Gå til innhold

BI føler seg misbrukt av charterfeber


Korporal Kranium

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det må BI tåle. Betegnelsen "BI-gutta" er et uheldig symptom på inntrykket samfunnet og media har av klientellet deres. For å endre dette inntrykket må skolen markedsføre seg mot et annet klientell og endre studentkulturen på skolen. Det er ingen lett jobb, men merkevarenavnet deres vil ikke være noe mindre skadet selv om TV3 slutter å bruke den assosiasjonen.

Lenke til kommentar

Som markedsføringsstudent på BI i tre år skjønner jeg godt at BI reagerer.

 

Jeg er helt enig i at gutta i charterfeber er en stereotypisk BI-gjeng. Men så er også steoretyper nettopp det, stereotyper. Jeg skal ikke nekte for at den typen ungdom man ser i Charterfeber er overrepresentert på BI, men samtidig finnes det også alle andre typer folk på BI. Jeg er ikke typen, og de aller fleste jeg omgikk med på BI er ikke den typen. De aller fleste er hardtarbeidende studenter som vil lykkes, og har all slags forskjellig bakgrunn. Og til den over meg som sa at BI må markedsføre seg mot en annet klientell: Det har de gjort bevisst i mange år. Se for eksempel årets Typisk BI-kampanje: http://typiskbi.no/

 

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om denne saken hadde det ikke vært for at kun EN (!) av guttene i "BI-gjengen" faktisk er student på BI. Da er det faktisk ganske urimelig av TV3 å bruke den betegnelsen om de.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Det er du som sier at det er urimelig av TV3 og bruke stereotypen, men det er jo akkurat hva de er, stereotypiske. Man kaller gjerne folk med en viss klesstil en "blærums soss", uavhengig av om man er fra Bærum eller ikke, akkurat som man trygt kan kalle disse TV3 deltakerne stereotypiske BI gutter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke alle Blærumsgutter er fra Bærum, og ikke alle gutter fra Bærum er Blærumsgutter.

Det finnes Blærumsgutter i sarpsborg og bergen og.

Man kan være pappagutt selv om man ikke nødvendigvis har en far, men bare en bortskjemmende mor.

 

Man må skille mellom begrep og opprinnelse/språkstamme for begrepet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...