Gå til innhold

Hvilket samfunn er det du drømmer om?


Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Innlegget mitt ble med andre ord ikke tatt på alvor? Jaja.. Er utrolig kjedelig når folk ikke tar det seriøst...

 

Poenget mitt var at jeg ville høre hvordan deres "drømme" samfunn ville sett ut..

 

Hæ? Selvfølgelig ble innlegget ditt tatt på alvor. Tingen er bare at det ikke finnes noe drømmesamfunn, så lenge man fremdeles har penger, religion og sosial status som er tre konfliktskapende faktorer.

 

ST-samfunn er nok utopisk, men ideen bak det er ikke så ille - det kan i alle fall neppe noe verre enn det vi har i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hæ?

 

Greit, så det var seriøst ment? Da er jeg med. Trodde ikke du tok meg så seriøst, derfor jeg spurte.

 

Det jeg lurer på er om din, og min "drøm" er mulig? Et Star Trek samfunn er sikkert mulig, men ikke i dag, det blir sikkert et par hundre år før vi er i nærheten av det (et hakepunkt med det jeg sier er at jeg ikke har sett noen av filmene i Star Trek).

 

Men jeg tror mitt forslag er mulig, for vi ser jo at det funker i Norge, delvis ihvertfall. Jeg mener at dersom et samfunn hvor alle skal akseptere at alle andre er annerledes (noe vi er, det er ingen som er lik her i verden), så må det være noe som blir lært helt ned i barneskolen. Alle bør lære at å være annerledes, er greit. Å kle seg, måten å være på osv bør aksepteres, det blir litt som å si at man skal akseptere homofili, da etter gammelt av er det ikke "normalt", noe vi vet ikke stemmer, da homofile var født slik, og da ikke kan gjøre noe med det.

 

Gir det jeg skriver noen mening?

Lenke til kommentar

Er det litt tidlig for drømming - du har selv opprettet den tråden ... :wee:

 

Hvordan tror du vi hadde vært mot hverandre og resten av helheten hvis vi hadde sånne enkle regler - tror du vi ikke hadde fått det litt bedre til alle sammen?

 

:)

 

Borgerkrig og den slags er det regelen din ville ført med seg tror eg nok du :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Borgerkrig og den slags er det regelen din ville ført med seg tror eg nok du :)

 

Ja, det vil de fleste si, og det kan være fordi de er totalt bedøvd av den drømmen kalt "egotrippen" de allerede lever i.

Lenke til kommentar

Men jeg tror mitt forslag er mulig, for vi ser jo at det funker i Norge, delvis ihvertfall. Jeg mener at dersom et samfunn hvor alle skal akseptere at alle andre er annerledes (noe vi er, det er ingen som er lik her i verden), så må det være noe som blir lært helt ned i barneskolen. Alle bør lære at å være annerledes, er greit. Å kle seg, måten å være på osv bør aksepteres, det blir litt som å si at man skal akseptere homofili, da etter gammelt av er det ikke "normalt", noe vi vet ikke stemmer, da homofile var født slik, og da ikke kan gjøre noe med det.

 

Hva legger du i å akseptere?

Lenke til kommentar

Greit, så det var seriøst ment? Da er jeg med. Trodde ikke du tok meg så seriøst, derfor jeg spurte.

 

Det jeg lurer på er om din, og min "drøm" er mulig? Et Star Trek samfunn er sikkert mulig, men ikke i dag, det blir sikkert et par hundre år før vi er i nærheten av det (et hakepunkt med det jeg sier er at jeg ikke har sett noen av filmene i Star Trek).

 

Men jeg tror mitt forslag er mulig, for vi ser jo at det funker i Norge, delvis ihvertfall. Jeg mener at dersom et samfunn hvor alle skal akseptere at alle andre er annerledes (noe vi er, det er ingen som er lik her i verden), så må det være noe som blir lært helt ned i barneskolen. Alle bør lære at å være annerledes, er greit. Å kle seg, måten å være på osv bør aksepteres, det blir litt som å si at man skal akseptere homofili, da etter gammelt av er det ikke "normalt", noe vi vet ikke stemmer, da homofile var født slik, og da ikke kan gjøre noe med det.

 

Gir det jeg skriver noen mening?

 

Ja - jeg tror det i alle fall. Et samfunn hvor alle behandles likt uten sosionomiske begrensninger eller sosiale klasseskiller, men hvor individer aksepteres for deres etniske, religiøse og kulturelle forskjeller; ikke minst å snakke om kjønn og seksuell legning. I teorien veldig bra, men hvordan få det til i praksis?

Lenke til kommentar

Jeg drømmer om et samfunn uten biler og kjøpesentre. Et samfunn hvor folk ikke stresser og hvor det ikke er kjøpepress. En skole hvor ungene kan gå i hjemmelagde klær. Et samfunn uten internett eller mobiltelefoner.

Og allikevel så går du selv imot alle disse idealene...

 

Gjør som du sier ellers har du ingen troverdighet.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Jeg er tvunget til et liv i dette samfunnet.

Det er vel en overdrivelse?

Hvem tvinger deg?

Jeg har bekjente som har seilt rundt i flere år, ikke mange kjøpesentre eller mye internett på havet.

Også folk som har bodd med stammer i latinamerika. Der lager de sine egne klær og lever uten strøm.

Lenke til kommentar

Hva mener du? Jeg er tvunget til et liv i dette samfunnet.

Nei det er du ikke. Du er ikke tvunget til å ha en mobiltelefon, du er ikke tvunget til å ha en PC, du er ikke tvunget til å ha Internet, ingen hindrer deg i å lage egne klær, du er ikke tvunget til å ha en bil, ingen tvinger deg til å gå på kjøpesentere å handle, osv.

 

Som sagt:

Gjør som du sier, ellers har du ingen troverdighet

 

 

Også et artig illustrerende bilde:

ows-protest-corporate-greed-political-cartoon.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...