Gå til innhold

Augustfest 2013 - dandelion - ut av komfortsonen


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Takk for det :) skal ta meg tid til å se på deres bilder også.

 

Det går litt tregt med oppdateringene her, august er tid for sommerferie i fjellet, og nettilgangen er dårlig i teltet.

 

Fotogleden kommer sakte tilbake, særlig når jeg får sjansen til å vise frem og få litt tilbakemelding på bildene. Tar meg litt mer tid til å ta frem kameraet på fjellturene, så det ikke bare blir skrytebilder tatt på de fineste 2000-meterne ;) Samtidig blir jeg jo litt mer kresen når jeg skal plukke ut enkeltbilder...

Lenke til kommentar

3. august: Fint landskapsbilde. Flotte lave skyer og fin komposisjon. Flott fanget. Fine detaljer. Jeg måtte se om du hadde brukt iphone på dette, da hadde jeg blitt imponert.

 

Blåbærhender: Et herlig sommerminne. Fin fokus og fine detaljer. Fargene her er veldig flotte.

 

Tankefull: Fin atmosfære. Stor kontrast uten at det blir utbrent. Fin stor blender. Fine detaljer med bøkene i den gamle bokhylla. Få en hyttefølelse. Den blir forsterket med de gamle rutene.

 

Kameraet og du leverer høy kvalitet. Håper du finner fotogleden tilbake for det du har levert til nå er veldig bra.

Lenke til kommentar

Takk for fine tilbakemeldinger.

 

Substitute: Jeg har så langt kun brukt x100 på disse bildene. Grunnen til at jeg har skrevet opp iPhone under utstyr er at terskelen er lavere for å ta hverdagsbilder med mobilen. Kvaliteten kan ikke sammenliknes, likevel har jeg et par feiende flotte forstørrelser på veggene hjemme tatt nettopp med mobilen.

 

Jeg ønsker å bli flinkere til å ta bilder av de små øyeblikkene, detaljer i hverdagen som man ikke nødvendigvis tenker så mye over, de gjør som oftest de fineste bildene. Nå har jeg hatt noen dager uten store naturopplevelser eller spesielle aktiviteter, og ser at kamera lett blir liggende i sekken. I slike perioder blir mobilkameraet ofte dratt frem i stedet. Det er nettopp det jeg må jobbe med, dytte vekk prestasjonsangsten og dokumentere de hverdagslige ting med kameraet også.

Lenke til kommentar

Flotte fjellbilder! Ser ut som du trives med X100, liker jobbingen med skarpt/ uskarpt, f.eks i portrettet hvor akkurat nok av miljøet er med.

 

Takk, twoeyes! Jeg solgte nylig alt speilrefleksutstyret mitt til fordel for x100, og jeg stortrives med begrensingene, utfordringene og mulighetene det gir meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...