Gå til innhold

Kamptråd: Emirates Cup


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En typisk Arsenal-kamp etter det jeg hører altså? Sugen i 1. og god i 2.

Er et mulig å se kampen i reprise på Arsenal player? Var på Championship kamp så fikk ikke sett Arsenal.

 

Giroud sa i intervjuet hans etter kampen at stallen forventer en ny spiss inn så det betyr jo at noe kommer til å skje. Bare synd det ikke har hendt tidligere...

Endret av cfthompson
Lenke til kommentar

Fabianski - 4

Så generelt veldig usikker ut, og viste Almunia-tendenser på 0-2-målet. Ellers tok han det meste han skulle.

 

Jenkinson - 5

Uheldig på det første baklengsmålet, men var helt ok ellers. Så ikke ut til å være helt i kampform.

 

Mertesacker - 7

God og trygg, men slet av og til med å takle farten til Napolis hurtige angrepsspillere. Kom med et par gode offensive bidrag, spesielt på dødballer.

 

Koscielny - 9

For en maskin. Løper konstant, vinner alle dueller, gjør Higuain totalt usynlig når han kommer på og setter inn utlikningen rett før slutt. Gleder meg til å følge ham videre denne sesongen. Ligaens beste stopper i mine øyne.

 

Gibbs - 6

Gjør det han skal, men ikke stort mer.

 

Ramsey - 6

Samme som Gibbs. Viser til tider imponerende teknikk.

 

Wilshere - 7

Så litt rusten ut i starten, men tok seg opp mot slutten av første omgang og fortsatte å imponere etter pausen. Nærmer seg toppform.

 

Gnabry - 7

Prøver stadig å vise seg frem, men får lite støtte og må derfor gjøre litt for mye på egenhånd. Veldig nære å chippe inn et mål etter en slurvete Reina-pasning.

 

Rosicky - 7

Jobber som en helt hele kampen, men skaper litt lite. Likevel en av våre bedre spillere.

 

Podolski - 3

Noen gode innlegg, men bommer på straffe og sliter voldsomt mot et dyptliggende og kompakt Napoli-forsvar.

 

Giroud - 6

Blir litt isolert og får lite støtte fra de rundt seg, men gjør det bra når han får ballen. Pen brasse, selv om den nok ikke hadde gått inn uten hjelp fra Sagna.

 

Sagna - 7

Jobber som en helt og scorer et heldig mål. Gi denne mannen en ny kontrakt.

 

Walcott - 6

Gjør lite etter at han kommer på. Virker rusten. Et par fine dødballer.

 

Chamberlain - 7

En stor trussel med farten sin. Liker ham på midtbanen.

 

Arteta - 7

Stabiliserer midtbanen når han kommer på. Tydelig at vi trenger enda en DM.

 

Akpom - N/A

Spiller bare noen få minutter, men virker lovende. Hurtig og sterk. Håper vi får se mer av ham i morgen.

 

 

Generelt liker jeg at vi er farlige på dødball, men i dag savnet vi virkelig kreativiteten til Cazorla. Arteta var også et savn frem til han ble byttet inn. Hverken Ramsey eller Wilshere er gode nok defensivt og taktisk til å ta Arteta-rollen. Håper inderlig at vi henter Luiz Gustavo før vinduet stenger. Ellers ble det litt statisk offensivt med to veldig direkte kantspillere som en spiss uten mye fart. Skulle ønske vi hadde en mer spillende spiller på den ene kanten, for eksempel Chamberlain eller Cazorla.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper på dette laget i morgen:

 

Szczesny

Sagna - Mertesacker - Koscielny - Miquel

Arteta - Chambo

Walcott - Zelalem - Cazorla

Sanogo

 

Synd at Mertscielny sannsynligvis må starte to dager på rad. Vi trenger enda en stopper før vinduet stenger. Håper på Ginter.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Nå får vi en gang for alle se hvorfor vi trenger en DM. Ramsey og Wilshere kommer til å etterlate seg enormt med rom som Napoli kan boltre seg i.

 

Vil bare quote med selv her. Dette problemet var kanskje hovedgrunnen til at vi sleit i første omgang. Med en gang Arteta kom på ble det andre boller. Jeg håper Wenger eksprimenterte med disse i midten for å se om det fungerte. Noen det absolutt ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Laget:

Szczesny

Jenkinson - Mertesacker - Sagna - Gibbs

Arteta - Ramsey

Walcott - Cazorla - Chambo

Sanogo

 

Benken: Martinez, Miquel, Koscielny, Zelalem, Podolski, Giroud, Akpom

 

Savner Zelalem i startelleveren. Ellers fornøyd med laget. Tror dagens kamp blir mer underholdende for vår del enn gårsdagens. Mer balansert midtbane, mer kreativitet og mer bevegelighet på topp. Gleder meg til å se Sanogo!

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Absolutt godkjent førsteomgang. Ramsey og Sagna var våre to beste imo. Sistnevnte har virkelig imponert meg som stopper når han har fått sjansen. Elsker hvordan han dekker opp bak Jenkinson når han går på offensive løp. Sanogo har vist lovende takter, men han trenger å senke skuldrene litt. Virker litt for sulten på å score i debuten. Håper Akpom og Zelalem kommer innpå snart!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...