Gå til innhold

[Løst] HDD for liten for .rar extract


Anbefalte innlegg

Sliter rett og slett med ett problem som er enkelt forklart, men finner ingen løsninger.

 

Min HDD er 33gb stor, den er ikke SSD men er meget kjapp og er bare i bruk for OS og mindre programmer for å sikre kjapp oppstart. Den starter Windows 7 iløpet av 15 sekunder. Det er den gode siden av saken.. den dårlige er at for extracting av .rar filer over 4 gb rett og slett nekter siden det ikke er nok plass på den for å midlertidlig lagre filene før de overføres til primær HDDen som har mer enn nok plass og er den som er til spill, større programmer o.l.

 

Det jeg rett og slett lurer på er om det er alternative metoder å gå rundt dette på, om man kan hoppe over den midlertidige lagringen på C:/ eller om dette rett og slett er en uungåelig nedside av så liten C:/ stasjon.

 

Må også legge til at dette skjer uansett hvilken harddisk jeg velger å legge filene over på, uansett hvilken harddisk rar fila ligger på, C:/ skal ha kleptomanpølsene sine oppi alt uansett.. selv om den ikke klarer å gripe rundt alt.

Endret av Godstol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en temp folder på d: e: eller whatever annen partisjon.

Definer den som % temp% variable.

 

Se alternativ utpakking også

http://superuser.com/questions/302116/what-is-the-reason-for-7-zip-winrar-to-first-unzip-files-to-temp-and-then-mo

 

Det er alltid dumt å lage så små windows os partisjoner.

Du får problemer med store nedlastninger også som blir buffret opp i c: users sin temp lokasjon.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, men heldigvis kan disse ofte forandres manuelt relativt lett. Ett eksempel på slikt er jo Steam, winrar, enhver browser. Men partisjonen som Windows er på er hele disken, den er ikke større enn 35gb. Det kan by på problemer som dette senere også, men heldigvis kan, som sagt, default buffer forandres oftere enn ikke.

Lenke til kommentar

Ikke bare dreit jeg på draget, men jeg presterte å presenterte det som en løsning også.. noe det ikke var. Jeg har bare gått frem helt feil. Snakk om å få følelsen av å kunne data til å bli gradert ned til "besteforelder" status.

 

Når jeg trodde den extractet, så kopierte den bare rar-filene. Det måtte manuell løsning til, som jeg fant i posten til Syar2003, da jeg har for vane av å bruke "drag and drop" metoden. Jeg måtte åpne rar-filene i winrar og så velge "Pakk ut til" og så folderen de skulle legges over til. DA ordnet det seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...