Gå til innhold

Nokia Lumia 520 - det holder i massevis!


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Men bortsett fra det, så må dere bare komme med meninger om telefonen.

 

Edit: kan tommyb og moskus please forsette på PM?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Men bortsett fra det, så må dere bare komme med meninger om telefonen.

Jeg har ingen spørsmål om telefonen, men jeg lurer egentlig på hvorfor du mener UIet er "kjedelig".

Slik jeg ser det er det mindre "glossy" og "shiny" enn iPhone, og til en viss grad Android, men jeg ser på det som en fordel.

 

Noe av det som overrasket meg med Windows Phone er hvor raskt og intuitivt UIet er, og DET synes jeg er viktig når man velger mobil plattform.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hei Moskus. Smak og behag er vanskelig å diskutere. Jeg har som du vet både iOS og Android og begge er mer fargerike inn WP8. Derfor tiltaler de meg mer enn WP8. Men dette var en ren eksteriørvurdering. Selve os'et WP8 fungerer helt fint, det er intuitivt og med svært gode ledetekster. For å si noe.

 

Ofte er det dessuten slik at den begynnende begeistringen kan dale etterhvert, jamfør kjæresten din etter én uke og ett år. Siden jeg har billigutgaven av Lumia velger jeg å selge den, og dersom min bedre halvdel tillater meg å selge iPhonen, blir det kanskje en 925 med tide og stunder.

Lenke til kommentar

Edit: I edited stuff.

 

Bare PM meg dersom det er noen som ønsker mer baseball-relatert diskusjon, noe jeg ikke regner med. Jeg bommer faktisk i all hovedsak nå jeg svinger, dårlig hånd-øye koordinasjon, antar jeg. :B

 

Jeg har altså ikke valgt 520 eller WP, og fulgte egentlig bare etter strømmen fra den andre tråden, men jeg er fortsatt av den meningen at WPx's UI nok er raskere enn konkurrentene. Det er en av fordelene med designvalget at det nødvendigvis krever lite ytelse. Jeg vet ikke om "fargerik" er det jeg savner med GUI til WP, men det har altså en ganske klart definert grafisk profil som slett ikke appellerer til alle. Det samme kan man naturligvis si om de andre konkurrentene også. Både WP7 og W8-grensesnittene trykker på noen feil knapper hos meg personlig, og jeg forventer at alle andre har andre assosiasjoner og estetiske vurderinger der enn meg.

 

Som jeg skreiv i den forrige tråden tror jeg/tolker jeg tegnene til at neste generasjon blir basert på eller nærmere det vi i dag kjenner som Windows RT. Og jeg tror/spekulerer at "nummerserien" på desktop og RT kommer til å smelte helt sammen innen Windows 10, rett og slett fordi det er praktisk for økosystemet. Nokia 520 passer ikke inn der jeg tror Microsoft er på vei, og hvis jeg ikke engang tror plattformen varer ut neste år, klarer jeg knapt å se på Nokia 520 som en smarttelefon. Men personlig vurderer jeg f.eks. å legge til et Windows 8 brett i tek-stallen (pris nå ca. 3500 for 10 tommer) på tross av at det er mer tungdrevet enn et Android-brett, fordi jeg vurderer det som en fullverdig (om enn treig) datamaskin.

 

Når Nokia selger telefoner med fullverdig desktop-OS, skal jeg være den første som hopper over. Vent litt... Jeg gjorde jo allerede det, N900 hadde Linux.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

. Selve os'et WP8 fungerer helt fint, det er intuitivt og med svært gode ledetekster. For å si noe.

 

 

 

Dette er faktisk noe av det jeg liker best. Jeg bruker telefonen mest i jobb og da er det kjekt med et OS man finner fort frem i. Det være seg dokumenter, videoer, bilder etc. Alt dette bruker jeg for å forklare kunder å leverandører mine ideer og spørsmål. Med en "fullverdig", i det minste 100% kompatibel officepakke, får jeg en flyt som er bedre enn jeg oppnår med Android.

