Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anabole Steroider


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Valgte å poste denne på helseforumet slik at ev. folk med erfaring kan komme inn og poste som anonym. Dere er i så fall hjertelig velkomne!

 

Først litt om meg:

 

Jeg er en mann som har passert 30.

Jeg har trent rutinemessig og målbevisst i litt over 5 år nå.

Jeg er ufornøyd med resultatene på gymmen. Føler at jeg vil ha litt mer pump, se bedre ut og kanskje bli litt større og fastere i fisken.

 

Rent helsemessig er det ingenting i veien med meg. Jeg spiser sunt og variert. Har et godt kosthold, god helse og er ellers flink med å ta vare på meg selv. Er på årlig helsesjekk hos legen, tar vitaminene mine osv.

 

Har barn. Har dame. Puler daglig. Alt er helt topp!

 

 

Men så er det kommet til det punkt i livet hvor jeg føler fysikken svikter meg litt. Etter å ha både hørt og sett andre som meg, personer i lignende situasjoner som har nytt veldig godt av litt hjelp, litt kosttilskudd, så tenker jeg at det kan være en fin ting for spesielt meg som er så rutinert med å trene og sånt.

 

Det som gjenstår er å finne det riktige middelet for meg. Hvilke alternativer har jeg. Hvilket middel kan være godt for mitt brukt. Hva og hvordan skal det brukes?

 

Hvor skal jeg begynne?

 

Dette er ting jeg gjerne vil ha hjelp med.

 

Så vennligst skyt inn dersom du har noen råd, og hvis du trenger noe mere info om meg så er det bare å spørre :)

 

 

 

Anonym poster: efec00a5b48549f451125261f5744048

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mesteparten av svarene du kommer til å få nå er nok "Ikke bruk det", eller i de baner. Og selvom jeg forsåvidt også henger meg på der, velger jeg å samtidig gi et svar på det du lurer på.

 

Det er mange faktorer som spiller inn om man skal ta anabole steroider, og jeg foreslår at du først og fremst tar en snakk med legen din angående dette, så han får gjort de nødvendige testene.

Når det kommer til hvilke stoffer man kan ta så finnes det utrolig mange forskjellige, hver med sin egen virknings- og bivirkningsliste. Virkningene øker ofte nogenlunde proposjonalt sammen med bivirkningene. Anavar ansees i disse dager som å være det mildeste av steroider. Dette er da et oralt steroid, og "kurene" med dette varer som regel i 4-6 uker.

Jeg anbefaler deg å lese om de forskjellige stoffene på steroider.net, der er det mye informasjon. Også anbefaler jeg deg til å sette deg ned og tenke på om spiser/trener så rett som du tror, om du ikke får de resultatene du trenger. Kanskje ikke steroider er det rette, men heller en bedring av trening og kosthold.

 

Send meg gjerne en PM om du lurer på noe, kanskje jeg kan svare. Er selv ikke en bruker, men har lest en del om emnet.

 

Edit: Det er også veldig mye "bro-science" om temaet, så ikke tro på alt du hører, inkludert det du eventuelt skulle høre fra meg. :)

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

det første du må gjøre er å finne ei mørk bakgate. der finner du nok en som kan hjelpe deg om du venter litt. i mens kan du rote i søppelbøtter etter sprøyter og sprøytespisser som du kan bruke :D

 

jeg skøyer bare med deg, men fra spøk til alvor, det er sikkert mange land der det er lovlig. det er IKKE lov i norge

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden spør du når du allerede har bestemt deg ?

 

Jeg lover deg, du har alt for mye å leve for til å begynne å rote med anabole steroider.

Tror du bruken av dette kommer uten kostnad og risiko ?

Om du ikke lar være å gjøre det for deg selv, så gjør det i alle fall for familien din. Hun har valgt å gi deg tillit og du har også et ansvar for neste generasjon. Ikke rot til dette med en ureflektert beslutning som kan koste alle dyrt.

 

Gjør det som rett og sjekk opp hva det er du risikerer.

 

Ellers har rotaderp et godt innlegg.

Lenke til kommentar
Jeg lover deg, du har alt for mye å leve for til å begynne å rote med anabole steroider.

Tror du bruken av dette kommer uten kostnad og risiko?

