Gå til innhold

4770K-H60


Chr1zz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det var ikke helt ordet å bruke nei, innser det.. :p Men jeg lurer på hva som er så skadelig med å ha 70 grader under gaming? Det er jo ikke slik at det er 70 grader 24/7 (eller jo, dersom en gamer så vanvittig mye, og selvfølgelig har en kjøler som lar det bli så varmt).

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Jeg brukte et program som heter Cinebench for å få prosessorbruket opp til 100%. Prosessoren ble på det varmeste 67 grader.

 

Vil det hjelpe å ta vekk kjølepastaen som er på h60 og sette på min ny?

 

Ja, det kan være del i grunnen, men jeg tviler. Ville heller satt på en ekstra vifte på radiatoren, har selv 2x SP120 fra corsair, men jeg ville ikke lagt noe større pengesummer i det her siden det ikke byr deg noen problemer.

 

Hvis du legger på kjølepasta selv, sørg for å rense vekk den gamle først, så finn frem en youtube video som viser hvordan du skal legge på, det er enklere enn man tror, men det finnes likevell en riktig måte ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Trodde selv jeg tok på for mye kjølepasta, men så fant jeg ut at det ikke var det. Tror du skal se bort fra at du har tatt for mye.

 

Har du noen programmer som kan styre kjøreren? Selv har jeg det på kabinettet mitt, hadde glemt å sitte det inn slik at jeg kunne kontrollere det gjennom programvare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

 

Hvor mye bedre temp får han med 2 vifter vs 1?

 

Det kan jeg rett og slett ikke besvare, kompis. Vil nå si at det varierer men bedre temperaturer blir det. Jeg hadde push/pull config i snaut et halvt år og fikk en temp fra 85C til 75-80C elns. Nå er det en stund siden jeg gikk fra Haf X til R4 så husker ikke helt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hva slags kjøler har du tenkt til å kjøre? Jeg fikk meget gode temperaturer men hadde et lite problem på toppen i Haf X hvor jeg ikke hadde festet en god og svær vifte for å få ut all den varme luften. :p

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Hva slags kjøler har du tenkt til å kjøre? Jeg fikk meget gode temperaturer men hadde et lite problem på toppen i Haf X hvor jeg ikke hadde festet en god og svær vifte for å få ut all den varme luften. :p

 

Kommer til å kjøre D14 med 2x F12'ere som jeg har fra før. Ellers kunne jeg tenkt meg å byttet ut kabinettet. Kunne tenkt meg ett uten vindu. Vindu blir for dyrt å ha :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

70 grader på stock hastighet med vannkjøling er mye. Det reduserer riktignok ikke levetiden noe særlig, men det nærmest utelukker overklokking.

 

Oh yesh, 4,8 GHz <3

 

 

 

Kommer til å kjøre D14 med 2x F12'ere som jeg har fra før. Ellers kunne jeg tenkt meg å byttet ut kabinettet. Kunne tenkt meg ett uten vindu. Vindu blir for dyrt å ha :p

 

Godt og kjølig blir det. ;)

 

Heh :p

Lenke til kommentar

Hvis 70C er tullprat, da skal jeg uten tvil tilbake til en klokk på 4,8 GHz.

 

 

Vel, jeg kan hvertfall dele min erfaring med temperaturer.

Ikke et fasitsvar på hva som er trygt og ikke, men hvertfall en erfaring.

 

Jeg har klokket min FX-8350 til 4.56 GHz. Får den ikke høyere pga 4+1 power phase på hovedkortet mitt.

Det er det absolutt maksimale jeg kan trekke. Et ørlite hakk opp på volt sier det bare klikk og så tryner maskinen (under load vel og merke). Så jeg har makset det som overhodet er mulig her.

 

Min erfaring ang temperaturer er at sålenge maskinen holder seg under grensen for autoshutdown er det bare å kjøre på. Jeg har en CM Evo kjøler, ganske heftig. Ser den er omtrent identisk med D-14 ytelsene.

Og på Prime95 torture test ligger den på rundt 70, og jeg kjørte denne testen i 160 timer i strekk på 70 grader. Funket fint det, og nå har jeg kjørt med denne klokken i lang tid uten ustabiliteter eller andre negative bivirkninger.

 

Men, er et crappy hovedkort. Skal nok klare 4.8-5GHz med feks Asus sitt Sabertooth som har 8+2 power phase :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

 

 

Vel, jeg kan hvertfall dele min erfaring med temperaturer.

Ikke et fasitsvar på hva som er trygt og ikke, men hvertfall en erfaring.

 

Jeg har klokket min FX-8350 til 4.56 GHz. Får den ikke høyere pga 4+1 power phase på hovedkortet mitt.

Det er det absolutt maksimale jeg kan trekke. Et ørlite hakk opp på volt sier det bare klikk og så tryner maskinen (under load vel og merke). Så jeg har makset det som overhodet er mulig her.

 

Min erfaring ang temperaturer er at sålenge maskinen holder seg under grensen for autoshutdown er det bare å kjøre på. Jeg har en CM Evo kjøler, ganske heftig. Ser den er omtrent identisk med D-14 ytelsene.

Og på Prime95 torture test ligger den på rundt 70, og jeg kjørte denne testen i 160 timer i strekk på 70 grader. Funket fint det, og nå har jeg kjørt med denne klokken i lang tid uten ustabiliteter eller andre negative bivirkninger.

 

Men, er et crappy hovedkort. Skal nok klare 4.8-5GHz med feks Asus sitt Sabertooth som har 8+2 power phase :)

 

Meget bra at du kom med innspill og erfaring! :)

Men problemet her er at nå snakker vi om BF3 som ikke krever like mye CPU kraft som Prime95 og IBT v2. Battlefield 3 bruker vell 30-50% CPU-kraft (+/- noe i den duren) mens Prime95/IBT bruker 100%. Å få 75C under Prime95 er usedvanlig bra! Men å få 70C under et program (spill) som bruker halvparten så mye kraft og får 70C er ikke så utrooolig bra. Etter "fasiten" burde jo ikke han karen her få mer enn 50-65C-ish toppen. Kompisen min har 3570K og kjører H60 i push/pull og han får ikke mer enn 60-65C toppen under BF3 og har en klokk på 4,3 GHz.

 

 

Jeg har 4770k og H100, og den er klokka til 4.3GHz. Ligger på 30-35gr. idle og 65+/- under full load med Prime95

 

Meget pen temperatur må jeg si! Hvor mye får du under BF3?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...