Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil, hva ser du etter?


Strekene

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Hva slags biltype ønsker jeg meg?

2. Hva slags biltype trenger jeg? (Bare unntaksvis det samme som 1.)

3. Hvor mye kan jeg betale? (Bare unntaksvis nok til 1 eller 2.)

4. Hva slags rykte (driftssikkerhet etc.) har de ulike merkene i kategorien?

5. Av de jeg står igjen med: Hvilke liker jeg best?

6. Hva slags motor og motorstyrke?

 

Sist kjøpte vi en Mini Cooper S. Tanken var at barna var i ferd med å flytte ut, og vi trengte ingen stor bil når vi snart bare var to. For en gangs skyld skulle vi ha noe som var morsomt å kjøre. Siden det har en av dem flyttet hjem, og vi har kjøpt oss hund. Nå angrer jeg ikke, det er umulig å angre på en så morsom bil, men jeg hadde nok kanskje valgt anderledes. Ikke er den spesielt praktisk når jeg skal igang å støpe fundamenter og lage terasse på hytta om et par år, og det bare går en traktorvei fram, men det er kanskje en mager unnskyldning for en Jeep...

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Motor er viktig, 4x4-systemet er viktig, automatkassa.. Komfortable seter, et utseende som er akseptabelt.

Riktig utstyr (ventilerte og oppvarmede seter, navi, el-seter, xenon (svingbare), kjørekomfort, kjøreegenskaper, maksimal tilhengervekt (alt under 2 tonn er uakseptabelt for meg)

 

I tillegg kommer andre kriterier som det er håpløst å sette ord på.

Lenke til kommentar

Jeg ser etter plass, kjørekomfort, kjøreglede, pris, forbruk, driftsikkerhet. Sånn cirka.

 

Hva man bør se etter kommer ann på behovet. Du må ha en bil som dekker dine behov. Hvis ditt behov er en bil du kan dra på langtur med familie på fire, så setter det noen føringer. Hvis ditt behov er å imponere kompisene på stripa får du litt andre føringer.

 

Og så må jeg si at jeg synes bilmarkedet er vanskelig å orientere seg i. Det er mange alternativer, særlig om man tar med alt fra fabrikknye biler til eldre bruktbiler. Akkurat nå vurderer jeg en Auris stasjonsvogn, men jeg kan ikke si jeg har helt tenning for den bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...