Gå til innhold

Spør en Venstremann om Venstres politikk


Anbefalte innlegg

Påstandene om løgn alle veier fyker veggimellom uten at noen av dere egentlig har noe å fare med. Skal man VIRKELIG se hva Venstre står for burde man se på hva dem faktisk foretok seg sist gang dem satt i regjering. Prinsippene ble lagt til side og valgløfter ble brutt fortere enn dem ble gitt. Det er grunnen til at venstre mistet store deler av sin oppslutning di siste årene, kontroversielle lover som terror-lovene er jo blant annent venstre sitt verk som åpnet for avlytting mm.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Så når du lyver, og jeg tilbakeviser det med kilder, og sier det akkurat som det er: At du lyver. Så vrir du deg unna med dette her?

 

Du er alene om denne retorikken. Du blir ikke mer troverdig om du gjentar det i hver eneste post.

 

Når folk lyver om meg, så sier jeg i fra. Om de ikke gidder å diskutere med meg fordi jeg tar dem i løgn gang på gang, og de blir irritert over dette, så bryr det meg midt oppi der sola aldri skinner...

 

I dag har du sikkert brukt ordet løgn omtrent 20 ganger i diskusjoner med meg. Slutter du ikke med denne retorikken har du ingen ting i diskusjoner mellom voksne mennesker å gjøre. Punktum.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Du er alene om denne retorikken. Du blir ikke mer troverdig om du gjentar det i hver eneste post.

Jeg tror folk har lettere for å tro meg enn deg. Jeg vet best hva jeg mener selv. Når jeg tilbakeviser det du påstår om meg, så tror jeg folk tror på meg når jeg sier hva jeg faktisk mener altså.

 

I dag har du sikkert brukt ordet løgn omtrent 20 ganger i diskusjoner med meg.

Og du har da sikkert løyet om meg omtrent 20 ganger også...

 

Slutter du ikke med denne retorikken har du ingen ting i diskusjoner mellom voksne mennesker å gjøre. Punktum.

Du er ikke et voksent menneske. Du er en gammel sosialdemokratisk kranglefant som bruker usannheter for å fremme din egen røde ideologi.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Påstandene om løgn alle veier fyker veggimellom uten at noen av dere egentlig har noe å fare med.

Selvsagt har ingen noe å fare med... Han påstår ting om meg som ikke er sant, og jeg protesterer og kaller ham løgner. Så kritiserer han meg for å kalle ham løgner. Og sånn saboterer han tråden bevisst.

 

Skal man VIRKELIG se hva Venstre står for burde man se på hva dem faktisk foretok seg sist gang dem satt i regjering.

Nei. Skal man VIRKELIG se hva Venstre står for, så må man gå på deres egne nettsider, og lese stortingsvalgprogrammet...

 

Prinsippene ble lagt til side og valgløfter ble brutt fortere enn dem ble gitt.

Kun en påstand slik jeg ser det. Veldig lettvint å si... Hva slags parti støtter du?

 

Om du ser på www.holderdeord.no så er Venstre det partiet som har holdt mest av det de lover, de er også blant de partiet som har fremmet flest forslag.

 

Det er grunnen til at venstre mistet store deler av sin oppslutning di siste årene, kontroversielle lover som terror-lovene er jo blant annent venstre sitt verk som åpnet for avlytting mm.

Avlytting av hva? I hvilken forbindelse? Betyr det at man skal stemme for mer av dette? F.eks. Stemme AP som da ikke har noen skrupler i forhold til overvåkning? Eller skal man stemme et knøttlite parti som ikke vil få til noe i den sammenhengen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Og du har da sikkert løyet om meg omtrent 20 ganger også...

 

Du er ikke et voksent menneske. Du er en gammel sosialdemokratisk kranglefant som bruker usannheter for å fremme din egen røde ideologi.

 

Bevis.

Lenke til kommentar

Jeg vil definere kguns forsøk på å kuppe alle tråder på denne delen av forumet for å drive skremselspropaganda mot de borgerlige partiene som oppgulp.

Det begynner å bli ganske tåpelig syns jeg.

Ja, og han gir seg aldri. Han blir aldri "mett". Dette er noe han er god på.

Tro meg. Skape et vrengebilde av oss borgerlige, er hans spesialitet.

Lenke til kommentar

Hvorfor bør jeg stemme venstre istedenfor høyre?

Tja. Jeg vil vise til denne bloggen som er skrevet av en tidligere Høyrepolitiker som gikk over til Venstre. Kanskje du får en større forståelse for en som tidligere stemte Høyre enn meg (som forøvrig er ganske positiv til Høyre, sånn rent bortsett med det med deres holdning til DLD og den nye åndsverksloven)

 

http://liberalebolge...t-for-hyre.html

 

 

Venstre er et liberalt parti.

