Gå til innhold

jobb uten erfaring/fagbrev.


Anbefalte innlegg

Hvis man bare har gjennomført den videregående skolen, men ikke har tatt noe fagbrev enda eller har noe særlig arbeidserfaring fra før. Hvor kan man i så fall finne noe fast arbeid??

 

De aller fleste som offentliggjør ledige stillinger krever at jobbsøkeren har tatt fagbrev eller i det minste har en god del arbeidserfaring fra lignende arbeid. Finnes det noen oversikt over arbeidsplasser som muligens tar inn litt ufaglært arbeidskraft??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde klare å få deg en lagerjobb eller kassejobb på matbutikk uten å ha noe erfaring fra før, det er vanskelig kanskje men det er fult mulig.

Anbefaller at du tar kontakt med vikarbirå, f.eks. manpower eller personalhuset.

Får ikke fast jobb med engang, men noen mnd eller år som vikar og god innsats så har du mulighet å få fast jobb.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Hva gjør du der? hvor mye jobber du?

 

Hva man gjør varierer vel veldig fra hvilken type sykehjem/avdeling man er på. Er ved en skjermet demens avdeling med 5 beboere. Alt fra prating, lage mat, rydde, vaske, stell og hva enn annet som måtte komme opp.

 

Jobber 30+ timer i uka for tiden. Var egentlig en sommerjobb, men skal nok fortsette uttover høsten også. Stortrives forøvrig!

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mest på å arbeide innenfor det man har tatt videregående utdannelse i, da får man litt relevant arbeidserfaring.

 

Jeg har ikke noe imot å arbeide frivillig ett eller annet sted med noe veldedige greier, og jeg har hørt at dette ser bra ut på fremtidige jobbsøknader om jeg har drevet med noe frivillig arbeid ved siden av jobb / studier. Problemet er jo at jeg også må tjene penger for å brødfø meg selv og for å betale alle mulige løpende utgifter, og derfor er jeg mest interessert i noe arbeid som faktisk betaler for seg...

Lenke til kommentar

Hva med å ta fagbrev?

 

 

Det er alt for få arbeidsplasser som tar inn lærlinger. De fleste som tar inn noen lærlinger, ser ut til å ta kanskje en eller to lærlinger om gangen. Læretiden er jo vanligvis på to år. Dersom en arbeidsplass tar inn to lærlinger, så tar dem ikke noen lærlinger i det heile tatt året etter fordi dem allerede har to lærlinger som skal være der i to heile år før dem kan ta fagbrev eller svennebrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...