Gå til innhold

Slutter med Gaming


PerParker66

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar opp for mye tid, Sliter meg ut, må få jobbet med skole men tenker på hva jeg skal game når jeg kommer hjem hele tida. Blir helt koko av det ;)

 

Jeg misunner folk som har noe å glede seg til etter skolen. Jeg må på jobb etter skolen.

Og etter jobb må jeg sove som oftest.

 

Hvordan slutte å game: Ha en travel hverdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke min oppfattning men oppfattningen i scenen jeg har deltatt aktivt i siden 1994. Det første jeg fikk trykket i trynet var at jeg ikke måtte tro at jeg kunne komme her og komme her hvis jeg var en tilfeldig useriøs fyr. Tilbake da var det faktisk mye hardere fordi folk som ikke hadde dyp forståelse for maskinvare, koding, tracking eller grafikk og andre felter ble sett på som lamere og lusere. Før den tid var igrunnen folk som kun spilte bannlyst eller hengt ut. Feks sent 80-tall eller tidlig 90-tall hvor folk ble sett ned på fordi de ikke forstod seg på datamaskiner og nøyde seg med å spille dataspill.

 

"Lamer is a jargon or slang name originally applied in cracker and phreaker culture to someone who did not really understand what he or she was doing. Today it is also loosely applied by IRC, BBS, and online gaming users to anyone perceived to be contemptible. In general, the term has come to describe someone who is willfully ignorant of how things work."

 

"In Internet slang, a luser (sometimes expanded to local user; also luzer or luzzer) is a painfully annoying, stupid, or irritating computer user. It is a portmanteau of "loser" and "user"."

 

Om så alle som spiller er gamere på folkemunn er de som spiller som tidfordriv fremdeles smertefult irriterende og skyld i at spillene dummes ned. Jeg unner vanlige folk å spille, men la de få egne spill, ikke slik som nå hvor spill-franschiser som tidligere gikk dypt har blitt dummet ned til å passe alle og enhver.

 

Hva er det du driver å sløser bort store mengder fin gaming-tid på å skrive bøker i forum for? Dette er ikke særlig "gamer" av deg ass.

Lenke til kommentar

Jeg er gamer selv og kjenner andre som er det. Det er ikke vanskelig å skille ut hvem som er gamer og hvem som ikke er det. Jeg blir verken treningsentusiast eller sjakkguru, kokk eller hva som helst av å random utføre noen aktiviteter fra tid til annet. Folk må gjerne tro at de blir gamer av å spille et videospill.

 

I diverse oppslagsverk står det at enhver som spiller er en gamer og at det at det er mye debattert hvem som skal kalles gamere, men gamerne var der lenge før hvermansen begynte å spille videospill. Hvis random folk er gamere er jeg lege fordi jeg lekte i barnehagen.

 

Gamer oversatt til norsk ville blidd videospill-entusiast, man blir ikke videospill-entusiast av tilfeldig spilling av videospill.

 

Det var da det verste..

 

Er det virkelig en æreskodeks knyttet til begrepet gamer? :huh:

Endret av andjoha
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jepp, men da er det snakk om kyberatleter.

 

En kyberatlet sitter heller ikke kun foran en skjerm. Kyberatletens hverdag bør inneholde fokus på kosthold og annen aktivitert relatert til å prestere maksimalt i konkurransespilling. Feks knallhard fysisk fostring etter soloppgang og noen sett med tennis etter lunch for å bedre øye-hånd koordinasjon og reasksjonsevne.

 

Noen kyberatleter kombinerer med jobb eller studier mens for andre er det en fulltids livsstil.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jepp, men da er det snakk om kyberatleter.

 

En kyberatlet sitter heller ikke kun foran en skjerm. Kyberatletens hverdag bør inneholde fokus på kosthold og annen aktivitert relatert til å prestere maksimalt i konkurransespilling. Feks knallhard fysisk fostring etter soloppgang og noen sett med tennis etter lunch for å bedre øye-hånd koordinasjon og reasksjonsevne.

 

Noen kyberatleter kombinerer med jobb eller studier mens for andre er det en fulltids livsstil.

 

Å sitte på forum gjør deg neppe til noen bedre gamer. Du er en skam for tittelen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søtter faktisk denne her. Gaming har gitt meg utrolig mye gleder, men etter at jeg flyttet og internettet ikke var tilstrekkelig lenger har livskvaliteten min gått opp betraktelig.

Start på helsestudio, få deg venner, se på film og serier sammen med andre. Gjør leksene dine. Du har plutselig mye mer tid til alt du nedprioriterte før.

Lenke til kommentar

hva er poenget med å slutte å gjøre noe du liker


Søtter faktisk denne her. Gaming har gitt meg utrolig mye gleder, men etter at jeg flyttet og internettet ikke var tilstrekkelig lenger har livskvaliteten min gått opp betraktelig.

Start på helsestudio, få deg venner, se på film og serier sammen med andre. Gjør leksene dine. Du har plutselig mye mer tid til alt du nedprioriterte før.

hvorfor kan man ikke gjøre begge deler. er ikke sånn at fordi man liker å spille skal man gjøre det 16 timer i døgnet herregud

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skaff deg hund. Da har du ikke tid til å game mer :-p Finnes ikke noe kulere enn en EKTE avatar / sjelvenn som du kan lvl opp med MASSE trening og Dressur. Gå turer i naturen. Finnes ikke noe bedre. Etterhvert kommer kanskje jakt interessen også, og da har du en haug av ting å bruke penger på videre ;)

Alerede gjort det... :)

Lenke til kommentar

Sett opp timeplan og legg spillingen utenom annen aktivitet. Feks før kl 10/12 for de som har ledig tid etter 06:00 og mellom 18:00 og 00:00 for de som har ledig tid på kvelden.

Ja. Blir vel å sette opp ukesplan. Lagt opp når jeg skal trene, gjøre skole ting, game og være ute sosialt ^^

Endret av ISKisac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...