 

Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Noen velger å utsette helsen sin for fare ved å bruke aas, andre ved å drikke/røyke og snuse.

 

Jeg har tidligere fått advarsel fra moderator på dette forumet for å "oppfordre" til bruk av aas, men alt jeg skriver angående det er bare sannheten.

 

Du har MYE å lese før du i det hele tatt skal tenke på å starte på noen kur. Som nevnt av en tidligere i tråden, les alle artiklene på steroider.net (mye nyttig informasjon) og lag deg en bruker på forumet, så skal vi hjelpe deg å sette opp kur. (men før det, les deg opp!)

 

Ingen på dette forumet har kunnskap nok til å gi deg noen tips vedrørende dette temaet, noe ett klart eksempel på er at det første du blir anbefalt er anavar som førstegangskur. Flere grunner til å styre unna anavar som førstegangskur. Du vil bli shutta down (egenproduksjonen din vil stoppe opp) og gainsa du får av anavar er simpelten ikke store nok til å veie opp for den testoen du mister, som igjen fører til at resultatene uteblir ved en oral-only kur. For det andre så er orale steroider mye farligere da det må igjennom leveren også, som gjør at oljebaserte steroider blir anbefalt foran orale.

 

Det beste du kan kjøre som førstegangskur er ren testo kur. Test er base i de fleste kurer, og å vite hvordan man reagerer på det alene er veldig greit å ta med seg videre. Bivirkningene er som oftest ikke store, og man legger som regel på seg veldig mye kvalitetsmasse tatt i betraktning at man spiser rett og trener rett. Det er flere typer estere på testosteron, jeg ville anbefalt deg å kjøre testosteron enanthate i 12-14 uker. (2-4 uker lengre enn ved f.eks test p pga lengre estere.) Når det kommer til dosering er 500mg ew standard. Noen tar så lite som 250mg ew, men jeg personlig er ingen fan av det, da det ikke er så ekstremt mye mer enn hva kroppen din er vandt til.

 

Kuren kunne da blitt seendes ut slik:

 

Uke 1-14: 500mg test e ew

Uke 15-16: helt av (tar omtrent 10-14 dager til testoen er helt ute av kroppen)

Uke 17-18: 40mg nolvadex ed

Uke 19-20: 20mg nolvadex ed

 

Nolvadex er nok på en så mild kur til PCT. Jeg slipper å forklare deg hva nolvadex er og hva det går ut på regner jeg med da det burde du vite allerede om du er bestemt på å starte kur :)

Lenke til kommentar

Dette er virkelig ikke plassen å spørre. Du vil kun få en moralpreken, og høre om hvor dårlig treningsrutinen og kostholdet ditt er.

 

Det er ikke forsvarlig å anbefale folk tvilsomme anabole steroider produsert av folk uten peiling og skrupler, så det vil m.a.o si at forumet faktisk er ganske oppegående.

Man kan ikke stole på dosene og hva som er i produktene. Det å gjøre dette riktig er utrolig vanskelig med spisskompetanse på dem som høy kompetanse. Når motivet er feil for en ellers frisk kropp og motivet er feil for selger som gir seg pokker i hva som skjer så lenge man får pengene så vil normale folk skygge unna.

Endret av tole
Lenke til kommentar

Det er ikke forsvarlig å anbefale folk tvilsomme anabole steroider produsert av folk uten peiling og skrupler, så det vil m.a.o si at forumet faktisk er ganske oppegående.

Man kan ikke stole på dosene og hva som er i produktene. Det å gjøre dette riktig er utrolig vanskelig med spisskompetanse på dem som høy kompetanse. Når motivet er feil for en ellers frisk kropp og motivet er feil for selger som gir seg pokker i hva som skjer så lenge man får pengene så vil normale folk skygge unna.

 

Om man er bekymret for at oljen man injeserer i kroppen er over eller underdosert så er ikke det verre enn å legge ut litt mer for apotekvarer ;)

Lenke til kommentar

Om man er bekymret for at oljen man injeserer i kroppen er over eller underdosert så er ikke det verre enn å legge ut litt mer for apotekvarer ;)

 

Du har sannsynligvis et reelt behov for det medisinsk sett, mens trådstarter høyst sannsynligis vil komme i stor ubalanse av det. Det er derfor disse stoffene er regulert. At noen velger å rote med det på egenhånd er å spille russisk rulett, og sånt gjør man bare ikke når man har et barn å forsørge.

