Gå til innhold

Samletråd for Asus Memo pad FHD


Tjatja

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av denne da barna mine og kona som regel okkuperer ipaden...

Kommer for det meste til å bruke den til netflix og streame film fra pc. Så jeg lurer på om noen har erfaringer å dele angående skjermen og bildekvalitet.

Kan man bruke usb headset btw?

 

Edit: fant cover

http://www.geckocovers.com/asus-memo-pad-fhd-10-cover.html

 

Har ingen erfaring med dette selskapet...men coveret ser bra ut. Ser nesten ut som det jag har til ipaden.

Hei. Jeg kan dele de erfaringer jeg har gjort meg så langt angående bildekvalitet. Har nå sittet og sett Oblivion i 1080p og må si at skjermen og bildekvaliteten er meget god. Skjermen var også hovedgrunnen til at jeg kjøpte denne og den leverer varene. Det skal nevnes at jeg ikke har testet å streame filmer enda (Oblibion så jeg fra internminnet).

Når det gjelder nettlesere på denne så ble jeg nysgjerrig når jeg leste Xphylion sitt innlegg. Har nå testet ut nettleseren som fulgte med brettet, samt Opera Mini, Opera, Boat Browser, Chrome og Dolphin. Så langt flyter alt som forventet uten lagg eller ventetid ved lasting av sider.

Men hvis du er usikker så vil jeg som Xphylion også sier, dra og teste det ut først for å se om du blir fornøyd.

 

Takk for tips om cover :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt meg nettbrettet selv. Har fått det, men ikke fått tatt det i bruk enda.Men valgte dette da dette passet mine krav best, uten at det ble for kostbart. Blir nærmest å anse som leketøy for min del.

 

Har bestilt meg cover Amazon. Dette er iallefall et billig cover, men det ser ok ut iallefall. Mange farger å velge på. http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00DUDI4KW/sr=1-1-catcorr/qid=1377902303/ref=olp_product_details?ie=UTF8&me=&qid=1377902303&seller=&sr=1-1-catcorr

 

Så får vi se når markedet har modnet litt om det dukker opp noen mer fancy om det skulle trengs.

Lenke til kommentar

Løsningen til å få smooth scrolling i adobe reader er å aktivere force GPU rendering under developer options.

 

Tjatja: Du skriver det tar 8 timer å lade, bruker du den medfølgene laderen? Da skal det bare ta rundt 4 timer ettersom den lader med 2A. Bruker du en mobillader som typisk er på 1A vil det ta 8 timer.

Lenke til kommentar

Hvordan er den når man bytter brukerprofiler? Er det noe tregheter ifbm dette? Har en TF300T som er veldig treg når man bytter bruker. Nettbrettet er håpløst tregt nesten et par minutter etter å ha byttet bruker, og da er mye av vitsen med denne funksjonen borte.

Er din stock eller med custom rom?

Tf300 med stock er ubrukelig da det er feil på internminnet som ødelegger alt..

 

Så isåfall kan det ikke sammenlignes.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

http://www.expert.no/nettbrett/asusmemopadfhd10tablet/p/10504/

 

For en pris! 1799,- for de som ikke ønsker å sjekke lenken. Jeg kjøpte denne for et par uker siden, men benyttet angrefristen da den lagget en del. Vurderer å kjøpe den igjen mtp. prisen.

 

Hvordan opplever folk lesing/spilling/video-titting på denne? Lesing er litt viktig, jeg opplevde lags her. I tillegg til det, når jeg hadde flere apps oppe og skulle til å lukke disse lagget det. Litt i browser og app-store. Fikk ikke testet brettet noe særlig.

 

Har dere opplevd noe lignende?

 

Edit: Denne videoen viser hva jeg mener ang. lagg ved lesing, bortsett fra at i mitt tilfelle var det litt verre. Her forcer han noe kalt GPU Rendering som en her nevnte tidligere. Noen som kan bekrefte/teste dette? Hvordan klarer ikke CPUen å takle PDF filer..

 

Lest litt om GPU rendering, ikke særlig brå å ha på det heletiden.

 

Vel, lurer på hvordan dere opplever PDF lesing, browsing og de andre tingene jeg har nevnt tidligere!

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar

Det er en vill pris!! Litt irriterende egentlig, blir jo nesten halv pris av hva jeg/vi andre kjøpte den for. Ja ja...

 

Som sagt før har ikke jeg merket noe lagg. Kan hende det er så lite at det bare er jeg som ikke legger merke til det, eller så har jeg det ikke. Ikke vet jeg, men jeg erfarer ingen problemer ved bruk av pad'en hvertfall. Jeg har ikke GPU Rendering på heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...