 

Jeg liker den intuitive måten man kan dele ting på enten det er via mail eller på FB.

 

Jeg ser også at Nokia har et fint driv i det de gjør for WP og forventer mye spennende fra de kanter.

Nå er jo ryktene om en 6" (Bandit) versjon i full gang. Med full HD og skikkelig prosessor.

 

Jeg vet ikke om begeistringen vil stå i taket om du får deg en 925, men jeg synes faktisk at 925 er en mye "bedre" telefon enn 920. Lydkvaliteten på samtaler er noe av det bedre jeg har opplevd. Lesbarheten i full sol er god. At telefonen også går over i nattmodus liker jeg godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ofte er det dessuten slik at den begynnende begeistringen kan dale etterhvert, jamfør kjæresten din etter én uke og ett år.

Nå trakk jeg godt på smilebåndet! :D

Men som med kjærester etter uker og år, finnes det dem som man holder ut med, eller rett og slett trives sammen med, uavhengig av tiden som går. ;)

 

Jeg vil ikke på noen måte si at WP er perfekt, men det er raskt, effektivt og funksjonelt. Jeg hadde noen Android-mobiler før jeg fikk en HTC Titan, og fikk da en fornemmelse av "hvor har du vært hele mitt liv?". Microsoft valgte idiotisk nok å ikke gi WP8 til 7.5-brukere, og siden det ikke var noen greie telefoner akkurat da jeg skulle ha, ble det en Samsung S4

 

Jeg gleder meg til jeg skal tilbake til WP igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok. Forstår. Men det er respektabelt at du tok meg på ordet. 520 har jo mange begrensninger men er en grei innstegsmobil. Du har kanskje lest annetsteds på forumet at min 920 døde og jeg oppgraderte til 925. Er strålende fornøyd med denne, men jeg er da også svært fornøyd med WP og ser bare spenede ting i horisonten.

925 er jo egentlig veldig forskjellig designmessig fra de andre Lumiatelefonene også.

Som sagt, det var sporty av deg å prøve. :-)

 

Kort innpå, hvordan liker du skjermen på 925 kontra 920? Av hva jeg leser så er IPS skjerme mer lyssterke en AMOLED.

Lenke til kommentar

Jeg var skeptisk til AMOLED siden jeg har en Samsung Note 2 som overhode ikke er lesbar i sollys.Jeg ble derfor positivt overrasket over at 925 med Amoled var sååå forskjellig fra Note 2.

Skjermen er mye mer fargesterk enn 920 (Som også har en fantastisk skjerm) Og ikke minst er 925 veldig lesbar i sollys Ikke mye dårligere enn 920 som jo også er svært god i sollys.

 

Nå som høsten nærmer seg og telefonen står i holderen i dashbordet på bilen er den fortsatt lesbar når sola kommer lavt inn og treffer midt i telefonen.

Jeg opplever skjermen til 925 som svært bra. Jeg ser heller ikke store forskjeller mot Note2 selv om denne har full HD. Pixeltettheten er vel ikke så forskjellig på 925 og Note 2.

 

(Grunnen for sammenligning mot Note 2 er kun fordi de begge har AMOLED)

 

Når det er sagt var det tilfeldig at det ble 925 på meg siden jeg allerede var fornøyd med 920. Dog angrer jeg ikke. 925 er og føles som en annen og bedre telefon.

Endret av Miothehunk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Nå er Lumia 520 solgt og HTC 8X anskaffet som erstatning.

 

Det som er litt fantastisk er at da jeg skulle starte opp 8Xen så lastet jeg ned sikekrhetskopien av 520en, og det virket!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er kjekk funksjon det med alle appene synes jeg. Grattis med ny telefon :)

Takk for det! Junior mistet sin iPhone i dass i går, og var glad for å kunne overta min iPhone. Good riddance. Dermed er det bare HTC i mange varianter for meg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...