Lenke til kommentar

Du har sannsynligvis et reelt behov for det medisinsk sett, mens trådstarter høyst sannsynligis vil komme i stor ubalanse av det. Det er derfor disse stoffene er regulert. At noen velger å rote med det på egenhånd er å spille russisk rulett, og sånt gjør man bare ikke når man har et barn å forsørge.

 

Quotet du feil der eller noe? Sliter med å forstå sammenhengen med hva du skriver og hva du siterer. Å bruke steroider er ikke å spille russisk rulett. Om han skulle begynt med steroider helt uten kunnskap om hva han putter i kroppen kan jeg være enig, men så lenge han tilegner seg kunnskap og vet hva han putter i kroppen, er klar over faresignalene så er det relativt trygt. Selfølgelig, kolestrolet kan øke, blodtrykket kan øke, det kan forekomme kviser og helsen hans kan forverres, men hva gir deg retten til å sitte her og rakke ned på han, men ikke på de som røyker, drikker og snuser? Hva er forskjellen? Tror skrekk-historiene du har lest på nettet har forvirret deg. Steroider er ikke så farlig som media vil ha det til.

Lenke til kommentar

Quotet du feil der eller noe? Sliter med å forstå sammenhengen med hva du skriver og hva du siterer. Å bruke steroider er ikke å spille russisk rulett. Om han skulle begynt med steroider helt uten kunnskap om hva han putter i kroppen kan jeg være enig, men så lenge han tilegner seg kunnskap og vet hva han putter i kroppen, er klar over faresignalene så er det relativt trygt. Selfølgelig, kolestrolet kan øke, blodtrykket kan øke, det kan forekomme kviser og helsen hans kan forverres, men hva gir deg retten til å sitte her og rakke ned på han, men ikke på de som røyker, drikker og snuser? Hva er forskjellen? Tror skrekk-historiene du har lest på nettet har forvirret deg. Steroider er ikke så farlig som media vil ha det til.

 

Jeg kjenner til miljøer som har prøvd seg på dette, og det media går ut med er ikke tabloid, men høyst reelt. Hør med Antidoping Norge. De kjenner mange skjebner.

 

Det er kun forsvarlig hvis det følges opp av lege etter reelt behov og en bruker apotekvarer som du sier.

Legen kommer høyst sannsynlig til å fraråde det grunnet risiko, så hva er igjen da ?

Psykolog eller svartebørsen, og hva tror du er mest sannsynlig ?

Lenke til kommentar

Jeg kjenner til miljøer som har prøvd seg på dette, og det media går ut med er ikke tabloid, men høyst reelt. Hør med Antidoping Norge. De kjenner mange skjebner.

 

Det er kun forsvarlig hvis det følges opp av lege etter reelt behov og en bruker apotekvarer som du sier.

Legen kommer høyst sannsynlig til å fraråde det grunnet risiko, så hva er igjen da ?

Psykolog eller svartebørsen, og hva tror du er mest sannsynlig ?

 

Selvfølgelig er de enkeltsakene som fra tid til annen kommer opp i media reelle. Poenget er at det bare er slike historier vi hører om. Er du klar over hvor mange som bruker steroider i Norge i dag? Ekstremt mange. De fleste med litt kunnskap som bruker steroider følges opp av lege. / tar blodprøver før og etter kur. Som med alt annet finnes det naive leger her i landet når det kommer til steroider, men de har full taushetsplikt, og det er sjelden at legen nekter deg å få sjekket hormonverdiene dine. 600 000 dør av alkohol-inntak i europa hvert år, men jeg ser ikke at du fraråder folk det?

Lenke til kommentar

600 000 dør av alkohol-inntak i europa hvert år, men jeg ser ikke at du fraråder folk det?

 

Fordi tråden handler om anabole steroider.

 

Hvis en person gjør det så er det galskap, men når mange nok gjør det blir det kultur, eller skal vi si ukultur ?

 

Ting blir jo ikke noe mindre skadelig eller galt selv om mange gjør det.

Jeg synes det er direkte synd at markedskreftene har fått fornuften og mangfoldet til å marginaliseres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...