Høyre er et konservativt.

 

Venstre er et liberalt parti, og bygger på humanistiske verdier og menneskerettighetnee.

Høyre sier de bygger på kristne grunnverdier... :p

 

OM det har noe å bety for deg da... Sannsynligvis ikke. For det betyr lite.

 

Venstre vil gjøre mer for de som sliter sterkt. De narkomane vil venstre strekke seg lengere enn Høyre for å hjelpe, og har et lavterskeltilbud som enklere kan få rusmissbrukeren i kontakt med helsevesenet... osv

 

Det er mange likheter. Men Venstre er hovedsakelig mer liberale enn høyre i verdispørsmål. Ønsker mer personlig frihet enn Høyre på en rekke spørsmål.

 

 

 

La meg sitere:

 

Hvorfor stemme Venstre, i stedet for Høyre eller AP?

 

I det siste har mange spurt meg om hvorfor jeg byttet fra å være aktiv i Høyre til å bli med i Venstre.

I dette innlegget er noen gode grunner til å velge Venstre i stedet for både AP eller H.

 

 

1. Venstre er et sosialliberalt parti, et parti som ønsker forandring velkommen. Vi har alltid vært et foregangsparti og radikal for vår tid. Dette gjelder saker som det å kjempe for allmenn stemmerett, for at homofile skal få gifte seg, for en felles folkeskole og andre politiske saker som har vært radikal,– men som flertallet står for i dag. Venstre har alltid vært litt foran, og det skal vi fortsette å være. Vi er ikke konservativ, men fremoverlent og noe radikal.

 

2. Venstre ønsker et fritt internett, vektlegger personvernet på internett og er for fildeling. Vi er selvfølgelig også mot datalagringsdirektivet. Dessverre er Høyre og AP for datalagringsdirektivet (!) og de er ikke for fri fildeling.

 

3. Venstre vil bruke skattesystemet ut fra en annen tankegang enn de røde og blå. For de røde er all skattelette noe som bare tjener de rike og som svekker fellesskapet, for de blå er all skattelette en fordel uansett hvordan det gjøres. For oss i Venstre ser vi på skattesystemet som godt egnet for å påvike hvordan borgerne handler i økonomiske spørsmål på en måte som er bedre enn lover og regler. Vi vil bruke skattesystemet til å fremme innovasjon, investering i norske arbeidsplasser og en bærekraftig utvikling.

 

4. Venstre er mer opptatt av å bekjempe fattigdom og mener en omfordeling av barnetrygden og en økning i sosialhjelpssatsene er helt nødvendig dersom vi skal bekjempe fattigdom blant barn i Norge. Forskning viser at lave sosialhjelpsatser gir flere langtidsbrukere, mens høyere sosialhjelpsatser får folk videre i livet. Vi bruker 2.3 mrd. mer enn regjeringen pa fattigdomstiltak.

 

5. AP og Høyre er langt mer glad i forbud enn Venstre. Venstre har mindre tro på forbud som et effektivt virkemiddel– enten det er snakk om forbud mot sexkjøp, poker, proffboksing, tigging, burka, eller en hel rekke andre forbud. Vi kan ikke forby alt vi liker. Her kan Høyre bli mye bedre, selv om de er bedre enn mange andre partier i Norge. Venstre er kåret av Civita til det partiet som er minst for forbud.

 

6. Venstre er mot oljeboring i Lofoten, Vesteralen og Senja og har en langt bedre klima og miljøpolitikk! Vi vil ha en endring i skattepolitikken der vi for eksempel har lavere skatt pa arbeid (som er bra for samfundet) og mer på forurensing (som er uheldig). Pa samme måte skal frukt og grønt bli billigere og sukkervarer bli dyrere.

 

7. Venstre vil tenke nytt i ruspolitikken og vil tillate heroinassistert behandling og andre tiltak som har fungert for a begrense misbruk av narkotika og overdoser i andre land. H og AP vil ikke endre dagens politiske linje selv om rådene fra Global Drug Commission og andre organer er meget tydelig.

 

8. Venstre vil ha en mer human asylpolitikk der barns rettigheter star sterkere enn i dag, men også strengere krav for a bli norsk statsborger. AP snakker om en mer human asylpolitikk for barna, men ville ikke endre lovverket pa en mate som endrer praksisen.

 

9. Venstre har lenge kjempet for bedre laerere i skolen og har en bedre utdanningspolitikk. Vi vil ikke ha karakterer i barneskolen slik H taler for, eller bruke så mye penger på ufaglærte slik dagens regjering har gjort.

