Gå til innhold

Kvinne funnet død på Aksla, Ålesund.


Skipstrixy

Anbefalte innlegg

http://www.smp.no/nyheter/article8195561.ece

 

Vil fra min side takke alle frivillige som har brukt fritiden sin, deltatt og hjulpet oss i søket etter savnede.

Jeg vil og takke, Røde Kors, Sivilforsvaret, Politiet, Brannvesenet og alle andre profesjonelle etater.

 

Sender samtidig tanker til Familie, venner og andre pårørende. Ålesund er ennå så lite, at det er vanskelig å ikke bli berørt.

 

Trist nyhet, etter 3 intense dager med leiting.

 

Hvil i Fred.

 

... Og måtte en gjerningsmann tas fort, og bli dømt.

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ingenting om hvordan søk etter savnede utføres, men jeg synes det er rart at hun er funnet 4 meter fra gangstien når de har letet i 3 dager.

 

Etterpåklokskap kan være litt lett til tider. Om man ser nøyere etter på området som vi har søkt, så er dette ekstremt stort, og på mange plasser er det veldig ufremkommelig. Det ble først igangsatt et grovsøk, som medførte at kun de aller mest "logiske" plassene ble søkt på, dette omhandler bla. kilometervis med stier, og rett utenfor disse stiene. Samt de mer logiske plassene der man kan forvente å finne noen i live.

 

Grunnen for dette, var i håp om et raskt funn av en levende og kanskje skadet person.

 

Finsøket er ekstremt mye mer tidkrevende, og dette ble ikke igangsatt før sent fredag, tidlig lørdag. Dette omhandler igjen stiene, og hele området utenfor, og da skal man sørge for at alt blir sjekket.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

 

Etterpåklokskap kan være litt lett til tider. Om man ser nøyere etter på området som vi har søkt, så er dette ekstremt stort, og på mange plasser er det veldig ufremkommelig. Det ble først igangsatt et grovsøk, som medførte at kun de aller mest "logiske" plassene ble søkt på, dette omhandler bla. kilometervis med stier, og rett utenfor disse stiene. Samt de mer logiske plassene der man kan forvente å finne noen i live.

 

Grunnen for dette, var i håp om et raskt funn av en levende og kanskje skadet person.

 

Finsøket er ekstremt mye mer tidkrevende, og dette ble ikke igangsatt før sent fredag, tidlig lørdag. Dette omhandler igjen stiene, og hele området utenfor, og da skal man sørge for at ALT blir sjekket.

 

Det var noe slikt jeg tenkte på.

At man først søkte "fort og gale" etter noen levende ettersom noen som er bortgjemt neppe er i live likevel.

 

Jeg er forresten veldig godt kjent på Akslafjellet og vet om alle stiene og bunkerene der.

 

PS: Det er etterpåklokskap man lærer av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Worst case scenario er en turist, noe Ålesund har ganske mange av for tiden.

Det står som regel noen campingbiler ved Fjellstua noen hundre meter fra funnstedet, så *hvis* noe slikt har funnet sted så er sikkert vedkommende langt nede i Europa nå.

 

(Det var noe slikt man tror skjedde i Espås saken fra Geiranger 1997, hvor de tror den skyldige var en tysker som var long gone når de endelig fant henne)

Lenke til kommentar

Og da mener politiet at de har pågrepet rett gjerningsmann! :)

http://www.smp.no/nyheter/article8220265.ece

 

Jeg mener at Kripos og Ålesundspolitiet fortjener ros for å ha utført en profesjonell jobb veldig kjapp. Håper at drapsmannen blir dømt så fort som mulig for det han gjorde mot Anja og de pårørende, slik at saken kan komme ut av verden.

 

En skal ikke komme ustraffet fra slike handlinger.

Lenke til kommentar

Syns frp hadde ett utrolig godt poeng, hvorfor sitter ikke sånne gærninger inne allerede. Etter det det står om oppførselen hans, har han sikkert ødelagt for mange andre bra mennesker også de siste årene. Trusler, vold osv.. Noen er jo ansvarlig for at han får gå fri og kan gjøre kriminelle handlinger igjen.


Utrolig trist sak dette her, og syns politiet har gjort en bra jobb. De skal jo også begynne å dna teste kriminelle.

Endret av Flymodus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var noe slikt jeg tenkte på.

At man først søkte "fort og gale" etter noen levende ettersom noen som er bortgjemt neppe er i live likevel.

Må bare få understreke at det på ingen måte er "fort og gale" når man igangsetter ett grovsøk :)

 

Det er en taktisk vurdering som blir gjort av søksleder om at det fortsatt er håp om å finne savnede i live, og at det dermed er viktig å finne

vedkommende rask i tilfelle livstruende/alvorlige skader. I slike situasjoner så er ofte den savnede i stand til å gjøre seg til kjenne, eller ha

ett ønske om å bli funnet. Statistisk sett vil disse bli funnet raskt ved å søke av stier, veier, åpninger, rasteplasser, høyder og dyretråkk, med

fokus på naturlig veivalg. Dette forutsetter at det ikke er mistanke om sykdommer, psykose, rus eller tilsvarende.

 

Eg synes de frivillige mannskapene har gjort en kjempeinnsats. Godt at hun ble funnet så pårørende har ei grav å gå til, og at det er bevis

nok her til å felle gjerningsmannen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Syns frp hadde ett utrolig godt poeng, hvorfor sitter ikke sånne gærninger inne allerede. Etter det det står om oppførselen hans, har han sikkert ødelagt for mange andre bra mennesker også de siste årene. Trusler, vold osv.. Noen er jo ansvarlig for at han får gå fri og kan gjøre kriminelle handlinger igjen.

Utrolig trist sak dette her, og syns politiet har gjort en bra jobb. De skal jo også begynne å dna teste kriminelle.

 

Dette begynner å bli så tafatte greier. Det var Carl I. Hagen sitt fyllevas på Facebook, og ikke FRP. Forkastelig at han skal komme med sånne utsagn. Om systemet hadde fungert bedre, ville denne mannen mest sannsynlig vært på frie føtter nå uansett, med gjennomført soning tidlig i sommer. Umulig å si om dette kunne vært unngått da..

 

Sånne personer som denne mannen som drepte Anja, får ikke hjelp/behandling av å sitte innelåst, men trenger medisinsk og galehus hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Syns frp hadde ett utrolig godt poeng, hvorfor sitter ikke sånne gærninger inne allerede. Etter det det står om oppførselen hans, har han sikkert ødelagt for mange andre bra mennesker også de siste årene. Trusler, vold osv.. Noen er jo ansvarlig for at han får gå fri og kan gjøre kriminelle handlinger igjen.

Utrolig trist sak dette her, og syns politiet har gjort en bra jobb. De skal jo også begynne å dna teste kriminelle.

 

 

Usmakelig poeng.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...