Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. Plasti Dip


Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål ang. Plasti Dip til dere som har erfaring med det.

 

  • Hvordan er det med bilvask når man har dette på? Kan man ikke skrubbe/gni hardt med svamp? Kan man ikke kjøre inn i automatisk bilvask?
  • Hvordan beholder det seg i dårlig vær? Snø, kulde, regn..
  • Har det lett for å få riper, hakk, rifter i seg?
  • Hvor lenge ser det bra ut? Begynner det å bli slitt etter kort tid?
  • Må man re-spraye ofte?
  • Hvor mye koster et sett med alt du trenger for å gjøre det selv? Så en tutorial på Youtube, og virket ganske greit å få til.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han her har hatt plastidip på bilen i ett år og tar i denne filmen en review på hvordan det holder seg

http://www.youtube.com/watch?v=iDLNyGLAJ8Q

 

Jeg tok det på panseret mitt, og det holder bra, det har en strekkfasthet på 700%, altså det kan strekkes 7 ganger sin egen lengde før det revner.

 

Når min hadde herdet gikk jeg på med en fæl stiv vaskebørste og skrubbet hardt, gikk litt hardt til verks med neglene og sendte bikkja over panseret, (ikke verdens største hund, men skarpe klør)

 

Blir ikke slitt etter kort tid. Tåler mye.

 

Må ikke respraye ofte.

Lenke til kommentar

Takk for svar! Dette virker veldig bra. Fikk mye mer lyst til å plasti dippe førstebilen min nå, spesielt hvis lakken er stygg.

 

Er det like lett å gjøre det selv som i denne videoen? Hvor mye koster et sånt sett som han har/et lignende sett hvor man har alt man trenger?

 

Er det mulig å få en lakk som ser slik ut, eller må den bli mer matt-ish?

post-259235-0-65900600-1376617220_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Du kan legge på noe som heter plastidip glossifier.

Dippen blir litt ru i overflaten, så blir seende matt ut, men glossifieren fyller ut "porene", slik at den blir blank.

Blir ikke metallic blank, men absolutt blankere.

 

Du kan få kjøpt elektrisk lakksprøyte på biltema, og på www.plastidip.no selger de jo "gallon" kanner med dip.

 

Det som er viktigst for et bra resultat er å ha riktig temperatur. Det MÅ ikke være for kaldt, for da klumper dippen seg. Merket stor forskjell fra å dippe i 11 grader i garasjen til å stå ute en varm sommerdag.

 

Om ikke du bor for langt unna kristiansand, så kan jeg være behjelpelig med å få et så bra resultat som mulig.

Lenke til kommentar

Er det noen som har erfaring med å legge plastidip uten farge på bil? Vil det gi en effekt som kan virke som mattlakkert i samme farge som bilen egentlig har?

Ja. På en måte. Det blir litt som å legge frostet glass på lakken på en måte. Men avhenger veldig av hvordan det legges.

 

Han i videoen jeg linket til har lagt det på frontlyktene på bilen til kjerringa, for så å legge på glossifier og da blir de så godt som klare igjen

Lenke til kommentar

Du kan legge på noe som heter plastidip glossifier.

Dippen blir litt ru i overflaten, så blir seende matt ut, men glossifieren fyller ut "porene", slik at den blir blank.

Blir ikke metallic blank, men absolutt blankere.

 

Du kan få kjøpt elektrisk lakksprøyte på biltema, og på www.plastidip.no selger de jo "gallon" kanner med dip.

 

Det som er viktigst for et bra resultat er å ha riktig temperatur. Det MÅ ikke være for kaldt, for da klumper dippen seg. Merket stor forskjell fra å dippe i 11 grader i garasjen til å stå ute en varm sommerdag.

 

Om ikke du bor for langt unna kristiansand, så kan jeg være behjelpelig med å få et så bra resultat som mulig.

Hei, siden du virker å ha erfaring med dette, er det denne du mener: http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Ovrig/Lakksproyte-PSG-110-17207/ Fungerer den bra til vårt nevnte formål?

 

Edit: Vært borti denne? http://qwt.no/produkt/spraywrap_gunmetal_5liter

Endret av Leo_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...