubrukelig fordi det typsik avhenger av saa mye som maa klaffe samtidig for aa fungere. Win-raten min eksploderte naar dette gikk opp for meg

Lenke til kommentar

Mye som kunne hjulpet deg i den situasjonen. Silence, Big Game Hunter, Crazed Alchemist, Tinkmaster Overspark, Deathwing og Class spesifikke removals. At du ikke hadde noe tilgjengelig gjør ikke kortet OP.

2x silence allerede brukt på andre battlecry kort som måtte stoppes, å 90% av korta du lister opp der er kort som ikke er tilgjengelig for meg i constructed å kommer neppe til å bli det på en stund.

Jeg hadde en 3/3 beast taunt på bordet, fyrte av et kill command for 5 dmg, og brukte et 5/2 charge kort, priesten countrer med et holy nova sammens med hero abiletyen å er tilbake til et 7/12 igjen, jeg hadde ingen ting igjen i decken som gjorde nok dmg som han ikke bare kunne heale opp igjen.

Lenke til kommentar

2x silence allerede brukt på andre battlecry kort som måtte stoppes, å 90% av korta du lister opp der er kort som ikke er tilgjengelig for meg i constructed å kommer neppe til å bli det på en stund.

Jeg hadde en 3/3 beast taunt på bordet, fyrte av et kill command for 5 dmg, og brukte et 5/2 charge kort, priesten countrer med et holy nova sammens med hero abiletyen å er tilbake til et 7/12 igjen, jeg hadde ingen ting igjen i decken som gjorde nok dmg som han ikke bare kunne heale opp igjen.

 

Så du kastet bort et Kill Command og en Reckless Rocketeer helt uten mål og mening med andre ord? Det du skriver her vitner om at du har mye å lære, som selvfølgelig ikke er noe galt i. Men i stedet for å klage på at et kort er OP kan du i stedet se på hva du selv kunne gjort bedre. Jeg tør nesten ikke å spørre hvilke kort du valgte å silence tidligere i spillet. Hunter er ikke den beste klassen for å ta de virkelig store korta men kort som Hunter`s Mark, Freezing Trap og Deadly Shot ville vært løsninger i situasjonen du beskriver. I tillegg til de nøytrale korta jeg nevnte. Selvfølgelig, noen ganger har man rett og slett ikke flaksen på sin side, og får ikke de kortene man trenger, selv om man har dem i decket. Men det er ingen unnskyldning for å kaste bort 2 kort slik du gjorde her.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velen er et morsomt kort, men veldig vanskelig å spille safe. Og jeg ville personlig aldri buffet det med +1 kort da en 7/7 med den effekten der allerede er 1.prio for removals. Ender du fort opp med en 2 for 1 trade og er du heldig får du fyrt av en heal og gir deg selv +4hp og taper card advantage..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...