Gå til innhold

BIOS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp her nå:

Jeg kjøpte en HP PC på Elkjøp for 2 år siden.

Jeg har hatt lyst til å klokke cpu'en på den (AMD 1800+), men det er en slags "sperre" i BIOS som gjør at d ikke går, d går lissom ikke å velge FSB... Håper jeg kan få hjelp/svar fra noen som KAN dette :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
du må sikert låse opp prosessoren (L12 broa tror jeg) for å klokke den, siden et så gammelt hovedkort sikkert ikke låser opp prosessoren for deg.

Tusen Takk! Har spørt om dette før her, men neida...

Hvor låser man opp den da?

Skrevet

Tror du skal bare gi opp det der med en gang... Ferdig-Pc'er á la HP har ikke de samme mulighetene som "ordentlige" PC'er har. Hovedkorta er gjerne spesiallagde for HP som i tilfelle her og byr på få muligheter utover spesifikasjonene til maskinen...

Men om du får det til, har du gjort en god jobb! :)

Skrevet

HP-pc er ikke noe tess.

Gikk igjennom HK og fant ut at HK kun støttet 2,4ghz og 400mhz bus.

I PC'en satt det en 2,533ghz 533mhz bus.

Hovedkortet var jo helt på trynet. Det hadde blant annet eget lydkort og VGA(som om dette er noe stort), men det var altså blokka.

Itilegg ble dette hovedkortet produsert for 2år siden før jeg kjøpte PC'en. Den gang 2,533ghz fra Intel var det beste å få på markedet.

Det det hele endte med var at jeg gikk å handla meg et nytt hovedkort + et nytt kabinett(Kabinettet så ut som det var stappa med kabler. For å få ut strømforsyninga som var på fattige 150W!! måtte jeg ha ut hovedkort og DVD og DVD-Brenner + harddisk og diskett stasjon. Dette er jo helt Trynet.

Anbefaler på det sterkeste å la være å kjøpe HP Pavilion PC! Det har jeg ingen gode erfaringer med, ikke bare min mens andre også.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...