Gå til innhold

Augustfest 2013 - JonH - Ut på tur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

15. august - Leira, Nannestad

Denne gangen ble det litt dårlig tid og utfordrende lysforhold selv med HDR. Neste gang blir graderte filtre med på turen! Fossen er ikke like imponerende som den er ved vårløsningen. Ifølge kartet skal det være flere fosser videre oppover elven så det må utforskes videre. Denne heter Gåfossen og fant en video fra samme sted: http://vimeo.com/34213709

 

post-9074-0-47897700-1376602958_thumb.jpg

 

Exif: 50mm, F/22, ISO100, 1/2 sek.

3 bilder panorama, HDR 3 eksponeringer, Hoya ND8 gråfilter.

Lenke til kommentar

18. august - Buhammeren

Tilbake i et område jeg går mye tur. Gode stier og fire steder man kan ta en rast. Disse er gode i mat og venter bare på en frostnatt eller to for å bli ennå bedre. Om de kan spå snømengde til vinteren er jeg derimot mer skeptisk til.

 

post-9074-0-92481300-1376851078_thumb.jpg

 

Exif: 50mm, F5.6, ISO200, 1/1000 sek.

Lenke til kommentar

Synes det er kult at du har valgt en vinkel som tilslører bærene med grønne blader. Det mystifiserer liksom motivet litt. Flotte farger, den sedvanlige gode komposisjonen din, og et godt flatterende lys gjør dette bildet meget godt!

 

Takk for gode tilbakemeldinger

 

Når jeg tok bildet sto jeg øverst i en liten bakke, en meter lengre frem ville bærene vært foran himmelen og det ville ikke blitt like bra. Er ikke helt fornøyd med bladene som dukker opp øverst til venstre, men har valgt å ikke klone de vekk.

Lenke til kommentar

Takk for gode tilbakemeldinger! Får nesten prestasjonsangst her nå... :wee:

 

 

24. august - Brovoll

Noen meter ovenfor Knerten. Høstfargene ser ut til å være på vei, så nå er nok sommeren over selv om det fortsatt kan bli mange fine dager.

 

post-9074-0-01924400-1377379353_thumb.jpg

 

Exif: 50mm, F22, ISO100, 10 sek.

Hoya ND8 gråfilter.

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...