Gå til innhold

Asus lanserer gedigen bredskjerm


Anbefalte innlegg

? Det er ikke noe beregninger som trengs. Det er 2560 piksler i bredden. Og det har eksistert lenge.

Skal man se på totalt antall piksler så er det 10 % mer enn de standard 1920x1200, eller ca 60% mindre enn 2560x1600, som også er en del år.

 

Jaaaaa... SÆRLIG!

 

Bevis det, hvor er link til modell, hmm? Sannheten er at det finnes ingen modeller så brede. Det tilsvarer 2x17 tommere side om side. Du finner ikke det i en enkelt pakning. For det eksisterer ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaaaaa... SÆRLIG!

 

Bevis det, hvor er link til modell, hmm? Sannheten er at det finnes ingen modeller så brede. Det tilsvarer 2x17 tommere side om side. Du finner ikke det i en enkelt pakning. For det eksisterer ikke.

? 2560x1600 eller 2560x1440 har jo eksistert i årevis. Trengs det virkelig bevis?

F.eks: http://www.prisjakt.no/category.php?k=393#rparams=l=s135578207

 

Ellers har jo også 21:9 TVer eksistert, samt at det har fantes 5670x1200 skjermer. Dog måtte du koble de til som om det var tre 1920x1200-skjermer (men det var en sammenhengende skjerm uten bezels)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

? 2560x1600 eller 2560x1440 har jo eksistert i årevis. Trengs det virkelig bevis?

F.eks: http://www.prisjakt....ms=l=s135578207

 

Ellers har jo også 21:9 TVer eksistert, samt at det har fantes 5670x1200 skjermer. Dog måtte du koble de til som om det var tre 1920x1200-skjermer (men det var en sammenhengende skjerm uten bezels)

 

Javel. Men den er fortsatt ikke 2x17 tommer i bredden. Du må tenke på at spesielt skjermer tiltenkt TV-bruk ikke nyter samme kvalitet og krav som pc monitorer. Jeg snakker om sortnivå, oppdateringshastighet, frekvens... alt det der.

 

Så det er ikke rettferdig å sammenligne det med TV i hvert fall. Og de monitorene du linker til er langt fra 2x17" i bredden, det er helt sikkert.

 

Skjermen er tilsvarende to individuelle monitorer satt i landscape mode. Det er til et hendig og veldig reelt bruksformål. Kan du ikke bare være så snill å innse det?

Lenke til kommentar

1. Du påstod følgende:

 

Du finner nemlig ikke en enhet så høyoppløselig i bredden.

Finfin raritet til multiskjermløsning

Nå har jeg funnet nettopp det, en som er like høyoppløselig i bredden. Nøyaktig på pikselen, og disse har eksistert i mange år.

 

2.

Så det er ikke rettferdig å sammenligne det med TV i hvert fall. Og de monitorene du linker til er langt fra 2x17" i bredden, det er helt sikkert.

 

De tar kanskje opp noen cm ekstra i bredden på grunn av lav pikseltetthet, det har du rett i, men jeg har aldri sagt noe mot det. Derimot så vil de fleste ha mer bruksplass, og da er det altså antall piksler som teller. Og der vil en 27/30" med 1440p/1600p ha langt mer plass totalt, eller nøyaktig like mye i bredden.

 

Jeg har hatt en 27" med 1440p en stund og det vil være langt bedre på alle mulige måter å jobbe med en tilsvarende to 17" (som jeg har alt for mange av).

 

To 17" vil kort sagt fungere som en 30", bare med de øverste 30-40 prosentene av toppen kuttet vekk. (at pikslene er litt større vil bare si at det er naturlig å sitte noen cm nærmere)

 

Hvordan det er bedre med mindre får du svare på. Selvsagt, om det er snakk om pris så kan sikkert en slik skjerm være en del billigere pga billigere og mindre paneler, og derfor ha sine fordeler.

 

Du må tenke på at spesielt skjermer tiltenkt TV-bruk ikke nyter samme kvalitet og krav som pc monitorer. Jeg snakker om sortnivå, oppdateringshastighet, frekvens... alt det der.

Det blir i så fall dine ord, og jeg kan se meg enig i at en TV kanskje ikke er hovedsakelig ment som en PC-skjerm, og at det er litt forskjellige bruksområder. Men når du slenger slike uttalelser så tror jeg kanskje man bør ta å sjekke litt om hva du finner der ute. Kom gjerne med noe som bekrefter at kvalitetene innen de sjangre du har oppgitt har noe som helst med om det er en monitor eller TV...

 

F.eks

TV'en her i huset har i hvert fall bla. et sortnivå som helt sikkert er 10 til hundre ganger bedre enn noe annen jeg har sett i en PC-monitor. Jeg har ikke sett alle monitorer, men jeg har sett gode, og de er ikke i nærheten. Av tester så kommer dette også tydelig frem på resultatene.

Ellers er også oppdateringshastigheten rimelig heftig på mange TVer der, responstiden kan være svært god, men ja, du får de PC-monitorer som har opp mot 144 Hz, og som kan kjøre dette "native" på PCen, og det er jo vell og bra. Dog, modellen det her er snakk om er derimot ikke en av disse, og har forholdsvis dårlig responstid og bare 60 Hz, så jeg kan ikke se hvor du vil... :hmm:

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...