 

10. Venstrekjemper for selvstendig næringsdrivende og småbedrifter, og har blitt kåret til det beste partiet for grundere av Frilansinfo.
Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

kgun. Kan du vennligst holde deg unna denne tråden?

Jeg har ikke lyst til å skrive til deg mer. Du er en taper uten noe som helst bra å komme med, og da kan du vel bare holde deg unna også...

 

Sier den liberale Venstre mannen som forsvarer ytringsfriheten i andre sammenhenger.

 

Det er organisasjonsfrihet, men hva med ytringsfrihet?

Kan man ikke si hva man vil om LO? Er dette Arbeiderpartiets hellige ku?

 

Glad for hva da? Ytringsfriheten? Retten til å kritisere hva jeg vil?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1496012&view=findpost&p=20830621

 

Som liberal sosialdemokrat nekter jeg deg ikke å poste i min tråd:

 

Blåmandag - dagbladets bok om en Venstre velger som ikke stemmer.

 

Det må være ganske trist av Oslo Dagblad, Venstres historiske hovedorgan og måtte publisere denne boken, selv om den har en humoristisk vinkling.

Lenke til kommentar

Hva konkret er det som er nedrakking?

[/size]

Tja vi kan jo ta denne posten:

 

Jeg har mange par liggende rundt om i huset, og selv med mine kjørebriller ser jeg ikke hvordan Venstre sammen med FrP skal unngår å kjøre norsk økonomi i grøfta.

 

 

http://www.diskusjon...post&p=18078251

 

Det er ufattelig at denne mannen

 

 

http://www.youtube.c...h?v=j8fGSPyr2xw

 

 

greidde å starte et parti som nå også er blitt spiselig for Venstre.

 

I en tråd som handler venstres politik der folk kan spørre venstrefolk om hva venstre står for så bare slenger du ut at venstre sammen med frp er totalt udugelige og kommer til å kjøre norsk økonomi i grøften. Jaha og hvorfor det? Regner med du har en god begrunnelse og det ikke bare nedrakking a andre partier. Du kan jo gjerne si noe om hvordan AP er så mye flinkere en venstre på dette området?

 

Så fortsetter du med ett eller annet historisk tullball om at slik som FRP ble grunnlagt burde aldri venstre eller noen andre parti noen gang snakke med de, noen sinne, helt til neste big bang, og dermed basta.

Jaha så det er ikke lov å forandre seg eller å snakke med andre partier?

 

Men takk for at du viser hvor skapet står. Turbonella har kanskje ikke ordlagt seg perfekt i denne tråden, men hun har vært mye mer sakelig enn deg. For meg fremstår du som ett troll som spammer ned hele denne delen av forumet nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Den er relevant.

 

Der er Venstre tilhengere som ikke vil stemme Venstre på grunn av partiets lefling med FrP.

 

Regner med du har en god begrunnelse og det ikke bare nedrakking a andre partier. Du kan jo gjerne si noe om hvordan AP er så mye flinkere en venstre på dette området?

 

Da får du ta en grundig titt på denne tråden.

 

Venstre vil styre sammen med FrP. Venstre vil bli overkjørt av FrP i en eventuell slik regjering.

 

Men takk for at du viser hvor skapet står. Turbonella har kanskje ikke ordlagt seg perfekt i denne tråden, men hun har vært mye mer sakelig enn deg. For meg fremstår du som ett troll som spammer ned hele denne delen av forumet nå.

Han liker ikke å bli kalt Turbonella.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Venstres politikk er å samarbeide med FrP. KrF går ikke i regjering sammen med FrP i følge det Hareide sa i partileder debatten i går. Venstre har ikke gitt en slik avklaring. De går inn i en regjering i følge det jeg vet.

 

Nå er det middag.

Lenke til kommentar

Ta deg en bolle. Skal jeg lese igjennom en tråd på 36 sider fordi du ikke klarer å skrive ordentlig relevante innlegg? Nei takk. Jeg var innom denne tråden for å lese om venstre sine synspunkt. Og du svarer meg med at turbonello ikke er hun men han?

 

Sry at jeg ikke leste rett. Men er det virkelig det du har å svare med. Kanskje på tide at du melder deg ut av denne tråden.

 

Klart FRP vil ha mer makt i en regjering en venstre. De er trossalt en del større. Det samme kan vel sies om senterpartiet. De foretrakk alikevel å sitte i regjering med ett AP som har overkjørt de i 8 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Sry at jeg ikke leste rett. Men er det virkelig det du har å svare med. Kanskje på tide at du melder deg ut av denne tråden.

 

Hvorfor skulle jeg det og var det at du skrev feil om Turbonello det eneste du fikk ut av den posten. Jeg skal ikke legge begrensninger på deg. Det overlater jeg til forumets moderatorer og administratorer.

 

Venstres politikk er å samarbeide med FrP i en regjering der der ikke vil være mye grønn politikk igjen om KrF holder seg utenfor som de har sagt at de vil om FrP blir med.

Lenke til kommentar

Sier den liberale Venstre mannen som forsvarer ytringsfriheten i andre sammenhenger.

Så jeg er i mot ytringsfriheten fordi jeg sa det jeg sa ovenfor?

 

http://www.diskusjon...post&p=20830621

 

Som liberal sosialdemokrat nekter jeg deg ikke å poste i min tråd:

Du er en anti-liberal sosialdemokrat slik jeg definerer deg. Det er intet liberalt å anspore hos deg.

 

 

Blåmandag - dagbladets bok om en Venstre velger som ikke stemmer.

 

Det må være ganske trist av Oslo Dagblad, Venstres historiske hovedorgan og måtte publisere denne boken, selv om den har en humoristisk vinkling.

Er dette spørsmål til Venstrefolk? Eller er det off topic?
Lenke til kommentar

Men takk for at du viser hvor skapet står. Turbonella har kanskje ikke ordlagt seg perfekt i denne tråden, men hun har vært mye mer sakelig enn deg. For meg fremstår du som ett troll som spammer ned hele denne delen av forumet nå.

Nei, du kan ikke engang se på et annet parti uten at du blir satt i samme båsen som dette partiet, slik kgun ser det. Venstre og FrP er enige på noen få punkter, og faktisk utrolig nok på miljøområder også, i tillegg til noen sosiale og liberale verdier. Vi kan blant annet få støtte hos FrP for vår iver etter å fjerne DLD for eksempel, og en del annet. Og derfor er vi også fienden til kgun, siden hovedfienden til kgun er FrP som han mener kommer til å rasere hele norge om de kommer til makten... Han om det.

 

Angående nicket mitt så er det riktig at det skrives med a på slutten og ikke o.

turbonella, aen gjør at man får et jentete inntrykk av navnet, mens dersom det endte med en o på slutten, så ville det vært en mann sant?

 

:)

 

Nei. Jeg er en mann på 30 år, som først kalte meg Nello, men som ikke kom inn på det gamle nettby med det nicket, så derfor satte jeg turbo foran, og vips ble det turbonello, og det kom jeg inn med. =P

 

 

 

---

 

Jeg er takknemlig for at du forsvarte meg! = D

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Vel. Jeg har ikke noe i mot FrP. For meg er det ønskelig at Venstre samarbeider med FrP også.

Bare FrP som er virkelig gode til å sette på plass Apene. Selv om Trine gjorde en fabelaktig jobb på Partidebatten som gikk på NRK i går med det samme!

 

En tråd der du fikk kraftig motgang og tapte debatten.

 

Venstre vil styre sammen med FrP.

Nei, det er jo strengt tatt ikke sant. Jeg kan selvsagt ønske at det blir en Venstre, Høyre og FrP regjering, men partiet Venstre VIL styre sammen med KrF og Høyre. Venstre som parti vil ikke det, dersom de ikke får støtte for Venstres politikk hos FrP da...

 

Venstre vil bli overkjørt av FrP i en eventuell slik regjering.

Det er det velgerne som avgjør... Men her kan jo jeg bruke den samme slue retorikken du bruker mot meg når du bruker LO mot meg. Altså at det er velgerne som bestemmer og burde bestemme styrkeforholdene. En stemme på Venstre gjør Venstre sterkere på bekostning av både Høyre og Frp... Så det er ingen grunn til å la vær å stemme Venstre. Snarere tvert i mot...

 

Han liker ikke å bli kalt Turbonella.

Ja. Men du liker ikke å bli kalt det jeg klalte deg, når du ble så sint at det begynte å koke i topplokket ditt, og skrek etter admin som fikk fjernet innlegget mitt. Jeg kan derfor ikke si det igjen i frykt for å bli kastet ut. Men det var altså en forklaring for hva kgun var en forkortelse for... Sier ikke mer...

 

Venstres politikk er å samarbeide med FrP. KrF går ikke i regjering sammen med FrP i følge det Hareide sa i partileder debatten i går. Venstre har ikke gitt en slik avklaring. De går inn i en regjering i følge det jeg vet.

 

Nå er det middag.

Synd for AP... Verre enn det er det ikke. Det er bare sutrekoppene i AP som tar seg nær av at Venstre ikke stenger FrP ute...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...